Geen stal betaling, mag eigenaar spullen achter houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Geen stal betaling, mag eigenaar spullen achter houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:46

Fijn! Nog 1 te gaan! Succes.

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:39

Dat heb je goed gedaan hoor en de 2e zal je ook goed lukken. Dat is zeker wel een opluchting voor je? En fijn voor je. Ook fijn dat de eigenaar zijn excuses aanbood. je bent eens goed voor jezelf op gekomen , heel knap van je.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:08

Appelflapje schreef:
skibby schreef:

Bedoel je hier mee om de spullen achter te houden ? Of dat de eigenaar het door mag verkopen? Ik heb hier geen verstand. Snap wel van de spullen achter achter houden.

Nee, doorverkopen mag niet. Hij kan alleen wachten met het teruggeven van de spullen totdat er betaald is.

Dat noem je beslag leggen en dat mag, maar alleen via de 'legale' weg= een deurwaarder inschakelen.
Wat hij nu doet mag feitelijk niet, maar gezien er geen contract is is dit voor hem wel de enige manier om zijn geld te krijgen.

Retentierecht is volgens mij alleen van toepassing op een gekocht goed of een gerepareerd goed, iets wat direkt van toepassing is op de dienst die de eiser levert. Hij zou dan in dit geval beslag moeten leggen op het paard maar gezien dat een levend goed is zal dat wel niet zomaar kunnen. Maar ik weet niet precies hoe dat werkt.

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 19:00

Lieven Bokkers, het was zover zaterdag avond.We ginnen met paarden gekken een stap avondje uit, dus ook de oud stal genoodje we waren met een man of 14 en mevrouw opschepper erste klas vertelde luid en duideluk dat zij het helemaal in orde had ;) wand zij zei dat zij in een super stal stond en dat zij alles zelf betaalde. :n Haar vrientje was er ook bij, wat een goedzak :(:) n geloofd de haar helemaal en de rest ook behalve ik :( . Ik was haar spug beu en trok mijn mond wel eens open en hart en hoe, wauw dat deed me goed.Ik zei gij vieze vuile erste klas oplichtster dat je bent ,met je t##ten kast die zo wat er uit knallen omdat ze te strakke kleding aan had en als je bukt dan kijken we recht in je k#t schaam jij maar goed wand wat je nu zege klopt geen bal van jij betaald helemaal niks en jij ben je spullen kwijt ook de zadel van hier van hier die bij ons was. haar kop zo rood als -:(- wist niet wat ze hoorde en haar goedzak vriend ook niet, wat zege je nu? Bel maar de eigenaar en vraag het hem. die avond kreeg zij }:) horentjes en kon mijn kop wel in slaan _-:( . daar sta je daar en liet me niet kennen dus ik bleef ook staan de hele avonds. Toen het eenmaal er uit was voelde dat erg goed +:)+ _O- *D .ik heb ook gehoord dat zij naar onze stal was gekomen om te praatte, dus eind al goed zal ik zege.

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:24

Die heb je mooi te kakken gezet , voor Jan en alle man. Jeetje dat durf ik niet zo te zeggen, wel goed van je hoor. Moest wel lachen om je berichtje, wat een humor. :):)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 05:35

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.