Vlas in kleine hoeveelheid willen kopen, maar waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:44

SharonIndezz schreef:
Hier bij de boerenbond betaal je rond de. 10.- per pak := van bokhoven uit haarsteeg 5. Perstuk!

Hier betaal je 6,85 per pak bij de boerenbond. Belachelijk eigenlijk dat er zoveel verschil in zit.. xD

xZiva_

Re: Vlas in kleine hoeveelheid willen kopen, maar waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:46

ik heb trouwens een aantal paarden gezien die het wel op eten :=
is zaagsel geen optie? dat is iig wel makkelijker verkrijgbaar geloof ik.
ik weet verder geen adres voor je

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:47

Ik haal vlas, per 2O kg bij de aveve vandaan voor iets van 6 euro. Ik weet niet of jullie ook een aveve hebben ? En anders als je dicht bij de grens woont kun je er asnog heen.

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:51

xZiva_ schreef:

Ik hoorde het vandaag indd ook! Ben nu wel een beetje huiverig, aangezien vlas erg schadelijk is als t opgegeten wordt. Ik zat ook aan houtkrullen te denken. Dit is wel duurder, maar je krijgt ook meer. Ik zit nu dus te twijfelen. Gelukkig heb ik nog een paar weken.. houtkrullen heeft ook een hoop extra voordelen: je kan t gewoon in je kliko gooien (aangezien ik niet verschrikkelijk veel mest zal hebben in 2 weken)

felintje schreef:
Ik haal vlas, per 2O kg bij de aveve vandaan voor iets van 6 euro. Ik weet niet of jullie ook een aveve hebben ? En anders als je dicht bij de grens woont kun je er asnog heen.

Ik weet er zo geen in de buurt zitten, maar ik weet een ander adres in de buurt die ook voor €6,- pakken heeft :)
Toch bedankt!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:54

Boerenbond, diverse fourages verkopen ook voor een paar pakken per keer :) Gewoon even rondbellen/informeren :) Eventueel contact opnemen met stallen waar ze op vlas staan, of je ze daar kunt kopen :)

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:57

Lianne86 schreef:
Boerenbond, diverse fourages verkopen ook voor een paar pakken per keer :) Gewoon even rondbellen/informeren :) Eventueel contact opnemen met stallen waar ze op vlas staan, of je ze daar kunt kopen :)

Het topic is zo'n succes dat ik binnen een half uur al zoveel adresjes heb gekregen (ook in pb's) dat ik nu moet gaan kiezen haha.
Super!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:58

Robiin18 schreef:
xZiva_ schreef:

Ik hoorde het vandaag indd ook! Ben nu wel een beetje huiverig, aangezien vlas erg schadelijk is als t opgegeten wordt. Ik zat ook aan houtkrullen te denken. Dit is wel duurder, maar je krijgt ook meer. Ik zit nu dus te twijfelen. Gelukkig heb ik nog een paar weken.. houtkrullen heeft ook een hoop extra voordelen: je kan t gewoon in je kliko gooien (aangezien ik niet verschrikkelijk veel mest zal hebben in 2 weken)

een dorp naast ons zit 1 van de grootste zaagsel producenten Plospan/Plomp
ik weet dat heel veel paardenmensen hun zaagsel daar halen (het is in waardenburg) misschien kun je daar dan eens informeren :D
ik weet niet of ze het in kleine getallen verkopen :=

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:04

Citaat:
een dorp naast ons zit 1 van de grootste zaagsel producenten Plospan/Plomp
ik weet dat heel veel paardenmensen hun zaagsel daar halen (het is in waardenburg) misschien kun je daar dan eens informeren :D
ik weet niet of ze het in kleine getallen verkopen :=

Iets om uit te zoeken! :P nu ik toch bezig ben :=
Waardenburg is wel weer wat verder weg. Dus kwa benzine word dat weer duurder. Ik weet iig dat de boerenbond in mijn dorp, houtkrullen voor 10,- verkoopt. Dat was (dacht ik) 20 / 25 kilo.
Dat is nog de enige waar ik t van de houtkrullen heb nagevraagd. Heb nog 2 dierenwinkels in mijn dorp en een hoop adresjes waar ik t na kan vragen :D
Merk wel dat houtkrullen veel makkelijker te verkrijgen zijn haha
Laatst bijgewerkt door Robiin18 op 11-01-14 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:05

je kan het laten thuisbezorgen met een vrachtwagen _O-

edit: ik zie dat ze daar ook vlas enz. verkopen en meerdere vestigingen hebben
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 11-01-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:06

xZiva_ schreef:
je kan het laten thuisbezorgen met een vrachtwagen _O-

Serieus? Is dat niet vanaf een bepaalde hoeveelheid?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:07

ik geloof dat dat inderdaad vanaf een bepaald aantal pallets is

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:08

Aaah jammer! Dat is bij de meeste :') maar een beetje teveel voor 1 mini xD

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:11

Bij de welkoop/boerenbond heb ik per pak 6 euro betaalt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:12

Ik zit nu te denken... Ik zie nu pas dat je in de buurt woont (of nouja.. in de buurt van mijn paard ;)) Maar bij van Kemenade in Best kun je ze ook goed per pak halen. Heb ik ook een tijdje gedaan (uit noodzaak... Stal had geen geld meer voor vlas en ik wilde mijn paard niet in de viezigheid hebben staan.. ) Dus reed daar vaak langs :p

Boerenbond is vooral met aanbiedingen leuk, en hangt eraf welke boerenbond. Sommige hebben alleen de "duurdere", Nuenen heeft ook de 6 euro pakken, maar in Son bijvoorbeeld heb je alleen die rond de 10 euro dacht ik? :S

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:18

Dorike schreef:

Voor vlas of houtkrullen? (Ondertussen hebben we t alweer over houtkrullen haha)

Lianne86 schreef:
Ik zit nu te denken... Ik zie nu pas dat je in de buurt woont (of nouja.. in de buurt van mijn paard ;)) Maar bij van Kemenade in Best kun je ze ook goed per pak halen. Heb ik ook een tijdje gedaan (uit noodzaak... Stal had geen geld meer voor vlas en ik wilde mijn paard niet in de viezigheid hebben staan.. ) Dus reed daar vaak langs :p

Boerenbond is vooral met aanbiedingen leuk, en hangt eraf welke boerenbond. Sommige hebben alleen de "duurdere", Nuenen heeft ook de 6 euro pakken, maar in Son bijvoorbeeld heb je alleen die rond de 10 euro dacht ik? :S

Ideaal! Iemand die in de buurt komt :j
Ik heb indd bij van nunen gekeken, €7,50 per pak of €6,- per pak als je 5 pakken pakt. Mijn boerenbond heeft vlas voor €6,85 per pak. Dus goedkoper dan de van nunen :)
Ik ga ook eens bij
Kemenade kijken, thanks!
Hebben ze daar toevallig ook meer? Ik ken het gek genoeg niet :o ook al zit t in de buurt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:33

De Fourage heeft daar ook hooi/stro etc. (Je moet wel even uitkijken, als je gaat googlen, want het stratenbedrijf of weet ik veel wat ze hebben, staat op dezelfde site :'))

Mijn paardje heeft een jaartje in Best gestaan, dus vandaar... En de openingstijden even naar vragen, want ze zijn volgens mij alleen op bepaalde tijden open...

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:36

Ooooh okay, ik ga het nakijken ^^
Bedankt!!

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:40

Robiin18 schreef:
Dorike schreef:

Voor vlas of houtkrullen? (Ondertussen hebben we t alweer over houtkrullen haha)

Oo haha, overheen gekeken. Had het over vlas. Maar houtkrullen verkopen ze volgendsmij ook. Maar even over dat opeten van vlas. Mijn shetlander staat sinds een week op vlas en ging het opeten. maar nu hij de hele dag iets te knabbelen heeft eet hij het niet meer. En als het schone vlas met het oude gemengt is zullen ze het niet zo snel eten. Sinds dat ik er vlas heb liggen stinkt de stal een stuk minder. Ben er erg tevreden over! :)

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:45

Citaat:
Oo haha, overheen gekeken. Had het over vlas. Maar houtkrullen verkopen ze volgendsmij ook. Maar even over dat opeten van vlas. Mijn shetlander staat sinds een week op vlas en ging het opeten. maar nu hij de hele dag iets te knabbelen heeft eet hij het niet meer. En als het schone vlas met het oude gemengt is zullen ze het niet zo snel eten. Sinds dat ik er vlas heb liggen stinkt de stal een stuk minder. Ben er erg tevreden over! :)

Aah bedankt voor je berichtje, t is super fijn als mensen hun ervaringen willen delen.
Hmmm weer om over na te denken, de geur :P
Ik zit er toch over na te denken om met vlas te beginnen en even af te kijken hoe het gaat. Er hangt sowieso een camera in de stal, dus ik kan m goed in de gate houden. Het is ook de bedoeling dat hij heel de dag IETS krijgt om van te snoepen. Hooinet, likstenen ect. En genoeg beweging zodat hij niet te dik wordt. Wat geef jij heel de dag door? En heeft hij/zij ook een inloop stal?

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:56

Robiin18 schreef:
Citaat:

Aah bedankt voor je berichtje, t is super fijn als mensen hun ervaringen willen delen.
Hmmm weer om over na te denken, de geur :P
Ik zit er toch over na te denken om met vlas te beginnen en even af te kijken hoe het gaat. Er hangt sowieso een camera in de stal, dus ik kan m goed in de gate houden. Het is ook de bedoeling dat hij heel de dag IETS krijgt om van te snoepen. Hooinet, likstenen ect. En genoeg beweging zodat hij niet te dik wordt. Wat geef jij heel de dag door? En heeft hij/zij ook een inloop stal?

Die van mij staat samen met nog een shetlander overdag in de wei en kan dan zo de stal inlopen. (ze houden elkaar ook bezig) Maar ze plassen echt altijd in de stal :') , dus was eerst altijd erge stank.

Eind van de middag gaan ze op stal en de volgende ochtend kunnen ze de wei weer op. Als ze op stal staan hebben ze er altijd nog een stukje bestrating bij (waar ook hun water staat) Heb er een slowfeeder hooinet hangen, dus zijn ze wel even mee bezig (: Meestal hangt er 's ochtends wel een beetje een lucht maar zodra ik er nieuw vlas door meng is de geur weg.

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 00:01

Citaat:
Die van mij staat samen met nog een shetlander overdag in de wei en kan dan zo de stal inlopen. (ze houden elkaar ook bezig) Maar ze plassen echt altijd in de stal :') , dus was eerst altijd erge stank.

Eind van de middag gaan ze op stal en de volgende ochtend kunnen ze de wei weer op. Als ze op stal staan hebben ze er altijd nog een stukje bestrating bij (waar ook hun water staat) Heb er een slowfeeder hooinet hangen, dus zijn ze wel even mee bezig (: Meestal hangt er 's ochtends wel een beetje een lucht maar zodra ik er nieuw vlas door meng is de geur weg.

Aaah zo :)
Fijn ook dat ze dan weer binnen gaan plassen :') alsof ze t expres doen haha.
Maar ze zeggen dat het vaak door verveling komt ja. Nu zal de mijne overdag ook in de wei komen te staan, dus dan kan hij de stal niet vies maken. En snachts komt hij aan huis te staan waar hij een inloop stal met paddock heeft. Ik HOOP dat hij dan buiten gaat mesten :P
Scheelt een hoop! En dan moet hij ook maar gewoon gaan slapen in plaats van vlas eten. Ik hoop dat hij er ook zo over denkt haha.
We gaan het zien! Heb iig veel tips gekregen die ik ga gebruiken :j

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:05

Robiin18 schreef:
Citaat:

Aaah zo :)
Fijn ook dat ze dan weer binnen gaan plassen :') alsof ze t expres doen haha.
Maar ze zeggen dat het vaak door verveling komt ja. Nu zal de mijne overdag ook in de wei komen te staan, dus dan kan hij de stal niet vies maken. En snachts komt hij aan huis te staan waar hij een inloop stal met paddock heeft. Ik HOOP dat hij dan buiten gaat mesten :P
Scheelt een hoop! En dan moet hij ook maar gewoon gaan slapen in plaats van vlas eten. Ik hoop dat hij er ook zo over denkt haha.
We gaan het zien! Heb iig veel tips gekregen die ik ga gebruiken :j

Ja, het blijven shetlanders he :') je kan het gewoon proberen! Als je een kleine hoeveelheid koopt zit je er niet gelijk aan vast

Robiin18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 00:09

Citaat:
Ja, het blijven shetlanders he :') je kan het gewoon proberen! Als je een kleine hoeveelheid koopt zit je er niet gelijk aan vast

Dat maakt ze ook zo leuk! Haha

Ja dat ga ik indd doen :j dan zien we wel hoe het gaat lopen :)

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:16

Robiin18 schreef:
Citaat:

Dat maakt ze ook zo leuk! Haha

Ja dat ga ik indd doen :j dan zien we wel hoe het gaat lopen :)

Hahaha, dat is zo! :D