Paard kreupel en heeft veel onderzoeken gehad .

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Paard kreupel en heeft veel onderzoeken gehad .

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:33

En ik kan je vertellen dat het een bak ellende oplevert, maar dat wist je al :)Mijne is ook veel te jong ingereden en hoewel het natuurlijk nooit zeker is dat hij daar zijn kissing spines van heeft, zal het niet hebben meegeholpen. Inmiddels is hij 5 en in het afgelopen jaar maar een paar maandjes gereden door de hele shizzle, maar dat is wel het bgrootste geluk bij een ongeluk ervan haha.
Als het aan mij lag ging hij van ' ochtends vroeg tot donker naar buiten, maar zie dan maar eens te vinden hier in het westen. In de zomer gelukkig wel, maar nu staat hij maar een uur of 4 buiten helaas. Krijgt wel voldoende ruwvoer en is zelfs helemaal van de brok af.
Hoe hou jij je paard? Beetje off topic, excuus!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:36

Thermografie kan je paard wel helpen om te kunnen zien waar het pijn vandaan komt. Waar woon je ongeveer?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:36

Spierfit.nl

Zei werkt met reiki/magnetiseren.

Mijn paard zakte al een half jaar door zijn binnen achterbeen.
Meerdere klinieke bezocht niks te vinden paard werd afgeschreven..
Zei heeft hem 1 keer behandeld en hij loopt als een zonnetje we mogen nu weer rustig opbouwen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:28

Joolien schreef:
Heb je alleen naar het been laten kijken? Of ook naar de rug, en schoft?

En de hals. Daar kwamen de klachten bij mijn pony vandaan (nooit aan gedacht, geen dierenarts die ernaar gekeken heeft en nooit heeft iemand het geoppert). Goede Fysio (via bokt ervaringen gelezen en zij staat goed bekend) erbij en zij heeft na een paar keer drukken en een paar keer buigen gezien waar het probleem zat (overigens ook al eens een sportmasseuse erbij, maar die merkte niks op).

Op advies van haar naar de kliniek geweest en foto's laten maken. Binnen een week waren mijn problemen inzichtelijk en ik heb ook een hele poos lopen tobben!

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:23

Sizzle schreef:
Gaat het alleen met rijden mis of ook als je gaat longeren?

Hij komt al raar zijn box uit .Op de rechte stukken gaat het redelijk .In de wendingen slecht .Hij kan zijn been niet voldoende naar voren en opzij zetten .
Het is dus niet alleen met longeren/rijden .

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:40

Thermografie laten maken en zeker een goede fysio erbij halen. Als ik je laatste bericht zo lees kon je paard best wel een vastzitten in de schouder.

Mijn eigen merrie heeft daar op het moment ook even een punt. Slechte bodem paddoc en dat de dame spagaat staat te eten onder de draden door, hebben dit veroorzaakt. Zij had de schouder opzij en naar voren geblokkeerd. Fysio heeft het nu 2x losgemaakt en het lijkt nu een heel stuk beter.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:43

amosfantasia schreef:
Sizzle schreef:
Gaat het alleen met rijden mis of ook als je gaat longeren?

Hij komt al raar zijn box uit .Op de rechte stukken gaat het redelijk .In de wendingen slecht .Hij kan zijn been niet voldoende naar voren en opzij zetten .
Het is dus niet alleen met longeren/rijden .

Dit zou dus voor mij al een reden zijn op het paard niet meer op te hokken.
Beweging is ook herstel.
Ik ben zelf rugpatient al 12 jaar...hoe meer ik stil zit en niks doe hoe erger de klachten...ik sta dan gewoon krom en loop zo beroerd dat ik mijn linkerbeen amper naar voren krijg.
Laat het paard zelf eens zoeken naar wat hij prettig vind ipv hem altijd te dwingen kleine rondjes in zijn stal te lopen.

Ik zie in de winter altijd veel paarden met blessure's elke week staat er bij mij op stal wel een DA, fysio of smid die weer speciaal beslag komt onderleggen.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:57

overal op zijn lijf drukken kijken waar hij een kik geeft?

til elke hoef stuk voor stuk op, welke wilt die niet optillen? dan heeft hij last van de hoef/been/schouder ernaast (waar die dan meer gewicht op zou moeten zetten

lopen in de bak = slecht= boven de hoeven het probleem
lopen op het harde= slecht= de hoeven het probleem

Hoe staat zijn stand van zn been? staat hij stil vierkant of niet, zo niet, welke been ontlast die

rek en strek oefeningen, wat doe hij wel en wat niet..

zo zijn er nog veel meer dingen waar je aan kunt zien waar het hem zou kunnen zitten..

ik zeg niet dat je dit per see moet doen ofzo, maar ik dacht misschien handig een paar simpele tips:)

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 07:10

Het paard staat elke dag 3-1/2 uur pd buiten met zijn maatje in een ruime paddock .
Hij staat dus niet alleen op stal .Op advies van de da jaar 2012 heeft het paard VOOR speciaal beslag met zooltjes .

Omdat de kreupelheid weer terug is gekomen is 3 wk geleden de hoefstand stijler gemaakt .Is nogsteeds geen verbetering .

Op mijn rug mankeert hij niks .Geeft geen pijnsignalen aan .

Zijn linker voorbeen ontlast hij .Deze wil hij nogwel eens ontlasten .Dat is de probleem kant (schouder/been) .

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:17

Ik heb met mijn paard ook ruim een jaar lopen aanmodderen , steeds kreupel van hevig tot kreupel tot heel weining kreupel. Ook dagen dat het super goed ging . Heel veel dierenartsen bij geweest, kliniek gestaan helemaal binnen ste buiten gekeerd, niets te vinden. Ben de alternatieve wijze op gegaan en binnen 1 test was het duidelijk. Ziekte van lyme . Nu is mijn paard helemaal herstelt en heeft sinds de behandeling van lyme gestart is geen pas meer kreupel gelopen. zit lekker in zijn vel en gaat als een dijker :)

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 11:49

Dat is super .Zou graag willen dat het met mijn paard ook goed komt .

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:17

amosfantasia schreef:
Het paard staat elke dag 3-1/2 uur pd buiten met zijn maatje in een ruime paddock .
Hij staat dus niet alleen op stal .Op advies van de da jaar 2012 heeft het paard VOOR speciaal beslag met zooltjes .

Omdat de kreupelheid weer terug is gekomen is 3 wk geleden de hoefstand stijler gemaakt .Is nogsteeds geen verbetering .

Zijn linker voorbeen ontlast hij .Deze wil hij nogwel eens ontlasten .Dat is de probleem kant (schouder/been) .

oh oke, mag ik vragen waarom hij zooltjes heeft?
en de hoefstand stijler.. was zijn hoef as niet goed dan?

echt balen hoor als je paard kreupel loopt! ik hoop dat het snel beter gaat!

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:24

Hij had echt platvoeten .Wel met ijzers maar dat is toch niet lekker lopen .Tussen het zooltje en de hoef zit een soort gel en dat verzacht en is verend .Hij heeft daar heel goed opgelopen maar ineens was hetover .Inderdaad balen .jammer want hij werkt zo graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:32

amosfantasia schreef:

Hoe is dat getest? Geen pijnreactie op alleen voelen zegt nog niks.

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 14:24

Vanuit de Kliniek .paard is daar 3 dagen geweest .Ook nog nacontrole gehad .

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:09

En een osteopaat heb je dat al geprobeerd?

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:52

Deze is er nog niet bijgeweest .Kan ik nog doen .Bedankt voor de tip .

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:01

amosfantasia schreef:
Deze is er nog niet bijgeweest .Kan ik nog doen .Bedankt voor de tip .

Ja ik zocht toevallig een osteopaat voor mijn paard, maar toen las ik op hun website dat 1 van de redenen om een osteopaat te laten komen, aanhoudende kreupelheid is en toen dacht ik gelijk aan jou!

Wie weet misschien wel een optie! Bij mij komt de osteopaat donderdag voor het eerst dus ik ben benieuwd!