Zomereczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:26

callum schreef:
Ik hou zelf meestal 5 graden aan. Heb nu ook mugjes etc op stal en 2 jeukende paarden. Dus mugjes zijn er ook onder de 15 graden. En idd op je voer letten. Derfen heb ik vind het weinig verschil maken.

Maar dat is geen zomereczeem dan hé.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:27

Ik ken een paard,en daar was het heel erg.
Dus voor het beste advies een dierenarts

_Dyonne

Re: Zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 18:32

ik ga niet zomaar een dierenarts bellen ;) Als ik er zelf iets aan kan doen ;)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:42

calippolove schreef:
ik ga niet zomaar een dierenarts bellen ;) Als ik er zelf iets aan kan doen ;)

Maar Zomereczeem is niet "zomaar" iets hè.
Zo te horen weet je blijkbaar niet hoe je haar moet behandelen en dan is er inderdaad een DA nodig ;)

Maar beginnen met goede voeding kan natuurlijk nooit kwaad :)

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:03

Ik weet nu hoe ik het moet behandelen ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:20

Eczeem is geen extreme ziekte waar een paard dood aan gaat. Als je weet hoe je moet handelen (vaak is een deken, wat zeep of een ander dieet al voldoende) is er niks aan de hand en is het niet is waarvoor je een dierenarts moet raadplegen. Overdrijven is ook een vak.

van_flipsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:31

kimberly1995 schreef:
Eczeem is geen extreme ziekte waar een paard dood aan gaat. Als je weet hoe je moet handelen (vaak is een deken, wat zeep of een ander dieet al voldoende) is er niks aan de hand en is het niet is waarvoor je een dierenarts moet raadplegen. Overdrijven is ook een vak.

Zomereczeem kan een ernstige kwaal voor een paard zijn waar hij of zij ondraaglijk door kan lijden.
Niet in alle gevallen is een deken een oplossing. Veel eigenaren van paarden die zomereczeem hebben staan machteloos tegen het lijden van hun paarden, ondanks dure behandelingen en de nodige verzorgingsproducten.
Onwetendheid maakt dat sommige mensen vinden dat zomereczeem overdreven wordt.

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:47

kimberly1995 schreef:

Dit bedoel ik! :) Het klopt helemaal!

Gwen_Darryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:50

Mijn verzorgpony's hebben ook erg last van jeuk ( tenminste dat denken we ) maar dan vooral in de zomer en dat is nu ook al zo goed als opgelost. Maar 1tje blijft maar schuren als hij in de stal staat ook nu nog, heeft iemand tips?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:50

Fysiek zal een paard misschien wel in orde zijn (op afvalstoffen niet goed kunnen vervoeren na), maar mentaal is dit zeer frustrerend voor zo'n paard. Stel je eens voor, je hebt oneindige jeuk waar je niks tegen kunt doen!
Tja, het is wat je ziek noemt, maar dit lijkt me toch niet erg fijn.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:53

calippolove schreef:
Ja ik heb haar 1x met normale shampoo gewassen en toen was het al een stuk minder! Laterna begon ze wel weer met schuren :( dus toen dacht ik: elke dag wassen is ook slecht. Maar is dat echt slecht voor de manen of voor de huid?

Ik zou de pony eerst een laten nakijken op schurft, schimmel, of welke andere vorm van jeuk dan ook!
Vooral een Shet met zijn dikke vacht kan ook iets anders hebben dan ZE!!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:52

Gwen_Darryl schreef:
Mijn verzorgpony's hebben ook erg last van jeuk ( tenminste dat denken we ) maar dan vooral in de zomer en dat is nu ook al zo goed als opgelost. Maar 1tje blijft maar schuren als hij in de stal staat ook nu nog, heeft iemand tips?

Bedoel je met ook nu nog, nu in de winter, terwijl het overdag een graad of 5 is? Dan zal dat geen zomereczeem zijn. Het kan wel van een ander beestje zijn, maar het kan ook bijvoorbeeld schurft zijn.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:55

kimberly1995 schreef:
callum schreef:
Ik hou zelf meestal 5 graden aan. Heb nu ook mugjes etc op stal en 2 jeukende paarden. Dus mugjes zijn er ook onder de 15 graden. En idd op je voer letten. Derfen heb ik vind het weinig verschil maken.

Maar dat is geen zomereczeem dan hé.

Mag ik vragen waarom dit ineens geen zomerexzeem is? Tenzij mijn veearts en ik het fout hebben natuurlijk. Ben erg benieuwd naar je redenatie

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:58

Gwen_Darryl schreef:

Wat voer je ze aan ruwvoer en krachtvoer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:05