Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:_xDyan schreef:Smeer je het niet op de staartwortel? Want dat kan hier een oorzaak van zijn... Zo heb ik het zelf namelijk nog niet ervaren
nee hoor, alleen op de staartharen zelf. En dat ging ook een hele tijd goed, totdat opeens de haren aan alle kanten af begonnen te breken.
liedje89 schreef:Ik heb altijd begrepen dat de siliconen zelf niet het probleem zijn maar dat je siliconen er alleen uit kan wassen met te agressieve zeep? Siliconen zitten namelijk ook in heel veel make-up producten daar word je huid vaak eerder vetter van dan dat ie uitdroogt...
carolina1278 schreef:Gebruik je toevallig vitamine E en selenium voor je paard? Want teveel aan selenium kan ook haaruitval teweeg brengen.. iets wat ik vorig jaar heb gehad, nadat we gestopt zijn met geven stopte ook de haaruitval
Maris schreef:carolina1278 schreef:Gebruik je toevallig vitamine E en selenium voor je paard? Want teveel aan selenium kan ook haaruitval teweeg brengen.. iets wat ik vorig jaar heb gehad, nadat we gestopt zijn met geven stopte ook de haaruitval
Nou toevallig heb ik daar wel aan gedacht, dus ik heb eens uitrekent hoeveel selenium mijn paard binnenkreeg. Maar dat was echt niet (te) veel volgens mij.
Romy1234 schreef:liedje89 schreef:Ik heb altijd begrepen dat de siliconen zelf niet het probleem zijn maar dat je siliconen er alleen uit kan wassen met te agressieve zeep? Siliconen zitten namelijk ook in heel veel make-up producten daar word je huid vaak eerder vetter van dan dat ie uitdroogt...
Nee zelfs agressieve zeep helpt niet, ik heb het dan ook over langdurig gebruik hè, ja klopt dat voor je gevoel het vetter of zachter aan voelt maar dat is het buitenste laagje, maar dat wil nog niet zeggen dat het van binnen uit ook verzorgt, je huid bestaat uit meerdere lagen net zoals je haar, en siliconen gaan alleen om het buitenste laagje zitten.
Dubbeldun, is geen domme vraag hoor, snap wat je bedoeldmaar je haar bestaat uit 3 lagen, buitenste is de schubbenlaag, daarin zit de vezellaag en in het midden de kern, om een lang verhaal kort te maken, je schubbenlaag kan open of dicht staan, bij gezond haar staat deze dicht, bij beschadigd haar iets open of open waardoor je vezellaag beschadigd kan worden.
Als je kern beschadigd is dan breekt het haar af, de kern van je haar is je basis en moet gezond blijven om niet te breken, klinkt stom maar als je je haar wast gaan je schubbenlaag open staan en dat is normaal, zodat het haar goed gereinigd word want de vezellaag daaronder is een belangrijke laag die zorgt voor de voeding van het haar en om de kern gezond te houden.
Daarom word ook altijd aangeraden een conditioner na je shampoo te gebruiken want daar zitten voedingsstoffen in die de "gaten" in je vezellaag opvullen en daarna de schubbenlaag weer sluiten voor de bescherming.
Xdyan, wat het vervangende middel is zal ik morgen eens opzoeken, weet ik zo uit mijn hoofd zo gauw niet, maar van dat laagje is geen bescherming hoe jij bedoeld, lees maar even mijn uitleg van hierboven.
Ts, dat bestaatik heb het in de salon zowiezo maar zal morgen even opzoeken hoe dat vervangende middel heet van siliconen, is voor jou ook makkelijker zoeken.
max66 schreef:ik gebruik altijd Hegron haarserum bij mijn paard en ze heeft mooie, glanzende manen en staart. Nooit gemerkt dat het haar af zou breken.
Bij het uitborstelen heb ik hooguit 1 of 2 haartjes in de borstel zitten..