Paard kopen bij handels/dressuurstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een goedgekeurd paard kopen bij een handelaar als je de perfecte op het oog hebt?

Nee, nooit vanwege de risico's
1 (1%)
Nee, ben tegen paardenhandelaren
2 (2%)
Ja, mits ik een goed idee heb over de stal en het paard
44 (50%)
Ja, zie ik geen probleem in
30 (34%)
Ja, mijn paard is ook van de handel en dat bevalt goed
11 (12%)

Totaal aantal stemmen: 88

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:45

Ligt eraan,

Als alles er netjes uitziet en de mensen goed met paarden omgaan, waarom niet?

Ik heb wel eens een haflinger bij een handelaar gekocht. Geen papieren, waar ie vandaan kwam was erg onduidelijk. (Alle twee de eigenaren zeiden een ander verhaal)

Het dier heb ik wel laten keuren door een eigen dierenarts. Toen werd er niets opgemerkt, maar toen ik hem eenmaal had en er een andere dierenarts langskwam, kwamen er toch wel heel wat mankementen naar boven (worminfectie, schurft, zand in darmen)
Maar het is allemaal goed gekomen met hem Knipoog

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:05

De ene handelsstal is de andere niet natuurlijk.
Ik sta op de stal bij de ouders van Okkie1 en ik ben behoorlijk onder de indruk over hoe haar stiefvader met de paarden omgaat. Ik heb nog nooit in al die tijd klanten gezien die niet tevreden waren. Maar waarschijnlijk komt dat ook omdat daar de mensen bij de paarden worden gezocht en zomaar lukraak wordt verkocht.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:23

Mikkie schreef:
De ene handelsstal is de andere niet natuurlijk.
Ik sta op de stal bij de ouders van Okkie1 en ik ben behoorlijk onder de indruk over hoe haar stiefvader met de paarden omgaat. Ik heb nog nooit in al die tijd klanten gezien die niet tevreden waren. Maar waarschijnlijk komt dat ook omdat daar de mensen bij de paarden worden gezocht en zomaar lukraak wordt verkocht.

NIET zomaar lukraak bedoel je neem ik aan Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:19

Ik heb helemaal niets tegen handelsstallen

Je hebt vaak meer mogelijkheden om eventueel in te ruilen bij problemen, proeftijd is vaker bespreekbaar en je staat juridisch tegenwoordig ook sterker als je paard bij een handelaar vandaan komt

Particulieren kunnen je ook besodemieteren...Misschien is de gemiddelde handelaar zelfs wel eerlijker dan de gemiddelde particulier Bloos Die handelaar heeft namelijk een naam hoog te houden

Ik laat altijd bij een door mij uitgekozen veearts keuren, ongeacht wie de vorige eigenaar was!