SharonIndezz schreef:Hier bij de boerenbond betaal je rond de. 10.- per pakvan bokhoven uit haarsteeg 5. Perstuk!
Hier betaal je 6,85 per pak bij de boerenbond. Belachelijk eigenlijk dat er zoveel verschil in zit.. xD
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xZiva_ schreef:ik heb trouwens een aantal paarden gezien die het wel op eten![]()
is zaagsel geen optie? dat is iig wel makkelijker verkrijgbaar geloof ik.
ik weet verder geen adres voor je
felintje schreef:Ik haal vlas, per 2O kg bij de aveve vandaan voor iets van 6 euro. Ik weet niet of jullie ook een aveve hebben ? En anders als je dicht bij de grens woont kun je er asnog heen.
Lianne86 schreef:Boerenbond, diverse fourages verkopen ook voor een paar pakken per keerGewoon even rondbellen/informeren
Eventueel contact opnemen met stallen waar ze op vlas staan, of je ze daar kunt kopen
Robiin18 schreef:xZiva_ schreef:ik heb trouwens een aantal paarden gezien die het wel op eten![]()
is zaagsel geen optie? dat is iig wel makkelijker verkrijgbaar geloof ik.
ik weet verder geen adres voor je
Ik hoorde het vandaag indd ook! Ben nu wel een beetje huiverig, aangezien vlas erg schadelijk is als t opgegeten wordt. Ik zat ook aan houtkrullen te denken. Dit is wel duurder, maar je krijgt ook meer. Ik zit nu dus te twijfelen. Gelukkig heb ik nog een paar weken.. houtkrullen heeft ook een hoop extra voordelen: je kan t gewoon in je kliko gooien (aangezien ik niet verschrikkelijk veel mest zal hebben in 2 weken)
Citaat:een dorp naast ons zit 1 van de grootste zaagsel producenten Plospan/Plomp
ik weet dat heel veel paardenmensen hun zaagsel daar halen (het is in waardenburg) misschien kun je daar dan eens informeren
ik weet niet of ze het in kleine getallen verkopen
Dorike schreef:Bij de welkoop/boerenbond heb ik per pak 6 euro betaalt.
Lianne86 schreef:Ik zit nu te denken... Ik zie nu pas dat je in de buurt woont (of nouja.. in de buurt van mijn paard) Maar bij van Kemenade in Best kun je ze ook goed per pak halen. Heb ik ook een tijdje gedaan (uit noodzaak... Stal had geen geld meer voor vlas en ik wilde mijn paard niet in de viezigheid hebben staan.. ) Dus reed daar vaak langs :p
Boerenbond is vooral met aanbiedingen leuk, en hangt eraf welke boerenbond. Sommige hebben alleen de "duurdere", Nuenen heeft ook de 6 euro pakken, maar in Son bijvoorbeeld heb je alleen die rond de 10 euro dacht ik? :S
Robiin18 schreef:Dorike schreef:Bij de welkoop/boerenbond heb ik per pak 6 euro betaalt.
Voor vlas of houtkrullen? (Ondertussen hebben we t alweer over houtkrullen haha)
Citaat:Oo haha, overheen gekeken. Had het over vlas. Maar houtkrullen verkopen ze volgendsmij ook. Maar even over dat opeten van vlas. Mijn shetlander staat sinds een week op vlas en ging het opeten. maar nu hij de hele dag iets te knabbelen heeft eet hij het niet meer. En als het schone vlas met het oude gemengt is zullen ze het niet zo snel eten. Sinds dat ik er vlas heb liggen stinkt de stal een stuk minder. Ben er erg tevreden over!
Robiin18 schreef:Citaat:Oo haha, overheen gekeken. Had het over vlas. Maar houtkrullen verkopen ze volgendsmij ook. Maar even over dat opeten van vlas. Mijn shetlander staat sinds een week op vlas en ging het opeten. maar nu hij de hele dag iets te knabbelen heeft eet hij het niet meer. En als het schone vlas met het oude gemengt is zullen ze het niet zo snel eten. Sinds dat ik er vlas heb liggen stinkt de stal een stuk minder. Ben er erg tevreden over!
Aah bedankt voor je berichtje, t is super fijn als mensen hun ervaringen willen delen.
Hmmm weer om over na te denken, de geur
Ik zit er toch over na te denken om met vlas te beginnen en even af te kijken hoe het gaat. Er hangt sowieso een camera in de stal, dus ik kan m goed in de gate houden. Het is ook de bedoeling dat hij heel de dag IETS krijgt om van te snoepen. Hooinet, likstenen ect. En genoeg beweging zodat hij niet te dik wordt. Wat geef jij heel de dag door? En heeft hij/zij ook een inloop stal?
Citaat:Die van mij staat samen met nog een shetlander overdag in de wei en kan dan zo de stal inlopen. (ze houden elkaar ook bezig) Maar ze plassen echt altijd in de stal, dus was eerst altijd erge stank.
Eind van de middag gaan ze op stal en de volgende ochtend kunnen ze de wei weer op. Als ze op stal staan hebben ze er altijd nog een stukje bestrating bij (waar ook hun water staat) Heb er een slowfeeder hooinet hangen, dus zijn ze wel even mee bezig (: Meestal hangt er 's ochtends wel een beetje een lucht maar zodra ik er nieuw vlas door meng is de geur weg.
Robiin18 schreef:Citaat:Die van mij staat samen met nog een shetlander overdag in de wei en kan dan zo de stal inlopen. (ze houden elkaar ook bezig) Maar ze plassen echt altijd in de stal, dus was eerst altijd erge stank.
Eind van de middag gaan ze op stal en de volgende ochtend kunnen ze de wei weer op. Als ze op stal staan hebben ze er altijd nog een stukje bestrating bij (waar ook hun water staat) Heb er een slowfeeder hooinet hangen, dus zijn ze wel even mee bezig (: Meestal hangt er 's ochtends wel een beetje een lucht maar zodra ik er nieuw vlas door meng is de geur weg.
Aaah zo
Fijn ook dat ze dan weer binnen gaan plassenalsof ze t expres doen haha.
Maar ze zeggen dat het vaak door verveling komt ja. Nu zal de mijne overdag ook in de wei komen te staan, dus dan kan hij de stal niet vies maken. En snachts komt hij aan huis te staan waar hij een inloop stal met paddock heeft. Ik HOOP dat hij dan buiten gaat mesten
Scheelt een hoop! En dan moet hij ook maar gewoon gaan slapen in plaats van vlas eten. Ik hoop dat hij er ook zo over denkt haha.
We gaan het zien! Heb iig veel tips gekregen die ik ga gebruiken