moeilijk om geschikte stalling te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:58

Ik heb op meerdere soorten stallen gestaan en deze bevalt mij echt super. Het is bij de boer, een klein clubje met leuke mensen.
Mijn faciliteiten zijn:

- Zomers van ong 8 a 9 uur tot ong 20:00 uur op de wei
- In de winter van 9 tot 18:00
- Binnen bak van de vereniging naast de stal
- Buitenbak

Wat bij de prijs in zit:

- Ruw voer
- Binnen buiten zetten
- Stro

Zelf doen:

- Mesten
- Kracht voer kopen

Ik heb ook op een zeet luxe locatie gestaan waar alles gedaan werd, alleen kwamen de paarden amper buiten.
Ik merk dat mijn paard op deze stalling veel gelukkiger is.
Ook heb ik op een doe het zelf stal gestaan, deze was het ook niet ik was er niet happy en paardlief ook niet.
Op mijn huidige stal zijn we samen helemaal happy *\o/*

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:02

nutts schreef:
zijn jullie ook wel eens ergens gaan staan met een bepaalde verwachting en die vervolgens helemaal niet waargemaakt worden?

Ja, en daar ga ik nu ook weer weg na 3 maanden. Vind het spijtig voor de eigenaar, want deed echt wel zijn best, maar het was me daar te conservatief. Niet buiten en ook enkel smorgens en savonds een plakje hooi. Terwijl hij in het begin wel zei dat ze genoeg hooi kregen etc... en achteraf ook weer wat smoesjes...
Ga nu naar een stalling waar ik 30 min onderweg ben en maar 3 keer tot 4 keer per week naartoe zou kunnen gaan, maar voor mijn paadjes wil ik wat beters. Ze voelen zich echt niet gelukkig op deze stalling.
Ook al veel verhuisd spijtig genoeg, maar op deze stalling hoop ik het toch echt gevonden te hebben.
Edit: Ze worden buiten gezet en krijgen zeker genoeg hooi. Heb ik gezien van mijn vriendin die er nu een 3 maanden staat. Ze geven super veel hooi en dat is waar ik echt belang aan hecht. Buiten komen en hooi!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:14

De zoektocht heb ik als volgt aan gepakt:

1. Internet afspeuren
2. Stallen op een rij zetten
3. Gaan kijken
4. Sfeer beoordelen
5. Nog een keer kijken
6. Voor en na delen afwegen

En dan de beslissing maken. En van te voren goed bedenken wat je wil, dus alles op een rij zetten.
Wat je het beste kan doen is een lijst maken wat echt belangrijk is.

dus bijv:

1. welzijn
2. Gezelligheid
3. omgeving
4. faciliteiten

1 is dan het belangrijkste en bijv 10 het minst

wat betreft afspraken niet na komen:

Nee nooit mee gemaakt, wel dat de regeling zo vaag was dat je het niet kon volgen. Als in geen duidelijk aanspreek punt of iets dergelijks.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:23

nutts schreef:
Mijn eisen vallen best mee.

prijs max ongeveer 400 euro voor beide
zoekgebied is een straal van 15-20km
wil een goede bak (buitenbak)
goed stro en hooi/kuil
moet gevoerd worden
en mijn menwagen op het erf kunnen stallen

pff oke misschien dan toch te veel eisen?

Voor regio nrd en zuid holland zit je met deze eisen vaak al dik onder de prijs! Dan kom je al heel snel bij een zelfverzorgins stal voor 200 euro en is vaak de baan niet zo best ( denk aan boeren die overgaan op paarden!)D
Dus 400 euro voor 2 pony's en dan ook nog een stal erbij gaat niet makkelijk worden vrees ik.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:28

Vilar schreef:
Ik lees alleen maar eisen voor jezelf. Wat zijn de eisen voor je pony, zodat hij een goed leven heeft?
In ieder geval kun je het zoekgebied uitbreiden.

Oh vergat weidegang (in ieder geval in de zomer in de winter een tijdje in de paddock)
en goed hooi is erg belangrijk voor mijn pony's
Contact met soortgenoot hebben ze altijd want ik heb er 2

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:30

Pfff breek me de bek niet open..
Ben al weer een paar maanden op zoek naar een goede stal voor mijn merrie.
Eerst stond ik op een stal die redelijk was enige probleem was een veel te kleine stal en het grootste probleem was daar de sfeer (was echt heeeeel slecht).
Nu sta ik een paar maanden op een stal die me wel goed bevalt maar ze komt naar mijn menig te weinig buiten.
eisen zijn toch wel:
-genoeg hooi (liefst onbeperkt)
-ruime en lichte stallen.
-liefst buitenzet service of een paddock aan haar stal.
-binnenbak of goede buitenbak.
-weidegang, liefst 24/7.
-er word gevoerd.
-niet duurder dan 350 euro
-roundpen (longeerbak)
-groote losgooibak (geen must)
-niet verder dan 10-15 km
-uitrijmogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door SaarMisty op 15-02-14 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:31

Voor regio nrd en zuid holland zit je met deze eisen vaak al dik onder de prijs! Dan kom je al heel snel bij een zelfverzorgins stal voor 200 euro en is vaak de baan niet zo best ( denk aan boeren die overgaan op paarden!)D
Dus 400 euro voor 2 pony's en dan ook nog een stal erbij gaat niet makkelijk worden vrees ik.[/quote]

De ene pony is erg klein is maar 1 meter dat scheelt vaak in de prijs (is me tot nu toe drie keer gelukt
maar bij de ene stal had ik het niet naar mijn zin bij de andere de pony's niet en de derde was te ver weg geworden omdat ik ben verhuisd?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 18:37

mommy schreef:
:j :j :j
Echter nog nooit een topic geopend _/-\o_ help even.
Hoe wat waar....

Ehh ik ook niet haha dus kan je niet echt helpen

zazaza

Re: moeilijk om geschikte stalling te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:27

Herkenbaar! ik zit in het noorden van het land. We zitten weer tegen een verhuizing aan voor mijn paard.....wat een stress

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 22:28

ja stress en zo moeilijk

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:56

@Nutts, je hebt dit topic toch ook aangemaakt...help!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:05

pff kan maar niets vinden is zo lastig om voor ons alle drie een fijn plekje te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:08

Zeer herkenbaar.

Vaak worden er ook dingen beloofd die vervolgens niet waargemaakt worden.
Heb ik helaas nu 2 x meegemaakt.

En daar kom je toch echt pas gaandeweg achter.

Ben recent dus weer verhuisd en tot nu toe bevalt het echt super. Volgende verhuis wordt als het goed is pas paardjes aan huis haha!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:14

is heel vervelend als dat gebeurd, want niemand schiet er iets mee op ik niet de pony's niet en de staleigenaar ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:17

Klopt, vaak alleen maar een hoop stress en frustratie aan beide kanten.
Zonde!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:21

Echt wel. ik ben nu al weer 2 maanden aan het zoeken maar nog niets kunnen vinden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:43

Vervelend iets hoor.... gelukkig heb ik mn paarden aan huis (pensionstalling thuis) en kan dus alles naar wens doen

Wat ik adviseer is ga ook op de stalling die je in gedachten hebt kijken zonder afspraak en spreek pension klanten aan. ik zelf vind dit totaal geen probleem en vind het zelfs fijn, zo weten de mensen net iets beter wat voor boter ze in de kuip hebben en is de stap wat kleiner ;)

Hier word geprobeerd ieder paard en elke eigenaar het naar zijn of haar wensen te doen, maar dit is niet altijd mogelijk
Maar we doen wel ons best om het voor ieder leuk gezellig en gezond te houden(de paarden dan)

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:39

Gentlegiant schreef:
Vervelend iets hoor.... gelukkig heb ik mn paarden aan huis (pensionstalling thuis) en kan dus alles naar wens doen

Wat ik adviseer is ga ook op de stalling die je in gedachten hebt kijken zonder afspraak en spreek pension klanten aan. ik zelf vind dit totaal geen probleem en vind het zelfs fijn, zo weten de mensen net iets beter wat voor boter ze in de kuip hebben en is de stap wat kleiner ;)

Hier word geprobeerd ieder paard en elke eigenaar het naar zijn of haar wensen te doen, maar dit is niet altijd mogelijk
Maar we doen wel ons best om het voor ieder leuk gezellig en gezond te houden(de paarden dan)

Niet iedere staleigenaar is daar van gediend, bij ons is er een groot hek waar je een toegangs code nodig hebt. Toch ben ik gaan kijken en was de keus voor mij snel gemaakt.

Moet eerlijk zeggen dat ik altijd op kleinere stallen heb gestaan, als daar vreemde mensne komen is de vraag toch snel wat ze komen doen, bij een antwoord dat ze op zoek zijn naar een nieuwe stal zal je dan toch altijd naar de eigenaar verwijzen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 03:10

Dat klopt hoor maar ik ben toch van mening dat het voor de klant als prettig ervaren word
Ik zelf ben altijd op stal aanwezig (of in huis natuurlijk) en zie of hoor klanten altijd aankomen
Natuurlijk ga je er na toe en vraag of je ze kunt helpen zal ze dan natuurlijk alles laten zien en ook vermelden dat ze altijd welkom zijn om nog eens te komen kijken en met andere klanten te praten

Merk dat potentiële pensionklanten vaak al een gesprek aanknopen met een huidige klant en laat ze ook rustig hun gang gaan
Hier is alles zoals altijd en houd niets achter

Hier wijzen ze ook naar de eigenaar (de huidige klanten) maar als die er niet is geven ze vaak zelf een kleine rond leiding en vermelden waar ze mij kunnen bereiken of wanneer ik er wel ben.

Hier heerst overigens een kleine stal gemeenschap en iedereen kent iedereen en iedereen helpt iedereen bekend of onbekend (13 pension klanten)

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:56

ja hier zijn de stal eigenaren er meestal niet zo van gediend.
Ik heb wel eens zitten denken ben ik dan zo veel eisend ofzo, maar ja ik heb wensen mijn ene pony heeft wat problemen dus daar moet rekening mee gehouden worden. ik heb een menwaagen en daar is niet iedereen van gediend en een shet is ook niet overal welkom

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:02

Is Brielle te ver voor je TS?

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 19:07

nee dat is nog net te doen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:13

Ik denk dat je al meer mogelijkheden hebt als je €100 bij de stalling doet. Je zit nu eenmaal in een dure regio en bij mij in de buurt ligt de prijs per paard op een fatsoenlijke stal al rond de €350/400 per paard.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:23

mavantos schreef:
Ik denk dat je al meer mogelijkheden hebt als je €100 bij de stalling doet. Je zit nu eenmaal in een dure regio en bij mij in de buurt ligt de prijs per paard op een fatsoenlijke stal al rond de €350/400 per paard.

ja snap ik maar de ene pony is een shet en om daar nou ruim 250-300 euro voor te betalen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:08

Maar er zijn stadhouders die niet zo denken. Een stal waar die shet in staat, had ook gevuld kunnen worden met een grotere die meer opbrengt.