horselover23 schreef:Toen het dus pas bijna bij mij gebeurde dat een paard dat zij reed mij bijna raakte, heb ik gelijk gezegd dat wanneer het raak was geweest, ik alle kosten op haar verhaal. Dan zegt ze geen woord meer tegen mij en mompelt wat over eigen verantwoordelijkheid. ( ik heb nog het geluk dat mijn werkgever advocaat is geweest (nu aan het afbouwen) en vroeger voor de springbond heeft gewerkt en dus redelijk op de hoogte is in het paardengebeuren en mij zeker wil hebben met zo'n probleempje)
Ik durf dit soort dingen eigenlijk niet aan het bestuur voor te leggen, aangezien zij in het bestuur zit. Maar ik vind eigenlijk dat dit soort paarden (die al meerdere keer getrapt hebben, raak of niet) uit een groepsles gehaald moeten worden, aangezien ze een gevaar vormen voor de overige paarden en ruiters.
Laat een wetsvriendje gewoon een brief opstellen aan het bestuur waar ze geïnformeerd worden over de verantwoordelijkheid van de vereniging hieromtrent. Hoeft jouw naam niet in genoemd te worden en zelfs de hare niet, alleen de situatie. Als er dan nog niets gebeurt, is het bestuur onverantwoordelijk en kun je beter weg zijn dar.