Prijzen stalling regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:34

Ladyson, is een andere fontaine :D je hebt er 2 in zeist, die ik bedoel is een stuk groter en wat luxer (vind ik dan :') ). Die zit op de noordweg.

Bij ons komen ze wisselend 2-4 uur per dag buiten. Wisselt per weer. Ze gaan per groep net zoals op de weide (merries, ruinen en pony's). Op t moment staan de merries en de pony's samen in de grote paddock, op de 2 gravende merries na, die staan in de andere paddock. De grote paddock is nl net helemaal vernieuwd, wel heerlijk want zelfs nu met die regen soms blijft hij altijd droog :D maar door deze 2 groepen samen te voegen staan ze lekker lang buiten. De ruinen staan ook in de grote paddock samen, maar dat is een grotere groep. In het weekend is het onderling buiten zetten, maar iedereen helpt mee op stal en we zorgen er eigenljik altijd wel voor dat alles buiten komt :) sowieso zetten we ze dan in dezelfde groepen als doordeweeks buiten. Ik probeer ze in t weekend toch altijd wel 3 uur buiten te hebben.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:35

tja het is allemaal niet goedkoop. Ik heb het zelf toendertijd heel fijn gehad bij t hemeltje in houten:
http://www.pensionstalhethemeltje.nl/Pr ... rijzen.htm maar dat is wel zelf uitmesten en binnen\buiten zetten. In de winter best zwaar maar onderling een boel te regelen, in de zomer lekker 24/7 de wei op :)

Mloes

Re: Prijzen stalling regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:39

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:39

gebruik de site stal.xl even
als je dan in een regio die je aantrekkelijk vind de naam van de stal noemt weten de meeste de prijzen etc wel;)
heb er zoveel gezien haha

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:40

Ik was die ook tegen gekomen, is vlak naast ons. Maar jeetje wat een prijs := het is daar onwijs klein, het land is minimaal en ze staan hier nu ook nog op waardoor het stuk gelopen wordt.

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:40

Ik werk bij Stoeterij Geere-stein, en het is idd 500 in de maand. Maar hier word echt alles voor je gedaan en gaan het hele jaar door bijna de hele dag het land op. Elke dag word je stal doorgeschud en word ongeveer 2x per week gestrooid. 1x per week mesten we uit. Je paard word in het land en uit het land gehaald en als je wil ook nog in de stapmolen gezet.

Je staat in een unit met max 10 paarden, je hebt een afgesloten zadelkamer met een hele ruime zadelkast voor jezelf. Moet je paard iets extra's hebben, kan je dit altijd vragen!

We hebben een binnenbak met eb-en vloedbodem 20x60, buitenbaan met hetzelfde. Ook de longeerbak is eb en vloed en is binnen in de stal waardoor je altijd droog staat. Stapmolen is ook binnen dus met slecht weer kan je altijd wat doen. We hebben bos op 3 minuten stappen, en een groter bos op 20 minuten stappen.

Het kan zijn dat de paarden een dag binnen blijven maar dit is alleen met heeeel slecht weer.

Kortom, je betaald wel wat, maar je hebt wel alles!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 14:41

Goedkopere stallen zijn dus voornamelijk verderweg van Utrecht te vinden, en niet naar het westen toe. Dit is waardevolle informatie :) Binnenbak en zelf mesten zou wel erg fijn zijn, maar is niet noodzakelijk.

500 #) dat is wel een heel flink maandbedrag!

@Mloes, langer dan 2 uur buiten per dag vind ik eigenlijk het belangrijkste!

@daffodil, excl. brok is voor mij erg voordelig, dat kost me maar 15 euro in de maand extra. Kan je mij een indicatie geven wat je kwijt bent aan bodembedekking en droogvoer? Ik kom ook stallen excl. bodembedekking en droogvoer tegen, maar ik heb om eerlijk te zijn echt geen idee wat normaal is om daar aan uit te geven.. :o

Ondertussen heb ik 2 geschikte stallen gevonden (via pb binnen gekregen :o ) waarbij ze minimaal 5 uur buiten staan voor een betaalbare prijs. De mogelijkheid is er dus wel, maar niet vlakbij de stad Utrecht zelf.

@Callandra, vandaar! verwarrend die namen :+

@Silviabol hoeveel kwam jouw paard dan gemiddeld buiten per dag in de winter? Bij onderling buitenzetten wisselt dat nogal eens..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:41

Calanddra schreef:
Ik was die ook tegen gekomen, is vlak naast ons. Maar jeetje wat een prijs := het is daar onwijs klein, het land is minimaal en ze staan hier nu ook nog op waardoor het stuk gelopen wordt.

Oh haha ik ken de stal verder niet maar het klinkt wel oke. Maar niet dus :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:42

Ik weet nog wel een privestalletje in Houten, maar is vanaf utrecht aan de andere kant van Houten. En ik weet niet of ze daar nu stallen vrij hebben (maar plek voor 4 pensionpaarden). Hier staan ze in de zomer dag en nacht buiten en in de winter (door wind en weer) van 8/9 uur in de ochtend totdat het donker wordt, dat wordt voor je gedaan de hele week door. Je moet alleen 2x in de week dat stuk paddock (stuk verhard, stuk weide, aardig groot) mesten. De stal is ook zelf mesten, maar ze staan veel buiten dus dat valt wel mee. De prijs was hier destijds voor een pony 175 excl hooi en vlas (dat kon je daar kopen)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:43

Wietskee schreef:
Ik werk bij Stoeterij Geere-stein, en het is idd 500 in de maand. Maar hier word echt alles voor je gedaan en gaan het hele jaar door bijna de hele dag het land op. Elke dag word je stal doorgeschud en word ongeveer 2x per week gestrooid. 1x per week mesten we uit. Je paard word in het land en uit het land gehaald en als je wil ook nog in de stapmolen gezet.

Je staat in een unit met max 10 paarden, je hebt een afgesloten zadelkamer met een hele ruime zadelkast voor jezelf. Moet je paard iets extra's hebben, kan je dit altijd vragen!

We hebben een binnenbak met eb-en vloedbodem 20x60, buitenbaan met hetzelfde. Ook de longeerbak is eb en vloed en is binnen in de stal waardoor je altijd droog staat. Stapmolen is ook binnen dus met slecht weer kan je altijd wat doen. We hebben bos op 3 minuten stappen, en een groter bos op 20 minuten stappen.

Het kan zijn dat de paarden een dag binnen blijven maar dit is alleen met heeeel slecht weer.

sorry maar 500 euro betalen voor 1 keer volledig mesten en 2 x opstrooien per week vind ik echt not done
verder ziet het er top uit hoor,maar het echt niet waard

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:44

Ladyson schreef:
Goedkopere stallen zijn dus voornamelijk verderweg van Utrecht te vinden, en niet naar het westen toe. Dit is waardevolle informatie :) Binnenbak en zelf mesten zou wel erg fijn zijn, maar is niet noodzakelijk.

500 #) dat is wel een heel flink maandbedrag!

@Mloes, langer dan 2 uur buiten per dag vind ik eigenlijk het belangrijkste!

@daffodil, excl. brok is voor mij erg voordelig, dat kost me maar 15 euro in de maand extra. Kan je mij een indicatie geven wat je kwijt bent aan bodembedekking en droogvoer? Ik kom ook stallen excl. bodembedekking en droogvoer tegen, maar ik heb om eerlijk te zijn echt geen idee wat normaal is om daar aan uit te geven.. :o

Ondertussen heb ik 2 geschikte stallen gevonden (via pb binnen gekregen :o ) waarbij ze minimaal 5 uur buiten staan voor een betaalbare prijs. De mogelijkheid is er dus wel, maar niet vlakbij de stad Utrecht zelf.

@Callandra, vandaar! verwarrend die namen :+

@Silviabol hoeveel kwam jouw paard dan gemiddeld buiten per dag in de winter? Bij onderling buitenzetten wisselt dat nogal eens..

Ik weet wel dat aan de noordkant van Utrecht genoeg stallen zijn waar ze of dag en nacht buiten staan, of de winterdag gewoon de hele dag op de wei. En dan heb ik het over stallen echt aan de rand van Utrecht, zeg maar vanaf Neude 20 minuutjes fietsen bijvoorbeeld.
Je kan dus echt makkelijk een stal vinden aan de rand van Utrecht waar je paard meer dan 2 uurtjes in een paddock buitenkomt hoor, daar zou ik me niet druk over maken.

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:45

Jenny_S schreef:
Wietskee schreef:

sorry maar 500 euro betalen voor 1 keer volledig mesten en 2 x opstrooien per week vind ik echt not done
verder ziet het er top uit hoor,maar het echt niet waard

Als het nodig is strooien we vaker, maar over het algemeen staan ze er altijd super op! ze worden na het mesten altijd heel dik in het stro gezet en aangezien we elke dag doorschudden blijft het ook vrij schoon

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 14:45

Help ik kan jullie niet bijhouden haha!

@Mloes, klinkt ideaal! Het lijkt mij alleen niet zo gezellig omdat het zo klein is, maar dat is een minder grote prioriteit. Callandra is alleen iets minder enthousiast :+ Ik moet wel zeggen dat ik liever een klein weiland heb maar altijd minimaal 6 uur buiten dan een groot weiland en in de winter amper naar buiten. De andere stal die jij noemt klinkt ook ideaal.

Ik ben nu ook niet per direct op zoek, heb eerst nog een huis nodig :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:47

Dat is helemaal afhankelijk van hoe schoon je paard is. Mijn stalgenoot doet gerust drie weken met één pak zaagsel maar ik doe er helaas maar drie dagen mee. Een pak zaagsel kost bij ons tien euro. Ik ben de grootverbruiker van stal waardoor ik aan het eind van de maand gerust 150 euro moet betalen maar daar staan heel veel anderen tegenover die dus maar drie of vier tientjes betalen.....Dat is dus ook echt heel lastig in te schatten. Vlas is iets goedkoper maar ik vind dat echt troep.

Wat bij ons zo onwijs fijn ook is, is hooi/kuil van eigen land en echt dit is de allereerste stal die ik ooit tegengekomen ben, waar je aan moet geven dat ze best iets minder mogen hebben :D. We hebben maar twintig stallen waarvan nu 17 bezet en we hebben drie paddocks en een goede longeerbak. Daarnaast een 20x40 baan met swanenberg bodem met goede verlichting. Ja er staat wel eens water in maar ik kan er echt altijd in rijden behalve als het min tien is en alles strak bevroren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:50

wiedegang in de winter is in [plaats] inderdaad vrij lastig te vinden...
ik woon in de [plaats], en mijn paard staat gestald in Maarssen.
"kale stal" is bij ons 180, maar daarbij komt nog vlas/zaagsel, kuil en voer (wordt wel allemaal vanuit stal geregeld).
Ruim genomen zit ik tussen 200/250 per maand, nog nooit meer betaald dan 250!

Op deze stal hebben we een 20x50 binnenbak, 20x60 buitenbak met verlichting die ook vrijwel altijd rijbaar is, stapmolen, longeercircel, paddock, in de zomer weidegang...

Voor meer info graag pb :)

EDIT: uit m'n hoofd zo'n 20 stallen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-13 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:51

Je zou altijd kunnen kijken natuurlijk :D ik ben er zelf nooit geweest maar kom er wel dagelijks langs. Ik weet dat er iig maar 1 andere eigenaar is (de eigenaar van t land zelf wilde zo min mogelijk mensen, een vriendin van mij is daar vorig jaar geweest, maar nam teveel bijrijders mee met haar 3 paarden dus zij mocht t toen niet huren).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:51

Bij ons op stal wordt ook alles voor je gedaan (plus dezelfde faciliteiten en iedere dag mesten en opstrooien), maar betaal gelukkig lang geen 500 euro. Voor volpension met goede uitrijmogelijkheden betaal je rond de 300 (soms iets meer) euro idd in deze regio. Als je goede uitrijmogelijkheden als grote wens hebt zou ik ten oosten van Utrecht gaan zitten, richting de Heuvelrug.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:55

ik sta zelf in woudenberg, dat is vlakbij zeist
vol pension voor 285, brok koop ik zelf in en laat ik hun voeren.
van 10-17 staan ze buiten, winter op paddock (niet al te groot alleen) en zomers in weide
aan den treek km-ers bos dus, 3 min stappen van stal
incl 2 binnenbakken ;)

dus voor 500 euro verwacht ik dat mijn paard gepoetst en opgezadeld klaar staat hihi
niks voor mij

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:58

Ladyson schreef:
Help ik kan jullie niet bijhouden haha!

@Mloes, klinkt ideaal! Het lijkt mij alleen niet zo gezellig omdat het zo klein is, maar dat is een minder grote prioriteit. Callandra is alleen iets minder enthousiast :+ Ik moet wel zeggen dat ik liever een klein weiland heb maar altijd minimaal 6 uur buiten dan een groot weiland en in de winter amper naar buiten. De andere stal die jij noemt klinkt ook ideaal.

Ik ben nu ook niet per direct op zoek, heb eerst nog een huis nodig :D

Ben ik met je eens, liever in de modder maar wel minimaal 6 uurtjes uit de stal dan 22 uur in de stal en 2 uurtjes op zand. Maaaar ik weet niet hoe klein het is, en hoe kapot het wordt gelopen want als het echt 1 grote blubberbende is zit je weer met mok bijvoorbeeld. Dus dan zou je gewoon moeten kijken. Maar eerst dus een eigen huis haha!
Als je een huis hebt en je wil toch eventueel aan de noordkant van Utrecht met 's winters weidegang, pb maar!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 15:14

@_Dreamer, je hebt pb

@SusanH sta jij in Veenendaal?

@Jennny_S ik stuur je een pb

@Mloes dat is waar, op mok zit ik idd niet te wachten :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:24

Nee, in Renswoude, net buiten Veenendaal. Er is nog plek :j

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:53

In Utrecht heb je RV Amelisweerd.
Geen verplchtingen meer zoals onderhoudsdagen en dergelijke.
Paarden staan in de winter altijd een dagdeel op het zand.
Zomers 24 buiten als je dit wilt, mag ook de nachten op stal.
5 min fietsen van de stad.
Accomodatie is de laatste jaren echt goed geworden.
20 x 60 rijbaan met verlichting.
Longeercirkel.
Grote paddocks.
Spuitstal warm em Koud water
Ruime boxen. Er wordt 4 x perdag gevoerd.
De prijs is 275 euro incl.
Het mesten dien je zelf te doen.
Dus wat ik wil zeggen een stal in Utrecht stad is er wel waar ze lekker naar buiten komen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:08

Ik woon in Veenendaal en paard staat op de rand van Veenendaal/ede. Er heeft een aantal jaar een stalgenootje uit Utrecht gestaan, deze is recent verhuisd. Bij ons heb je een geweldige binnenbak, 2 buitenbakken. In de winter minimaal 4 uur paddock (bij echte storm staan ze wel een dagje binnen), in de zomer wei vanaf smorgens heel vroeg. Mag ook 24/7 buiten. Zelf binnen zetten maar dit is onderling ook te regelen (stalgenootje zet voor 20,- pmaand je paard in de winter doordeweeks binnen). Er zit 1kg brok per dag bij, stro of vlas mogelijk. Ik betaal 210,- pmaand.

Ook bij een andere stal in Veenendaal gestaan, slechte buitenbak, slecht licht, zelf meehelpen met voeren/mesten. Paarden 24/7 buiten met schuilstal. Direct aan het bos. 200,- pmaand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:46

je hebt pb terug :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:57

absque_dubio schreef:
Ik woon in Veenendaal en paard staat op de rand van Veenendaal/ede. Er heeft een aantal jaar een stalgenootje uit Utrecht gestaan, deze is recent verhuisd. Bij ons heb je een geweldige binnenbak, 2 buitenbakken. In de winter minimaal 4 uur paddock (bij echte storm staan ze wel een dagje binnen), in de zomer wei vanaf smorgens heel vroeg. Mag ook 24/7 buiten. Zelf binnen zetten maar dit is onderling ook te regelen (stalgenootje zet voor 20,- pmaand je paard in de winter doordeweeks binnen). Er zit 1kg brok per dag bij, stro of vlas mogelijk. Ik betaal 210,- pmaand.

Ook bij een andere stal in Veenendaal gestaan, slechte buitenbak, slecht licht, zelf meehelpen met voeren/mesten. Paarden 24/7 buiten met schuilstal. Direct aan het bos. 200,- pmaand.

Wat grappig, ik lees dit en weet precies wie je bedoelt! Is mijn verenigingslids-genootje. Maar voor omgeving Utrecht is Veenedaal toch wel echt een heel eind verder. Ik sta hier ook in de buurt en heb alle luxe op een binnenbak na(mesten, binnen buiten zetten, heel het jaar op het land, gedraineerde buitenbak met 4 lampen, voordroog in overvloed, brok of muesli hoeveel het paard nodig heeft etc.) en betaal hetzelfde. Al moet ik wel toegeven dat 1 stalgenootje uit Driebergen komt en steeds met de auto komt, in 20 minuutjes. Maar ik verwacht niet dat TS iets zoekt op die afstand van Utrecht.
Ikzelf volg ook even het topic, grote kans dat ik over een jaar opzoek ga naar een woonplek in de buurt van Utrecht ivm werk of promoveren en ben ook aan het kijken of ik iets kan vinden waar paardlief het ook goed heeft(beter dan nu gaat m niet worden verwacht ik).