Hoeveel dekens op geschoren paard???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:54

hi,

pas word dit weekend geschoren.

nu heeft ze een rhino waterdicht van 200 grams op.

dan krijgt ze haar s&k van 350 grams op met fleecehalsdek als ze naar buiten gaat, op stal dus alleen haar s&k deken.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:50

heey..

impact heb ik afgelopen maandag en dinsdag geschoren.. en nu heeft hij zijn zomerdeken op met daarover een dikke winterdeken van lamicel (of hoe dat ook schrijft) en een kap voor zijn hals/hoofd.. ook van lamicel dus net zow dik.. als het nog kouder wordt doe ik denk ik ook nog zijn sleezy onder zijn kap..

hoeveel gram dat samen is weet ik nie.. maar het is er wel lekker warm onder..

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:53

Mijn geschoren paard staat onder een 400 grams Dominick deken met daaronder nog een fleece deken. Ik moet er wel bij zeggen dat ie in een binnenbox staat, dus da's wel iets minder koud dan een buitenbox...

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:30

Marco staat nu onder een 340 grams winterdeken met een 200 grams onderdeken. Zodra het weer wat warmer wordt (richting de 10 graden) gaat de onderdeken er onderuit.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:40

Tasmin (geschoren) staat nu onder een 350 grams onderdeken en een dikke bucas (weet niet hoeveel grams die is).
Maar wij hebben ook paarden op stal staan die alleen een 300 grams deken op hebben en die zijn ook geschoren.
Dus ik denk dat het ook wel van het paard afhangt.

Loena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:02

pacster schreef:
heey..

en een kap voor zijn hals/hoofd.. ook van lamicel dus net zow dik.. als het nog kouder wordt doe ik denk ik ook nog zijn sleezy onder zijn kap..

hoeveel gram dat samen is weet ik nie.. maar het is er wel lekker warm onder..

Haai,

Ik heb 2 jaar geleden ook zo'n soort kap gebruikt.. een kleine waarschuwing.. Mijn paard haar manen zijn daar toen van afgebroken (nou heeft zij wel flutmanen, maar toch..)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:14

Ontario is helemaal geschoren(behalve zijn hoofd, dat is half gedaan ivm de schuurplekken van vorig jaar) en staat onder een 400 grams Rambo. Zowel binnen(buitenstal) als buiten. Hij heeft het nog geen moment koud gehad

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:20

Pjelk is half geschoren (strengenmodel) en heeft alleen als het vriest en als hij naar buiten gaat een 300 grams waterdichte Pagony op.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 23:42

Bedankt!!!
Mijn paard heeft t niet koud maar als het nog kouder wordt gooi ik er nog een deken onder, hij staat hele dag in wei maar heb geen halsdeken om maar gaat prima.

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:50

Mischien een stomme vraag maar als je met een geschoren paard die zo dik onder de dekens staat dan gaat rijden...hebben ze het dan niet vreselijk koud want dan gaan ze eigelijk bloot naar buiten? Of rijden jullie allemaal in een binnenbak?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:57

Het geschoren paard staat nu onder een 400 gr BR en een 200 gr Imperial Riding, maar ik geloof niet zo in grams. Die Imperial is wel dunner dan die andere trouwens. Dit is een paard dat zich ongeschoren kapot zweette onder de Br, dus niet eentje die het snel koud heeft!

M'n ongeschoren paard staat onder een Weather beeta staldeken en een Bucas met halve hals erover heen, qua grams ongeveer hetzelfde als die andere....maar dit paard heeft het veel sneller koud.

Cittemee: Op het moment is de buitenbak bevroren, dus kan ik nix....maar alstie wel begaanbaar is, gaat ze gewoon bloot naar buiten ja, en dan ga ik gewoon vrij vlot draven (ik haal haar uit het land, dus we stappen al een eindje voor het opzadelen). 'k Heb d'r nog nooit horen klagen! KnipoogAls ik ga uitstappen gaat er wel een wollen deken over.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 00:15

M'n arabiertje is niet gschoren maar heeft wel een dun vachtje, hij staat nu onder een 400/500 grams schapenvacht winterdeken. Hij had het erg koud ( hij staat in een buitenstal). als het overdag ook gaat vriezen gaat er misschien nog een 250 grams onderdeken onder.

M'n shetje staat onder een 150 grams staldeken van BR (die is ook niet geschoren, maar zit super in haar vacht nu) en als het regent heeft ze een 200 grams regendekentje. Als het gaat vriezen blijft ze waarschijnlijk gewoon hieronder staan, maar mocht ze het ECHT koud hebben gaan ze toch over elkaar.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 12:14

Cittemee schreef:
Mischien een stomme vraag maar als je met een geschoren paard die zo dik onder de dekens staat dan gaat rijden...hebben ze het dan niet vreselijk koud want dan gaan ze eigelijk bloot naar buiten? Of rijden jullie allemaal in een binnenbak?

Ik rij met een uitrijdeken als het koud is anders gebruik ik t alleen voor in en uitstappen.(ik heb een buitenbak en rij alleen bij rijvereniging binnen maar gaat prima)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:35

Ik rij ook met een uitrijdeken, als ik naar buiten ga blijft ie gewoon opliggen, ga ik in de bak dan alleen met in en uit stappen.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:17

heey loena..

ik weet dat het een risico is dat hij zijn manen kapot maakt.. maar zonder lijkt het zow koud.. en het gaat nog steeds goed.. duzz misschien heb ik mazzel.. er stond bij ons ook nog een ander paard die ook een kap op had en die had het ene jaar wel zijn manen naar de knoppen en het volgende jaar weer niet.. je kunt er dus niet echt een touw aan vast knopen.. maar in ieder geval bedankt..

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 23:43

pacster schreef:
heey loena..

ik weet dat het een risico is dat hij zijn manen kapot maakt.. maar zonder lijkt het zow koud.. en het gaat nog steeds goed.. duzz misschien heb ik mazzel.. er stond bij ons ook nog een ander paard die ook een kap op had en die had het ene jaar wel zijn manen naar de knoppen en het volgende jaar weer niet.. je kunt er dus niet echt een touw aan vast knopen.. maar in ieder geval bedankt..

Ik heb wel zulke halskappen, gebruik ze alleen na t rijden maar gelukkig zijn de manen niet kapot maar ik gebruik ze dus ook amper.

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:25

daar heb ik ook van gehoord, maar een meisje bij ons op stal die heeft naar van die bedrijven gebelt... en die kun je alleen kopen als je er een complete deken bijkoopt..! dus dan maar een die ook over zijn hoofd gaat..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:24

mijn paard heeft nu (hij is geschoren) een 550 gr pagony ultra op
Afbeelding
deze dus

en hij heeft onder de pagony ultra de deken inns van 400gr
dat is deze deken maar dan in beige
Afbeelding

en als het echt hard gaat vriezen krijgt hij deze onderdeken eronder van 350 gr
Afbeelding

en misschien ook nog mocht hij het nog koud hebben een dikke fleece deken met hals eronder(of zonder hals want anders gaat zijn manen eraan)

mijn paardje mag het niet kous hebben Pling Nerd

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:24

Mja, "Kous" hebben is niet leuk hé Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:43

sonjabelgium schreef:
Mja, "Kous" hebben is niet leuk hé Haha!

ssstt Tong uitsteken:P misschien ziet niemand het Knipoog Bloos
neehhee ik heb geen typafwijking hoor

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:52

Nimmedor, begrijp ik het nou goed dat jouw paard als het vriest onder een dikke fleece deken en 1300 grams aan dekens staat?
dan zal die het vast niet koud hebben Haha! Knipoog

Mijn pony (geschoren) heeft een dikke bucas-deken (waterdicht) en als het koud is ook een fleece deken er onder.
Als het echt gaat vriezen krijgt ze een onderdeken erbij

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:58

ja hij is een koukleum hoor (oke het is maar net wat je er van maakt Bloos )
maar ik heb altijd zoiets van je moet je paard zo ''kleden'' zoals je je zelf kleed buiten in de winter (maar dan een beetje inproviseren Tong uitsteken)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:42

sowhat is gisteren geschoren en heeft op
onderdeken 400gram
en winterdeken waterdicht 350 gram
totaal 750
is ook een enorme koukleum
tja en al het hard gaat vriezen dan weet ik het ff iet meer, denk dat ik er dan een wollen deken onder gooi