"Binnenweide" heeft ooit iemand hiervan gehoort?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blubje11

Re: "Binnenweide" heeft ooit iemand hiervan gehoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:36

Heel leuk zo een idee voor een stal, maar een paard dat allergisch is voor hooi vind ik eigenlijk nog bijzonderder:P

Is het niet gewoon verkeerd hooi of te stoffig? Want dan kan je het hooi net zo goed nat maken en het paard bij een gewone stalling zetten...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:34

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:37

suffie schreef:
Die grote binnenstal/serre stal is dat niet de Burght uit Barneveld? Daar heeft laatst een heel artikel over in de Bit gestaan.
http://www.deburght.nl/Foto-s/groepshuisvesting

daar ben ik wel eens geweest maar zou daar absoluut geen 450 in de maand voor neerleggen.... ( al zijn al hun machines natuurlijk duur... automatisch voersysteem, er rijdt een robot rond die zelf de mest in putjes schuift e.d
maar dat is niets voor een paard wat alergisch is voor hooi. (wat is hij er alergisch voor? de kruiden? of het stof is arm hooiniet en optie, of weken? )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:38

Ik had er nog nooit van gehoord maar ik weet niet of ik het idee wel zo goed vind.
Zeker als het dak van glas is lijkt me dit niet ideaal als de zon schijnt hoeft het niet eens warm voor te zijn maar als de volle zon er op staat word het volgens mij wel erg warm zeker omdat je ook nog meerdere paarden bij elkaar hebt die ook voor warmte zorgen.

Zjoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:50

'gewoon' glas laat uv gewoon door, daarom moet je je ook als je achter glas zit altijd goed insmeren.
Ik heb nog niet eerder gehoord van het concept binnenweide, maar het lijkt mij fijn dat ze veel bewegingsvrijheid hebben en in een kudde staan. Aan de andere kant vind ik het wel duur, maar dat ligt er ook aan waar deze stal ligt natuurlijk.

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:50

Die in barneveld kost max 275 voor een paard dus dat is bij lange na geen 450.
Het ziet er ideaal uit maar vraag me toch af of dit tegen een hooiallergie zal helpen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:52

unihorses schreef:
suffie schreef:
Die grote binnenstal/serre stal is dat niet de Burght uit Barneveld? Daar heeft laatst een heel artikel over in de Bit gestaan.
http://www.deburght.nl/Foto-s/groepshuisvesting

daar ben ik wel eens geweest maar zou daar absoluut geen 450 in de maand voor neerleggen.... ( al zijn al hun machines natuurlijk duur... automatisch voersysteem, er rijdt een robot rond die zelf de mest in putjes schuift e.d
maar dat is niets voor een paard wat alergisch is voor hooi. (wat is hij er alergisch voor? de kruiden? of het stof is arm hooiniet en optie, of weken? )

Het is dan ook geen 450, maar 275 als ik het goed begrijp :') (incl 1 les per week)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:19

Het ziet er nogal druk bevolkt uit vind ik.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:12

Ja dat vind ik nou ook. :o

Liever gewoon op een echte wei.
Wat is de site van de stal die jij bedoelt TS?

LolaCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 02:30

Ik weet niet welke manege ze bedoelde, en de site weet ik ook niet. Maar ze vroeg der alleen om of ik iemand misschien ken die zijn paard op z'n ding "gestald" heeft,

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 08:19

ik zou mijn paarden niet in een kas willen hebben staan, tijdens een van de twee stormen in 1990 stond ik in een kas en de glazen ruiten kwamen zwevend naar beneden. Ik zou echt geen rust hebben bij iets veranderlijk weer.

Daarbij alle paarden bij elkaar in een gesettelde groep is natuurlijk altijd rustig.

In de tussentijd even gekeken op de website maar ik vind het maar een drukke bedoening.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:16

Blubje11 schreef:
Heel leuk zo een idee voor een stal, maar een paard dat allergisch is voor hooi vind ik eigenlijk nog bijzonderder:P

Is het niet gewoon verkeerd hooi of te stoffig? Want dan kan je het hooi net zo goed nat maken en het paard bij een gewone stalling zetten...

Oftopic:
Ja zeker kan dat wel. Denk maar aan een eiwit allergie. Voornamelijk sobere rassen die weinig nodig hebben zoals IJslanders, Shetten, Fjorden en Haflingers kunnen hier gevoelig voor zijn. Zonder ruwvoer gaat dan niet maar dan is het zaak te zoeken naar zo eiwit/suiker-arm mogelijk hooi.
Ook kan hij een stof-allergie hebben en dan is weken of gestoomd hooi de oplossing.

Ontopic:
[PP] paard staat in een kas
[VSW] Stal in kas wel of niet doen?

Maar dit gaat niet echt om een weide. Maar paarden in een kas wordt blijkbaar wel vaker gedaan.