vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:58

Mioux schreef:
BobbieLover schreef:
Bah wat eng zeg,
camera's of politie even inschakkelen en vragen of zij in de avond wat vaker willen langs rijden daar..
en mochten ze iemand zien, ze die persoon even zouden willen aanspreken.
Je hoort laatste tijd zulke enge verhallen .. dadelijk heeft diegene slechte bedoelingen :o

daarom gingen bij mij ook al de haren overeind staan,al die gekken tegenwoordig door t hele land en duitsland...

Jaa vandaar,
maar als iemand je paard buiten zet, bah..
Misschien wilt diegene kijken hoe je paard in mekaar zit en dan ineens..
Ik krijg er de rillingen van bah :(

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:59

@chalinka
Maar vraag me af, kan je dat daar niet overleggen dat je de situatie uitlegt,
je hebt ook nog zoiets als undercover agenten..
En is het niet iemand daar? die naar de paarden gaat etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:01

BobbieLover: mijn buurmeisje heeft de mensen al gezien (allee ja van ver) en herkende ze niet, heeft ze nooit bij ons gezien, nooit bij een van de buren,... hier komen ook meer 'pubers' en het zijn echt volwassenen

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:02

Wat vreemd zeg...
Ik zou zeker een nacht gaan posten.
Kunnen de staleigenaren niet een keer extra kijken.

Anoniem

Re: vreemden op de wei + paard staat ineens buiten snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:03

irmalouise: wij staan niet op een stal of zo, gewoon op een weiland, maar de buren (staan nog 3 weiland naast ons) zijn gewaarschuwt en verwittigen dat ze iemand vreemds zien

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:04

chalinka schreef:
BobbieLover: mijn buurmeisje heeft de mensen al gezien (allee ja van ver) en herkende ze niet, heeft ze nooit bij ons gezien, nooit bij een van de buren,... hier komen ook meer 'pubers' en het zijn echt volwassenen

Owh wat eng zeg..
En heeft het paard vorige eigenaren gehad? dat ze misschien het paard missen en daarom juist even hem opzoeken.
En jouw niet willen opzadelen met hun probleem van 'Gemis' wat nog niet goedkeurd wat ze doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:06

BobbieLover: mijn paard staat al 4 jaar hier en mensen hebben in die 4 jaar 1x naar hem gevraagt (toen hij hier net een maand was)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:10

Ik zou inderdaad een nacht er blijven met een paar vrienden en zeker niet alleen of een bord op hangen met camerabewaking. Bij ons is het ook gebeurt dat opeens de paarden s' nachts op de wei stonden en zelf dat de paarden los waren gelaten. Gelukkig zat het hek toen dicht!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:12

Kan het niet zijn dat iemand je aan het treiteren is?

Ik zou een nacht gaan posten en dan niet pas over een week of zo maar gewoon direct. Slaapzak en eten/drinken mee en kijken wie er komt.

Is dit nu 1x gebeurd of meerdere keren achter elkaar?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:13

Bij ons was het inderdaad ook een ex van de eigenaar die dat deed. Dus het kan altijd een persoon zijn die je probeert te 'pesten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:14

het zou al meerdere keren gebeurt zijn, ik weet ook niet achter elkaar of met stukken er tussen, zou dit eens aan de mensen vragen die ze smorgens eten geven

ik vertrouw mijn paard nu wel die zou nooit gaan lopen (zelfs in het bos 5 meter los lopen vind meneer al te eng :P ) maar hij zou ook geen wildvreemde kwaad doen of zo

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:16

Je zou toch echt keer de confrontatie aan moeten gaan.
Dadelijk gebeurt er wel wat, misschien heeft diegene niet eens de slechte bedoelingen.
Maar dan weet je ook waar je aan toe bent, en kan je ook diegene uitleggen dat jij zijn bezoek niet op prijs stelt.

Je weet maar nooit, succes ! :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:18

Als het al meerdere keren is gebeurd snap ik niet dat je je daar nu pas druk om maakt.

Leuk dat je paard niet gaat lopen maar als je weet dat er vreemden op de weide komen en dat je paard niet in z'n stal staat maar er buiten 's nachts dan ga je toch op zoek naar een oplossing.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:19

Ik zou ook posten maar dan gewoon het paard op stal.

ergens heb ik het vermoeden dat het om pennymeisjes gaat die het "zielig" vinden omdat je paard binnen staat.

Ik volg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:20

MarliesV: ik ga zoeken naar een oplossing, maar mijn weilandgenoot heeft het echt maar pas vandaag laten weten dus ik kan er niets aan doen dat ik het nog niet wist

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:33

Oh, ik dacht dat je zelf het al langer wist, vond het al heel erg vreemd dat je dan nu pas actie onderneemt.

Wat ga je nu doen? Ik zou iig eerst meer info vragen over hoe vaak en wanneer dit is gebeurd.

Als het elke dag gebeurd op dit moment dan is het makkelijk: gewoon vannacht gaan posten!

Anders inderdaad kijken of een camera een optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:35

ik ga vanavond eerst met die persoon praten om te vragen hoevaak het gebeurt enz. (ik zie haar straks toch op de wei normaal)
als ik ze eten geef (dinsdagmorgen) heeft hij nog nooit buiten gestaan dat weet ik wel

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:37

Jammer dat je niet dichterbij woont ik was anders wel mee gaan posten.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:38

Ik zou om te beginnen een heel groot duidelijk bord ophangen met verboden toegang. (je kunt van die borden kopen toch met artikel. blabla strafbaar..
Wel vervelend zeg, wat moet iemand snachts nou op je wei ?! Zijn ook geen jonge kinderen dan lijkt mij..
Sowieso melding maken bij de politie, ookal kunnen ze er niet direct iets mee dan zijn ze wel op de hoogte.

Trouwens, volgens mij zitten er aan het ophangen van cameras en die beelden gebruiken als bewijsmateriaal ook bepaalde regels hoor.. Dat mag je niet zomaar doen. Ook even over informeren dus.
Sterkte!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:39

Hoe vaak per week komen er mensen bij de paarden? Is jouw paard misschien onrustig als hij in de stal staat en niet op tijd naar buiten kan zodat andere mensen zich 'geroepen' voelen om er wat aan te doen?

Raar natuurlijk dat ze dan geen berichtje achterlaten o.i.d., maar het hele verhaal is een beetje vaag......

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:21

chalinka schreef:
Brainless: als hij springt (al is het 10cm) loopt hij een hele tijd kreupel (artrose en nog wat blessures) en hij blijft zuiver lopen, dus ik denk niet dat hij elke dag over zijn deur springt

Mijn hoefbevangen paard (liep kreupel op het harde, enz) bleek ook over de deur te springen.

Leg eens wat los zand voor de deur (1x1 meter), dan kun je zien of de volgende dag voet-hoefsporen zijn vanuit de stal (dus vanaf de drempel) of alleen een paard hoefafdrukken een stuk voor de deur.
Dan weet je zeker of iemand hem eruit laat of dat hij toch zelf springt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:23

Of klem een sleutelhanger of iets dergelijks tussen de deur. Als deze de volgende dag weg is dan is de deur open geweest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:24

lrtj_ schreef:
Of klem een sleutelhanger of iets dergelijks tussen de deur. Als deze de volgende dag weg is dan is de deur open geweest.

Nog makkelijker :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:24

lrtj_ schreef:

Maar dan kun je niet controleren of het paard zelf de deur heeft open gemaakt.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:45

Een bordje neerhangen met "je word gezien door een camara, en dit word rechtstreeks naar de politie gezonden" misschien worden ze hier al bang van?