baksleep maken, tips & trics?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:10

Taucha schreef:
Spoorbiels is dan een stuk makkelijker, die zijn al gewichtig genoeg van zichzelf. Maar wel opletten dat daar de spijkers goed diep in gaan want door de jarenlange uitdroging is het hout of snel aan het splinteren of je krijgt er juist geen spijker in.

En iedere keer dat je gesleept hebt even spijkers tellen, zodat je zeker weet dat er niet eentje in de bak zwerft.

Succes!

En wat doe je dan als je er één verloren hebt? :D

Ik denk dat een pallet wel het bovenste laagje losmaakt, maar als je dieper wil, maakt dat het trekken wel veel zwaarder, kan/wil je paard dat wel...
Dus daar moet je ook op letten. :j

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:30

metaaldetector :#

TS had het er specifiek over dat ze alleen het bovenlaagje los wilt maken. Dan is een omgekeerd spijkerbed oid voldoende. Maar ik vond het idee van de harkhoofden aan de pallet vastmaken ook wel een erg interessant alternatief voor het geval je toevallig net geen metaaldetector in de buurt hebt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:19

Ja, wij hebben ook een metaaldetector toevallig maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die heeft, bovendien is de hele boel nagaan dan wel heel veel werk hoor.... :D
En een omgekeerd spijkerbed, je moet maar net een fakir vinden die hem wil verkopen. :P

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:24

Taucha schreef:
Dan is een omgekeerd spijkerbed oid voldoende.

Is allang uitgevonden. Komt ook veel voor in kruiswoordpuzzels: landbouwwerktuig, met twee letters ;)

En het mooie is: TS heeft die al één gevonden. Zonder gewicht sleept het maar heel losjes door/over de bodem, met wat gewicht erop (stoeprand, band oid) gaat het net een fractie dieper. Mooie uitvinding joh :D

Muronia

Re: baksleep maken, tips & trics?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:09

De pony heeft gisteren voor het eerst voor de eg gelopen, ging "eg" supergoed :D. Dankzij een medebokster in dit topic heb ik een zweng nu en daarmee werkt het prima, nog bedankt!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:26

Gaaf dat het gelukt is!! Veel succes ermee

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:44

Hee wat fijn dat het allemaal goed werkt. Zet je hier nog een paar footootjes neer als 't kan?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 19:49

Ja dat doe ik zeker hoor. Ik liep er trouwens wel een beetje tegenaan dat de eg op het bevroren gedeelte van de bak de neiging had om aan de voorkant de grond in te duiken en aan de achterkant omhoog te komen. Ligt dit er aan dat er te weinig gewicht in zit?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:08

Ik heb nog nooit een eg gebruikt :D denk dat het opzich logisch is omdat je voorste deel ms wat zand voortduwt waar de eg weer in duikt. Ms de achterkant of middenop verzwaren