hindernis Ideeën gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Re: hindernis Ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:05

Ik betaalde hier iets van 3,50 voor een bos geloof ik. Waar woon je in de buurt?

MelkChocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:24

Kunstbloemen of planten?

Mike_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:26

gewoon een stijltje alleen dan doe je er een zijl overheen over de balk dan

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:28

Een surfplank doet het ook goed.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:06

WendyBZ schreef:
Ik betaalde hier iets van 3,50 voor een bos geloof ik. Waar woon je in de buurt?

dat is nog te doen. noord-Brabant. half uurtje van Eindhoven.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:07

Myca schreef:
Een surfplank doet het ook goed.

dat ik ook een leuk idee! ff kijken op marktplaats dan maar :)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:28

Zo'n hindernis wordt een bezembak genoemd.
De twijgen (bezem) wordt gemaakt van berkentwijgen. Wilgen zou ik niet nemen omdat deze als een soort zweep gaan werken. Dunne berkentwijgen zijn veel zachter

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:29

Je kunt er ook een paar conniferen in zetten.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:22

juliomariner schreef:
Zo'n hindernis wordt een bezembak genoemd.
De twijgen (bezem) wordt gemaakt van berkentwijgen. Wilgen zou ik niet nemen omdat deze als een soort zweep gaan werken. Dunne berkentwijgen zijn veel zachter

wist ik niet. eigenlijk best wel logisch :P oke dankje! maar moet ik die dan ook gaan plukken of kun je die ergens aankomen?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:27

gewoon bij plaatselijke hovenier of gemeentewerf vragen als ze aan het snoeien zijn

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:55

juliomariner schreef:
gewoon bij plaatselijke hovenier of gemeentewerf vragen als ze aan het snoeien zijn

oke ik zal er is achteraan gaan

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:01

even bedrijf zoeken voor rieten daken. best kans dat je afval zo mee kan krijgen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:13

66996236 schreef:
even bedrijf zoeken voor rieten daken. best kans dat je afval zo mee kan krijgen

ja toevallig is familie van mij hun rieten dak aant vervangen. alleen ze wonen wel in België. maar als t klaar is zou er wss nog wel wat over zijn wat ik mag hebben :)

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:55

Ik heb een keer ergens gezien dat er in pionnen dat riet werden gezet omdat zo een hele bak best moeilijk te verplaatsen is en pionnen zijn natuurlijk makkelijk mee te nemen. En een houten bak kan gaan rotte maar die pionnen gaan niet snel kapot en als het riet niet meer goed is stop je er nieuwe in.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:12

HappyTeuntje schreef:
Ik heb een keer ergens gezien dat er in pionnen dat riet werden gezet omdat zo een hele bak best moeilijk te verplaatsen is en pionnen zijn natuurlijk makkelijk mee te nemen. En een houten bak kan gaan rotte maar die pionnen gaan niet snel kapot en als het riet niet meer goed is stop je er nieuwe in.

dat is ook een goed idee!! ik zou dan zelf een stukje van de bovenkant af kunnen halen zodat er genoeg in past. t gat bovenin is meestal niet zo groot geloof ik

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:25

Kijk eens op marktplaats over een maandje, veel mensen gaan hun tuin verplanten of aanpakken, wellicht kun je iets van hun overnemen voor een kleine vergoeding of wellicht gratis.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:50

dejong_wever schreef:
Kijk eens op marktplaats over een maandje, veel mensen gaan hun tuin verplanten of aanpakken, wellicht kun je iets van hun overnemen voor een kleine vergoeding of wellicht gratis.

ook een goed idee wil alleen geen giftige dingen in de wei zetten. is sws zonde als ze heb opeten.

Mijn vraag is in principe beantwoord. ik kan weer verder.
nog een vraagje: is er een centraal topic over hindernis ideen/zelfgemaakte hindernissen of zoiets?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:24

Wij hadden een stel regenpijpen als balken, dat werkte prima tot dat een lompe pony op stal ze allemaal gebroken heeft |(

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 20:47

EMMAxSAMMY schreef:
Wij hadden een stel regenpijpen als balken, dat werkte prima tot dat een lompe pony op stal ze allemaal gebroken heeft |(

ik zoek geen balken :p maar die hebben we zat liggen en dat ga ik niet doen want dat is gevaarlijk. als die breken kunnen er scherpe punten aan zitten.

mensen ik zoek eigenlijk ook nog een idee om een boomstam (die geen al te grote omtrek heeft) wat hoger te leggen. er stond blijkbaar een dooie boom achter. die mocht ik omtrekken. ik heb nu alle takken eraf gehaald en zaag er binnenkort nog een stuk af :D
maar ik heb het liefst dat het nog een beetje natuurlijk blijft. niet dat het echt een staander wordt. gwn iets waar ik het los op kan leggen en dat het evt om of eraf kan vallen. het hoeft niet hoog te worden.

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:43

Afbeelding
zo iets van deze kruisjes maar dan van mischien overige boomstametjes en taken zodat het natuurlijk lijkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:54

mzara schreef:
hallo.
ik hoop dat dit hier goed staat.
Ik heb eigenlijk zelf al best veel ideeën voor hindernissen maar nieuwe zijn altijd welkom!
waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een soort plant of materiaal om een bak onder de hindernis mee te vullen. Een beetje zoals op het plaatje in de link hieronder. alleen zie je het vaak met een meer stro-achtig materiaal. Er zitten wel wat eisen aan het materiaal: het mag niet giftig zijn voor paarden, het moet stevig zijn en tegen slecht weer kunnen, en het mag wat groter zijn als op deze foto. Ik wil eigenlijk geen bloemen gebruiken of planten die na een tijdje lelijk worden net als hieronder.
http://www.tipsandbits.com/Images/brush2.jpg

beter foto gevonden van het soort materiaal wat ik zoek:
http://img.photobucket.com/albums/v324/ ... C00035.jpg

alvast bedankt :)

Voor de hindernis in de 2e foto heb ik oude heksenbezems gebruikt.
Deze kan je ook makkelijk in vorm snoeien en op hoogte brengen.
Verder was het eigenlijk gewoon een oude pallet waar ze in gestoken zijn.

En voor de balk zou ik dan gewoon 2 kleinere stukjes van de stam halen, deze met een v inzagen dat de balk er in blijft liggen en klaar.

zoe17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:17

conniferen blijven ook best lang mooi.
misschien is dat een idee ?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:53

zoe17 schreef:
conniferen blijven ook best lang mooi.
misschien is dat een idee ?

ja heb ik ook aan gedacht. ik kan dr zo takken vanaf knippen. alleen ik ben bang dat ze eraan gaan eten. dan zou ik hem elke keer moeten verplaatsen

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:57

Lovehorses55 schreef:
[ Afbeelding ]
zo iets van deze kruisjes maar dan van mischien overige boomstametjes en taken zodat het natuurlijk lijkt

ja daar dacht ik ook aan alleen ik denk dat dat omvalt. en de takken waren en beetje rot :P maar ik heb al iets. van een deel van een pallet. alleen zit er niet natuurlijk uit. maar als ik iets beters voor die stam heb ga ik hem gewoon voor balken gebruiken.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:19

ik heb al een paar nieuwe dingen gemaakt zoals een hekje die ik wit heb geverfd. riet kan ik over een tijdje aankomen. dus daarmee ga ik ook iets doen.
maar ik sta altijd nog open voor ideeën voor hindernissen. iets creatiefs zodat het paard ook wat anders leert springen dan balken op staanders. het moet redelijk veilig zijn. hoeft niet te hoog.