HannahFrouk schreef:Ben je weleens bij iemand langsgeweest die een trekpaard heeft?
Ik vraag me toch af - sorry - of je wel een realistisch beeld hebt van hoe een trekpaard is. Het lijken van die lieve gewillige troetelkonten, maar ze kunnen ook behoorlijk imponeren. Ik heb zelf een trekpaard gehad en zij had een enorm koppig en soms ronduit vernielzuchtig karakter. Als het kapot kon, dan ging het ook kapot (emmers, halsters, omheiningen etc). Ze hield best van knuffelen, maar was nou niet bepaald een meegaand type en enorm halsstarrig. Het was dus een hele kunst om haar te leren zich te laten bekappen, haar normaal in een trailer te krijgen en haar te leren om vast te staan zonder alles af te breken. Als Neel boos of tegendraads was dan durfde echt niemand bij haar in de buurt te komen, het gebeurt dan heel snel dat je angst krijgt van je eigen paard.
Ik heb haar uiteindelijk ook verkocht , omdat ik haar karakter juist NIET leuk vond, het was echt helemaal geen lieve gewillige vriendin, maar iemand met wie ik regelmatig enorm botste. Neel wilde dan haar zin blijven doordouwen en dat ging dan echt hard tegen hard. En toen ze 5 jaar was, was dat nog steeds zo. Ik had daar niets mee. Mij is het dus best tegengevallen, het karakter van zo'n 'lief' trekpaard.
Ik vraag me af of je genoeg rekening houdt met het karakter van een trekpaard?
Dank u voor de tip. Maar ik ken het paard zelf ook al een tijdje

En ik ga er zeker rekening mee houden. Zoals eerder gezegd, paarden
blijven altijd onvoorspelbaar.