Nora_nora schreef:Moet je paard op vlas staan?
Anders kun je ook over gaan op strokorrels.
Ik heb alleen keuze uit vlas en iets van rapsolie? Geen idee hoe dat heet.. Lijkt op gehakseld stro.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EmmyJoycee schreef:xGwennn_94 schreef:2 pakken er in doen elke dag mest er uit halen en ze worden schoner
probleem is dat mijn ouders niet elke week 2 nieuwe pakken willen betalen. Dus wil het eigenlijk wel op 1 pak per week houden als dat lukt.
byjou1983 schreef:Hmmmz dan doe ik het dus echt verkeerd.....
Ga ik vanaf morgen Es' proberen, mest eruit en 1keer per week de natte plekken.
Ben ik minder lang bezig hoop ik, en hopelijk blijft de stal schoner!
Nu wordt ik er echt gek van af en toe, overal ligt stront, en als ik denk dat alles eruit is komt er bij het rechttrekken echt weer veel boven.....
EmmyJoycee schreef:byjou1983 schreef:Hmmmz dan doe ik het dus echt verkeerd.....
Ga ik vanaf morgen Es' proberen, mest eruit en 1keer per week de natte plekken.
Ben ik minder lang bezig hoop ik, en hopelijk blijft de stal schoner!
Nu wordt ik er echt gek van af en toe, overal ligt stront, en als ik denk dat alles eruit is komt er bij het rechttrekken echt weer veel boven.....
Hier dus precies hetzelfde.. Word er op het laatst erg moe van ...
Brainless schreef:Ik gebruik deze en daarmee kun je lekker door het vlas "zeven".
[ Afbeelding ]
Die is lekker diep, en dat werkt super makkelijk en snel.
Ik had eerste deze, maar dat werkt lang niet zo snel en goed.
[ Afbeelding ]
Giolli schreef:Met houtvezel begin ik met 5 pakken. (stal 4 bij 4,5)
Ik haal elke dag de drollen er uit en schep de stal dan helemaal om. De écht rode plekken haal ik er dan uit.
Een echte bodem creeër je dus niet, wat bij vlas wel het geval is.
byjou1983 schreef:Blijf het lastig vinden, ik haal ook de mest nog met handschoenen eruit.
Soms ben ik wel een dik half uur bezig in die stal, en iedere dag denk ik , dit moet toch anders kunnen?
Evaa_ schreef:Anoniem schreef:phoe... ik kan er bijna elke dag een kruiwagen uithalen......
onderlaag heb ik niet echt, paard staat voornamelijk op zaagsel en af en toe een keer vlas erdoor heen, en in dr hele stal liggen stalmatten
EDIT: het natte kan ik dus niet laten liggen omdat ik zaagsel gebruik (alleen vlas is geen optie want dat blijft ze eten) en kan daardoor dus geen potlaag opbouwen
Mijn paard at eerst ook het vlas op.. We hebben haar de eerste weken in een vieze stal gezet (dus geen enkel stukje nieuw vlas) en toen heeft ze geleerd het niet te eten, want ze gaat niet plas of mest eten
Nu kan ze gewoon op vlas staan zonder te eten!
simongek schreef:byjou1983 schreef:Blijf het lastig vinden, ik haal ook de mest nog met handschoenen eruit.
Soms ben ik wel een dik half uur bezig in die stal, en iedere dag denk ik , dit moet toch anders kunnen?
dat is wel erg lang ja. hoe vaak haal je de mest eruit?
wij hebben de mazzel dat hij aan huis staat en daardoor al s ochtends meteen beginnen en dan tussen de middag, einde van de middag en de laatste voerbeurt.
mijne staan ook thuis.Haal ook vaak de mest eruit.
vandaag begonnen met alleen de mest eruit te halen.
Ben benieuwd hoe dit gaat!
zomers is het alleen vaak erg lastig als je te laat bent want dan hebben de vogels de mest helemaal uitelkaar getrokken ivm de meusli en granemix die mijn paard eet.
die vorken die hier boven staan hebben wij ook. werkt goed.