Mijn paard heeft ook dikke lange manen, ikknip ze gelijk met de onderkant van de hals. Zodra de eerste klit erin komt pak ik de schaar en knip ik het weer bij. Dat is zo'n 4 per jaar denk ik. Op die manier oogt het ook niet zo afgeknipt.
Lang vind ik persoonlijk véél mooier! Hou niet van die korte manen op 1 lengte... De eerder genoemde hengstenvlecht staat verzorgd en is praktisch tijdens wedstrijden.
Ik vind lange manen in vlechten altijd een beetje dubbel. Wat heb je aan zo lange manen als ze altijd vast zitten ? Ik zou ze denk ik zo korter maken dat ze ze los kan dragen en vanuit daar kijken na een sport coupe
Iedereen kijkt hier alleen naar wat mooier is. Maar hoe zit het met wat het fijnste is voor het paard? En daarmee bedoel ik vooral als er dadelijk in de zomer vliegen zitten? Dan heeft het paard vrij weinig aan z'n sportcoupe. Die manen zijn lang voor een reden, veel verweer heeft een paard niet tegen de vliegen, alleen z'n manen, voorpluk en z'n staart. Ik zou het daarom dus lekker lang laten Op wedstrijd kan je er een hengstenvlecht in doen en dat staat ook altijd supermooi
Ik zou persoonlijk ook voor de sportcoupé gaan.. Deze pony is (naar wat ik kan beoordelen van de fotos) best slank en smal. Dus ik denk dat de sportcoupé veel mooier staat. Ook omdat ze niet ontzettend veel manen heeft. Ik vind het dan als ze lang zijn al snel van die sprietjes lijken.
Wij rijden geen wedstrijden. En knotten wordt steeds moeilijker: ze worden langer en dus veel dikker. heb ook vaak lang stuk spriet aan onderkant dat ik niet meer kan vlechten en dan steekt het uit mijn knotten