Casco vraagje

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:40

ik bedoel inderdaad dat ze hem vaak te los hebben zitten omdat veel mensen de neiging hebben om hem niet te strak te zetten want dat zit niet lekker, maar vooral in het begin is het belangrijk dat je hem goed vast draait, hier door kan het systeem naar je hoofd gaan zitten, en zal hij nooit goed zitten. dus doe m liever in het begin wat staker al is het maar een half uurtje.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:45

Bij van Rijs zag ik die draai-bevestig-gevallen los hangen. Geen flauw idee hoeveel ze kosten iig. Maar mijn volgende cap wordt dus niet weer zo een, dat wordt een Pikeur GPS Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:21

Tessebes schreef:
Ik denk dat dat een enkele reis vuilnisbak wordt.
Ik heb een Horka Airstream en die kun je verstellen met een klittenbandsysteem. Het werkt steeds minder en ik zat er toevallig van de week ook over te denken wat er gebeurt als ik een keer goed val. Ik denk dat het dan ook los schiet en dat is niet de bedoeling van een cap. Toch maar eens kijken voor een andere cap dus. Haha!


Klitteband? Dat zou dan toch zo moeten los schieten Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:48

Kyralovertje schreef:
Klitteband? Dat zou dan toch zo moeten los schieten Verward


De band om je hoofd verstel je door klittenband aan de achterkant, dat werkt nog prima. Alleen werkt het klitteband waar de band mee aan de cap zit niet zo goed meer helaas. Het is een paar keer los gegaan door mijn onhandigheid en nu lijkt het minder te klitten. De helm zelf zit natuurlijk nog wel met een vaste 4-punts kinband op je hoofd.

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:51

Ik heb ook een casco youngster, maar ik wil toch ook een andere.
Als ik maar even met dat ding gereden heb staan die twee plastic dingetjes die binnenin aan de voorkant zitten en de band in mijn voorhoofd geprent.... Dus te los heb ik hem dan zeker niet. Doe ik hem wel iets losser, dan valt hij over mijn ogen als ik iets naar voren ga.
Ook heb ik er nooit zo'n goed gevoel bij dat alleen dat binnenwerk om mijn hoofd zit, de cap zelf staat een stukje van je hoofd af als je hem aandraait.

En bovendien zijn die dingen zo gruwelijk lelijk, voel me net calimero met zo'n eierdop op mijn hoofd Zij zijn groot en ik is klein!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 09:22

Supertje schreef:
En bovendien zijn die dingen zo gruwelijk lelijk, voel me net calimero met zo'n eierdop op mijn hoofd Zij zijn groot en ik is klein!

whaha helemaal mee eens

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:31

De draaischijf met draadjes kan je gewoon nieuw krijgen in een goede ruitersport zaak. Ik ben eens van mijn paard afgevallen en die draadjes waren gebroken. Kon er zo een nieuw setje voor krijgen en je cap is weer als nieuw.

En verder intereseert het mij geen ene malle moer hoe ik eruit zie als een 35 jarige op een braaf paard met mijn calimero helm, ik ben veilig mocht ik er af vallen. Veiligheid staat boven alles, en ook hoe een ander over mij denkt.

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:41

luxje schreef:
ik heb een tijdje de casco youngster gehad, maar ondanks dat het de goede grootte leek, zat hij nooit echt fijn, hij leek altijd van voor naar achteren te kunnen schuiven, hoe strak ik hem ook aandraaide. hebben meer mensen dit?



Ja! Ik heb echt de goede maat genomen, maar ook bij mij schuift hij toch altijd een beetje, hoe strak ik het wieltje ook aandraai. Ik heb ook niet het idee dat ie bij een val goed zal blijven zitten. En het valt me de laatste tijd ook op dat ie wat scheef op mijn hoofd zit, hij helt altijd een beetje over naar links. Verward Misschien toch maar eens zo'n HH-cap overwegen. Ziet er ook wel aardig uit...

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:46

Ik heb dus nog nooit problemen gehad met de Casco en heb m nu toch echt al een jaar of 3 of misschien wel 4....
Plus inderdaad veiligheid boven allen.. bedoel.. je hebt maar 1 hoofd... wees er zuinig op... beter er niet zo charmant bijzitten op n paard dan je hoofd in de puinpoeiers vallen en misschien wel t loodje leggen... (wat dus met een meisje uit mijn vroegere klas gebeurt is.... )

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 13:01

Dankzij dit topic weet ik een kerstkado Haha!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:20

Eleonoor schreef:
Ik ben eens van mijn paard afgevallen en die draadjes waren gebroken.


Hummm....dat vind ik niet zo'n gerustellende gedachte.. brekende draadjes.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:34

Wij hebben ze in drie uitvoeringen:de youngster,master en die met een schuifbandje.En het is allemaal niks.
Inderdaad als je de draaiknop strak genoeg zet heb je een afdruk in je voorhoofd en hoofdpijn.
Die met de schuifband aan de achterkant moest m'n dochter een staartje bij in omdat deze anders achterop haar hoofd zat,en hij zat toch strak. Verward Toch maar eens een nieuwe kopen.
Het is toch zo dat je om de 2-3 jaar een nieuwe moet kopen omdat het binnenwerk aangetast word door zweet e.d.,vooral als je er iedere dag mee rijdt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:54

Enkeltje vuilnisbak...

Ik ben ook op zoek naar een goede nieuwe cap.
Mijn Casco Youngster is nogal versleten.
Maar ik ben evrwend Tong uitsteken ik wil er geen met draaischijf.
Daar krijg ik nog meer hoofdpijn van dan van die anderen en ze passen bij mij niet eens (ja, ik heb een raar hoofd.)
Maar die Youngsters met Zipp systeem zijn nergens meer verkrijgbaar Boos!

En anders gewoon maar mijn petje op Schijnheilig

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:59

Margreet schreef:
Mijn Casco heeft gisteren een enkele reis vuilnisbak gemaakt. Bij mij was het stukje plastic waar die draaischijf aan vast zit geknakt met als gevolg dat er iedere keer een randje in m'n achterhoofd prikte en m'n cap voorover kroop. Niks waard Blijkt toch niet zo'n optimaal systeem te zijn met die draaischijf. Met lang haar in een staart eronder is het ook een crime, echt lekker zit het nooit.

Ik heb een nieuwe gekocht, van Harry's Horse, deze:
Afbeelding

Ben er bijzonder goed over te spreken, hij zit erg fijn en geen kwetsbaar verstelsysteem. Ik groei toch niet meer, dus passen is passen. Deze zit echt goed, hij knelt absoluut niet, maar als ik voorover buk met de sluiting los blijft hij toch zitten.

En de prijs vond ik bijzonder schappelijk! Die belachelijke dure Pikeur dingen werden me in de winkel nadrukkelijk afgeraden...


deze heb ik ook pas gekocht.ik heb hem nog niet echt gebruikt maar dat komt nog.ik heb em hier in de winkel voor 75,- gekocht.maar die van pikeur blijkt nog veeeel duurder te zijn.ik vind em trouwens ook mooier dan die casco! Tong uitsteken

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 01:38

ik vindt de hh en beetje lijken op een oorlogshelm uit de 2e wereld oorlog. sorry

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 02:19

Feetje schreef:
Enkeltje vuilnisbak...

Ik ben ook op zoek naar een goede nieuwe cap.
Mijn Casco Youngster is nogal versleten.
Maar ik ben evrwend Tong uitsteken ik wil er geen met draaischijf.
Daar krijg ik nog meer hoofdpijn van dan van die anderen en ze passen bij mij niet eens (ja, ik heb een raar hoofd.)
Maar die Youngsters met Zipp systeem zijn nergens meer verkrijgbaar Boos!

En anders gewoon maar mijn petje op Schijnheilig


Als ik een nieuwe cap krijg mag je mijne hebben/kopen Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:55

Margreet schreef:
Mijn Casco heeft gisteren een enkele reis vuilnisbak gemaakt. Bij mij was het stukje plastic waar die draaischijf aan vast zit geknakt met als gevolg dat er iedere keer een randje in m'n achterhoofd prikte en m'n cap voorover kroop. Niks waard Blijkt toch niet zo'n optimaal systeem te zijn met die draaischijf. Met lang haar in een staart eronder is het ook een crime, echt lekker zit het nooit.

Ik heb een nieuwe gekocht, van Harry's Horse, deze:
Afbeelding

Ben er bijzonder goed over te spreken, hij zit erg fijn en geen kwetsbaar verstelsysteem. Ik groei toch niet meer, dus passen is passen. Deze zit echt goed, hij knelt absoluut niet, maar als ik voorover buk met de sluiting los blijft hij toch zitten.

En de prijs vond ik bijzonder schappelijk! Die belachelijke dure Pikeur dingen werden me in de winkel nadrukkelijk afgeraden...


en die heb ik dus ook, met exact dezelfde ervaring! Super, alleen weet ik niet of het van de zomer net zo luchtig is als mijn vorige met grote luchtsleuven *LOL*

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:57

mijn casco met klitteband systeem was na 3 jaar intensief gebruik echt aan zijn eindje (klitteband systeem was stuk) en aangezien ik er ook mee spring, vind ik een goede cap toch wel tamelijk essentieel

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 17:20

ik heb vandaag de HH gepast, hij zat super , ik heb dus een nieuwe cap Haha! .
nu moet ik hem alleen nog wat vaker gaan dragen Bloos!