Bij mijn oude verzorgpaard hadden we ook zon druk oaard op stal, die zich snel verveelde. Toen hebben ze een spiegel opgehangen in de stal, en toen was het over. misschien een ideetje?
Nikass
Geplaatst: 20-01-14 17:50
Ik vind t allemaal maar lapmiddeltjes; mijn hemel een radio en een spiegel... nog een tv en een hoekbank erbij en het is helemaal geen paard meer
Kun je niet opzoek naar een stalling waar ze 24/7 buiten kan lopen met een schuilstal, misschien ga je er zelf dan wat op achteruit qua bak, opbergruimte, afstand, enz. maar neem aan dat voor iedereen hetzelfde geld en dat is dat je het beste wilt voor je paardje.
Ik stond een poos op een stal waar ze zomers 24/7 op het land konden en 's winters maar een paar uur buiten kwamen. Haar stal was altijd netjes, ze had geen stalondeugden en ze was nooit aan het knagen of vervelend maar sinds ik ergens sta waar ze ook 's winters 24/7 buiten kan staan is het toch een ander paard, een stuk gelukkiger ook! Zou het iedereen aanraden, zeker als je paard aangeeft het niet prettig te vinden op stal (logisch)
In maart gaan we kijken wat we willen qua stalling voor haar, of er nog iets verandert moet. Ze zal tegen die tijd ook nog meer buiten zijn in de wei. Ik merk dat ze aardig gewend is geraakt aan dr stal en er ook nu zelf wel in gaat. Het hooinet heeft maar kort geleefd, mijn paardje is nogal lomp, hihi.
Ik ben een beetje bodem gaan bouwen in haar stal en ze oogt een stuk rustiger dan het begin toen we er net zaten. Ze staat nu vaak al bij mij te wachten in de paddock om weer mee naar binnen te gaan: eten!!
Ik denk dat het op deze manier wel te doen is. (Uiteraard streef ik naar een 24/7 buiten met schuilstal, maar deze keuze ligt bij haar eigenaresse). Ik ben erg blij dat ze vriendjes heeft gemaakt met haar buurpaardjes en ik een regeling heb kunnen maken met deze vrouw om elkaars paarden binnen en buiten te doen.
Inderdaad een slowfeeder (fijne maas van 3cm ofzo), wij hebben voor de paarden (danwel buiten maar kan ook best in stal) wilgentakken waar ze de barst vanaf kunnen knabbelen.