Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

we wandelen soms en verder staat ze lekker op de wei met andere pony's. Ik kan er ook echt van genieten als ik háár zie genieten, soms nog vrolijk bokkend in de wei. Nee, ik zou haar echt niet willen missen! Yinthee schreef:Tja, kijk maar hoe dat met Mientje ging.. Die liep als het even kon ook nog haar benen onder haar lijf uit, doodloper, maar op een gegeven moment had ik wel door dat rijden niet meer ging. Als je je paard een beetje kent dan merk je het denk ik echt wel als het rijden niet meer gaat.
Eentje van bijna 18 met een oude blessure van een val lang voordat ze bij ons stond, die nu opspeelt, eentje van bijna 19 met artrose en gevoelige longen en een lilliputter shet die nooit geschikt is geweest om te werken (is een vondeling, waarschijnlijk rond de 20, die ik heb gekregen als gezelschappaardje) Ook hier: zolang het loopt, blijft het.
Nummer vier is een negenjarige shet, die dus voor de wagen zou moeten (zit nog in de beleringsfase, ze was bij de vorige eigenaar een fokmerrie) helemaal gekeurd en alles (wilde toch echt graag 1 bruikbaar paardje, al had ik het zadel al op het schap gelegd), maar nu helaas niet in orde... heb ik weer. Nja... hopen dat het slechts een zoolkneuzing is... Fjorj schreef:Is afweging die je moet maken, en ik snap beide kanten.
Want ja een ene kant. Als je vlees eet, wat is er dan missen mee tot naar slacht brengen van paard die goed leven heb gehad, tot het vlees wat je eet van de dieren die in veelste kleine hokken worden gehouden?
Aan de andere kant snap ik als hoger in sport zit niet ze veel meer hebt aan ouder paard en beter kan verkopen.
Of dat je nog veel plezier aan je paardje hebt en gewoon nog geen afscheid wil nemen.
Wat ik wel belangrijk vind is dat het paardje niet mag lijden. En dat is iets wat ik bij die van mij het belangrijkst vind