Wat te doen tegen verveling in de paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:53

Kun je niet één of ander systeem maken waardoor ze nog wat langer bezig zijn met hun hooi, er wat meer moeite voor moeten doen? Dan zijn ze toch net weer wat langer bezig, misschien zelfs wel het grootste gedeelte van de dag?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 00:56

Ze hebben twee slowfeeders en krijgen daarnaast nog een of twee hooinetten op verschillende plekken. Ze worden drie keer per dag gevoerd en hebben ook nog stro in de stal liggen. Eerst aten ze het stro ook op, maar nu laten ze het gewoon liggen. We hebben nu het voorste hek van de bak dichtgedaan, zodat ze om moeten lopen om erin te komen.
Voor volgend jaar gaan we een hoop dingen veranderen en kijken naar een vierde paardje erbij. Misschien dat dat wat meer leven in de brouwerij brengt.

Ik ben ook heel benieuwd wat ze met dat ding gaan doen. Mooie schriktraining voor mijn uk, die zal er wel weer als de dood voor zijn :D.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:59

Ja dat lijkt me meer dan genoeg vreten :P Lastig probleem! Misschien dat inderdaad een klein jong druktemakertje wat (positief!) leven in de brouwerij brengt!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 01:06

Liever juist niet te jong, we hebben al twee van die dingen :') . Mijn driejarige welsh cob en de driejarige quarter X arabier van de mensen waarbij ik sta zijn de grote boosdoeners. We hopen dat een ruintje erbij de boel wat beter in balans kan brengen, het zijn nu alleen maar merries en die spelen toch niet zoveel. En een vent erbij zullen de dames best leuk vinden :o .

Fiona3FM

Re: Wat te doen tegen verveling in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:19

Liksteen? Overal verspreid in de paddock wat wortels neer leggen?
Daar zijn mijn paarden altijd druk mee.
Wilgentakken is geweldig spul trouwens!

Petra_O

Re: Wat te doen tegen verveling in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:48

Liksteen hebben ze al, doen ze niks mee helaas. Voer verstoppen zijn we over aan het denken, maar we hebben er een die geen wortels mag en twee die onwijs snel dik worden, dus we zijn er nog niet over uit.