Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blue_sky schreef:Waarom zou je een gezond paard in vredesnaam op vlas of houtkorrels willen hebben?
blue_sky schreef:Waarom zou je een gezond paard in vredesnaam op vlas of houtkorrels willen hebben?
Toydoll schreef:Stro is goor, vies, stoffig, klote uitmesten, slecht voor je eigen luchtwegen, stinkt en koud, ruw, blijft nat.
Myca schreef:Toydoll schreef:Stro is goor, vies, stoffig, klote uitmesten, slecht voor je eigen luchtwegen, stinkt en koud, ruw, blijft nat.
Goed stro is niet stoffig, niet slecht voor je luchtwegen, stinkt ook niet en heeft niet van die scherpe kantjes als vlas.
Je moet natuurlijk geen stro kopen waar regen in gevallen is en daardoor schimmelig is geworden.
Je hebt verschillende tarwe-rassen met korte/lange stengels en veel/weinig blad. Zelfs stro waar hooi tussen zit omdat dat tussen de regels door gepland kan zijn als groenbemester. Gerstestro is echt zacht, maar meestal wordt tarwestro gebruikt.
DubbelDun schreef:Myca schreef:En laat je daar als pensionklant nou net geen zeggenschap over hebben .......Je moet natuurlijk geen stro kopen waar regen in gevallen is en daardoor schimmelig is geworden..
UniFlap schreef:Ik sta perfect.
het is een algemene vraag die mij niet gaat om mijn mening.
Maar ik zou denken dat er met zoveel verschillende strooisels; ook veel afnemers zouden zijn voor de afvoer. Dus dat die kosten wel mee zouden vallen.