Soms gooi ik een plak stro in de stallen en daarop het hooi, maar altijd op de grond. Hooi wat ze niet lekker vinden smeren ze door de stal, maar anders zijn het net stofzuigertjes en is in de ochtend alles netjes opgegeten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vientje schreef:Ik vind het maar niks. Bij ons wordt het nu tijdelijk gebruikt, in verhouding tot het normale stro vind ik de stallen vele malen viezer en minder prettig ruiken. Ondanks dagelijks mest/volgezogen urineplekken verwijderen en regelmatig verse hennep erbij! Qua aanvegen is het ook vervelend spul, een mooi schone stalgang/erf kost enorm veel moeite.
Daarnaast vervelen de paarden zich wanneer ze binnen staan, aangezien het spul niet eetbaar is. Als tussenoplossing staat de mijne nu op hennep als onderlaag met stro eroverheen om te knabbelen, maar dat is qua uitmesten vervelend natuurlijk.
Ik zal blij zijn als het spul op is en alles gewoon weer terug gaat op stro
Kaspar schreef:Ik zweer erbij.
Het neemt super vocht en luchtjes op, altijd frisse stallen, droog en stevig ligbed.
1x per week schep ik de natte plek eruit, dagelijks mest en 1 pak per week opstrooien.
Ik gebruik hempbed.
Nadeel vind ik de prijs, het is wat duurder als vlas.
Vlas en strokorrels heb ik ook geprobeerd. Stalen stonken veel meer en waren veel sneller nat. Voor mij geen uitstapjes meer naar een ander product. Dit bevalt tot nu toe het beste.
suuzepuus schreef:ow??? dat is een mooi prijsje! waar haal je het vandaan? ik vind het tot nu toe prettig werken bij de ruin maar niet bij de merrie..... ik denk dat ze te druk is in de stal. iedere dag ligt achterin een enorme berg hennep en poep.... de rest van de stal is leeg... de ruin houdt zijn stal echt super schoon!!! morgen voor het eerst wat natte plekken eruit halen. het ligt dan een week.
Kaffez schreef:Kaspar schreef:Ik zweer erbij.
Het neemt super vocht en luchtjes op, altijd frisse stallen, droog en stevig ligbed.
1x per week schep ik de natte plek eruit, dagelijks mest en 1 pak per week opstrooien.
Ik gebruik hempbed.
Nadeel vind ik de prijs, het is wat duurder als vlas.
Vlas en strokorrels heb ik ook geprobeerd. Stalen stonken veel meer en waren veel sneller nat. Voor mij geen uitstapjes meer naar een ander product. Dit bevalt tot nu toe het beste.
Kasper, waar haal jij je Hempbed dan? En wat betaal je ervoor? Ik betaal € 4.80 voor Hempbed zonder Eucalyptus en € 4.95 met Eucalyptus... in baaltjes van 15 kg
Eb01 schreef:Hebben jullie last van vraat? De zakken strokorrel werden hier massaal opengeknaagd :-(