Knoeierij hooi uit grote hooiruif

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:46

dat net zou ik eng vinden, is vrij dun zoals visdraad als het het net is wat ik om de ronde balen heen had zitten., blijven ze daar niet met de tanden aan hangen?
Hoeveel werk is het om dat groene net eromheen te doen, volgens mij 1 minuut, kan hij dat niet voor jou doen als hij het pak erin legt?

snorkel1986

Re: Knoeierij hooi uit grote hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:57

Ik zou voor betongaas gaan 5x5 is duurzaam enje pony kan ook nog eten en veiliger als een net vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:42

Dan is dat een verkeerd net, meer een net dat ze in een boomgaard gebruiken over de bomen heen...een aanhangernet is sterk, dat trekken ze niet snel stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:44

Of afspraak maken dat je erbij bent als leverancier komt, samen even snel net erover heen spannen en vastzetten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:44

Lynn_Nikita schreef:
dat net zou ik eng vinden, is vrij dun zoals visdraad als het het net is wat ik om de ronde balen heen had zitten., blijven ze daar niet met de tanden aan hangen?
Hoeveel werk is het om dat groene net eromheen te doen, volgens mij 1 minuut, kan hij dat niet voor jou doen als hij het pak erin legt?

Er zit dan ook nog plastic om, dus dat is wel afgeschermd. Hier zetten sommige boeren de balen zo in het land. Bovenkant er af en laat de paarden maar eten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:12

dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht alles eraf behalve het net. Zit bovenin dan geen net? ik heb nu al enkele jaren vierkante balen die zitten alleen met een touwtje bij elkaar.
Russel, aanhangernetten van oa action zijn hier echt zo gesloopt

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 21:34

tamary schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Er zit dan ook nog plastic om, dus dat is wel afgeschermd. Hier zetten sommige boeren de balen zo in het land. Bovenkant er af en laat de paarden maar eten.

Dat was inderdaad ook mijn idee, het blijft dan afgeschermd, als ik dan smorgens de rest verwijder kan ik er een net overheen gooien, ik kan helaas zelf s'avonds niet aanwezig zijn, heb twee kleine koters en een man die doordeweeks weg is,dus dit is denk ik een prima oplossing, mocht het niet werken dan kan ik altijd nog gaas spannen als optie.

Heb zelf geen ervaring met de action netten, heb wel de grote slowfeedernetten van EJ en die voldeden prima, zulke kwaliteit zou ik dan ook graag willen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:30

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 16:42

Ja ik heb inmiddels een groot net om de baal zitten, de action netten zijn te klein dus een net laten maken, werkt super!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:43

mooi dat het opgelost is