achter slot en grendel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:25

Nee bij ons gaat niets op slot. Puur om de brandveligheid. De boer heeft constant zicht op de stallen en er gaat niet ongemerkt iemand het erf op want de honden slaan aan....
Ik was toevallig afgelopen vrijdag om 23.00 uur op stal ik was laat omdat we sinterklaas hadden gevierd en hij kwam gelijk kijken wie er op zijn erf was zolaat dus ik twijfel niet aan de veiligheid qua diefstal op ons erf.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:18

Volgens mij gaat bij de manege waar ik rijd, wel de deuren binnen in de manege dicht, maar niet de centrale manegedeur.
Wij (iwayalover en Irmaatje, zijn meestal nog eerder dan ik) zijn er zaterdag voordat er gevoerd is enzo, dat doen wij dan. De deur is dan gewoon open. Een deur is dan open, de andere zitten op grendels, maar die zou je ook zo open kunnne breken volgens mij Scheve mond

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:11

Bij ons staat de deur bijna altijd open.

Voor de pensionners zomers (als er geen paarden staan) heb ik een slot op de deur omdat ik het verveled vind als er andere lopen te neuzen (biks pakken, stal gebruiken, borstels lenen etc.).

Zadels heb ik thuis liggen en ander belangrijk spul ook.

Hebben wel alarm op de stal!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 00:53

Nou, ik zou het ook voor geen goud willen! Op de stal waar ik rij hebben ze ook een hond die aanslaat zodra iemand een teen over de grens van het terrein zet (en dat is genoeg om iedereen te alarmeren). Nee hoor, ik zou het niet kunnen verdragen als je de paarden niet snel genoeg kan redden. Nu is het: ren naar de stal, trek de grendels eraf en naar de volgende. Nee hoor, geen slot, dank je de koekoek... Haha!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 12:46

Jura haar stal zit ook niet op slot. Wil ik ook niet. Op de boerderij van mijn vriend is zo'n 10 jaar geleden ook brand geweest en toen zijn de paarden van zijn opa en oma ook verbrand. En volgens zijn oma wil je dat nooit mee maken. Dus voor mij geen sloten op de deur.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:15

Ik zou ook absoluut niet willen dat Sher achter slot en grendel staat ....wat nou als er idd brand uitbreekt..met slot duurt het toch langer voor je die stal open hebt en dat is mischien net te lang....Bij ons op de manege hebben ze al eens zadels enzo gestolen van de eigenaren, maar sindsdien hebben ze het extra beveiligd.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:57

Onze stallen gaan niet op slot en dat vind ik een fijn gevoel.
Het risico dat er 's nachts iemand op het erf komt is zeer klein, daarnaast is er een hond op de boerderij die echt wel gaat blaffen als er zo laat nog iemand langs komt.
Nee, is zou het niet prettig vinden als de stal op slot zou zijn.