Wat betaal je voor deze stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sahronaappel

Re: Wat betaal je voor deze stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:22

Ik heb dan een shet en betaal in deze omgeving 75€, bij m'n nieuwe stalling is het voor paarden in de winter 200 en in de zomer 125 als ik t goed heb. Wat zit d'r allemaal een verschil in. Wij hebben geen binnenbak, kast moet je zelf aanschaffen en verder wel dezelfde faciliteiten.
Dit zijn in onze regio een beetje de standaard prijzen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:29

Binoche schreef:
In de winter 200 aangezien er geen binnenpiste is, in de zomer vind ik dit teveel voor permanente weidegang aangezien ze dan geen hooi en stro verbuiken

Weideonderhoud kost ook een godsvermogen, dus ookal verbruiken de paarden geen hooi en stro, je maakt wel kosten voor bemesten, omheining, onkruidbestrijding etc.

De prijzen in het noorden zijn vaak lager, maar de meesten kunnen daar ook (gedeeltelijk) in hun eigen fourage voorzien.

Ik denk dat je voor €150,- - €175,- heel netjes zit.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:34

Wat een verschillen!

En inderdaad kosten van bemesting ed. hebben we nooit over na gedacht.
Dit word door mijn man gedaan omdat het toch moet voor de rest van het land.

Ik denk dat ik de prijs nu op het zelfde houd en mocht ze weggaan dan doe ik de prijs wat omhoog.
Ook komt er deze zomer een longeerbak bij.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:34

Ik betaalde 175 voor een stal met alle faciliteiten zoals boven genoemd inclusief brokken.. en 200 voor voor een stal met alle faciliteiten zoals boven exclusief brokken maar wel met binnenbak en warm water.

Nu staat hij bij me schoonouders en dat kost me helemaal niks :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:38

Ik denk dat het in jullie omgeving een goede prijs is.
Verder zomer/winter stalling vind ik persoonlijk niet handig. Ik weet niet hoe dat bij andere werkt maar hier is het vooral afhankelijk van het weer wanneer ze 's nacht op stal gaan en dan word het lastig met een ander prijs. Daarnaast compenseer je dat natuurlijk door in de winter ook niet duur te zijn. Zo zie ik dat toch.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:43

Inderdaad, ik verhuur 1 box en doe gewoon 1 prijs voor het hele jaar, dus elke maand hetzelfde. Op alle stallen in mijn omgeving werkt het zo. (enkel een zomerperiode enkel buiten kan aparte prijs zijn). Je maakt het nodeloos ingewikkeld, voor zowel jezelf als je klant vind ik. You win some, you loose some, zo door het jaar heen, het blijft een gemiddelde. En als iemand dan besluit om weg te gaan voor de winter en daardoor iets meer in de zomer heeft betaald dan het puur gekost heeft, dan is dat maar zo, en dat is overal. Denk dat er heel erg weinig stallen zijn die variëren in zomer/winter.

Prijzen zal ik maar niet noemen, die liggen hier in het westen heel anders :-).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:43

Voor zoiets betaal je hier gauw 200 - 250 per maand.
Bij jou in de omgeving zou ik dan aan 150 -175 denken.
Maar mocht ze weg gaan heb ik nog wel een paard om te stallen

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:27

Wij betalen een vaste prijs voor stalling en apart voor stro en hooi .jr betaalt wat jeverbruikt. Vind ik heel eerlijk !

prijzen voor weideonderhoud lijkt me alkeen fair als t onderhoud ook echt tbv de paarden is. Als t toch al mmoet gebeuren voor t boerenbedrijf lijkt me dat je sat niet doorberwkend aan je pensionklant

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:28

Excuses voor de vele typefouten. Ruzie met phone

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:36

Bij mij de zelfde faciliteiten, maar met brok. 185,00 euro Ze staan nu overdag wel in de paddock omdat het land te nat is.
Laatst bijgewerkt door pillow op 19-01-14 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:43

Damn.. wij wonen hier in omgeving utrecht toch echt verkeerd dan...
betalen nu 300 en hebben niet eens 47/7 weidegang... nu in de winter gaan de paarden alleen in de paddock en moet je ze zelf ook nog buiten zetten...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:40

47/7 weidegang :') voor zon stal wil k wel meer betamen hoor, ik kom altijd tijd te kort ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:48

Hier in NH betaal ik € 160.-
Alleen ben je vrij om met de zomer je paard 24/7 of gewoon binnen te zetten met de nacht.
Prijs is ook excl. krachtvoer, maar persoonlijk vind ik dat een voordeel. Nu bepaal ik zelf wat en hoeveel ze krijgt. Word wel voor je gegeven.
Alleen moeten wij wel zelf mesten.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:49

Ik ga echt naar Groningen verhuizen, ik zit in regio Rotterdam en hier zou je voor zoiets minstens 250 betalen. Maar fatsoenlijk weidegang in hier sowieso al moeilijk (heb ik gelukkig wel)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:51

Wij stonden op een pensionstal, waar ze dit te bieden hebben:

Een grote binnenbak.
Een grote buitenbak.
2 keer per dag hooi en 2 keer per dag brokken.
Hun mesten de stallen uit (en voeren ze ook, zorgen voor het voer etc).
Ze komen naar mijn idee te weinig buiten, dan vind ik jammer.
Hoefsmid, tandarts, DA, ontwormen etc, daar zorgen hun allemaal voor, maar de kosten zijn voor ons.

Wij betaalde voor pony's 160,00, en voor paarden 170,00, als ik me niet vergis.

Mest je de stallen zelf uit? Zorg jij ook voor de DA, hoefsmid, ontworming etc? Zoja? Dat zou ik 160,00 voor pony's vragen en 170,00 voor paarden. De pensionstal staat in Noord-Brabant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:00

Ik zou voor 100 euro geen paard van een ander willen voeren in de winter. Dat kan nooit uit. Weidebeheer is duur en ruwvoer winnen ook. Heb je er ook nog werk van... Moeten deze er ook nog een bak voor bijhouden en licht laten branden!
Ik vind het eigenlijk wonderlijk dat in het noorden zoveel pensioenstallen dat toch doen. Die betalen het paard voor een ander!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:12

Mijn paard staat in de achterhoek gestald met dezelfde faciliteiten alleen zomers ook snachts binnen en het krachtvoer zit er ook bij in begrepen. Ik betaal €175. Dit is een van de goedkoopste hier.
Met binnenbak betaal je bij meerdere stallen hier tussen de 280 a 300.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:43

[***] schreef:
Ik zou voor 100 euro geen paard van een ander willen voeren in de winter. Dat kan nooit uit. Weidebeheer is duur en ruwvoer winnen ook. Heb je er ook nog werk van... Moeten deze er ook nog een bak voor bijhouden en licht laten branden!
Ik vind het eigenlijk wonderlijk dat in het noorden zoveel pensioenstallen dat toch doen. Die betalen het paard voor een ander!

Dat klopt [***], wordt zovaak vergeten dat de prijs niet alleen stro/hooi/water en evt. krachtvoer betaalt, maar ook het licht, onderhoud van alles, afschrijvingen, maar ook de verantwoordelijkheid, het gedoe en geregel op stal en eromheen, op tijd alles bestellen, mensen op je erf. Bij koliek is de staleigenaar de eerste die er 's nachts bijstaat. En het blijft altijd je vrije keus om ergens te gaan staan en een bepaald bedrag te betalen of niet. Prijzen als 100 euro kunnen m.i. enkel uit als je gezamenlijk een doehetzelf-stal hebt waar iedereen verantwoordelijk is en gezamenlijk alle dingen gedaan worden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:40

[***] schreef:

ik zou hier geen één stal weten die voor €100,00 pension aanbied

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:48

Ik betaalde in Zuid-Holland 220 p maand inclusief brok, hooi, zaagsel, binnen buiten zetten paddock. Wasplaats, binnen en buiten bak aanwezig voor mijn D-pony.