Is jouw paard/pony geschoren??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Scheer jij je paard/pony?

Ja... want...
38 (38%)
Nee... want...
61 (61%)

Totaal aantal stemmen: 99


Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:43

ik heb nee gestemd. omdat ik altijd buitenrijd of in de buitenbak. (we hebben geen binnenbak)
en kim staat met een deken op stal en ze heeft gelukkig niet zo'n dikke vacht.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:45

mijn verzorgpony's zijn niet geschoren. Ze doen niet mee aan wedstrijden ofzo en ze staan even goed best wel vaak in de paddock en in stal is er snel frisse lucht dus ze mogen hun vacht best houden! En de paarden die er staan hebben dekens op..

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:48

Ik heb Tas geschoren omdat ze steeds heel erg bezweet was na het rijden, en ze was daardoor gewoon niet droog meer te krijgen.
Ze zweet nu helemaal niet meer, ik ben echt blij dat ik haar heb geschoren

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30696
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:02

Ja.
Mijn beiden pony's zijn geschoren.
Mijn ene pony staat meer als 6 uur nat na het rijden. Dat is gevaarlijk. Geschoren is veel prettiger. Ik begin vroeg met dekens, maar kan het niet tegenhouden. Hij heeft gewoon een ponyvacht.
Mijn Haflinger zweette best veel, al werkt hij niet superhard. Dus die is in model geschoren.

Overigens vandaag op wedstrijd. En meer als de helft van de pony's waren geschoren, de paarden veel minder. Ook mijn verzorgpony die voor de kar loopt is geschoren.

Overigens mijn eigen pony's rijd ik ook altijd in de bak buiten. En ook mijn ene verzorgpony loopt altijd buiten in de bak.
Mijn andere verzorgpony's werken veel minder, en zijn dus niet geschoren.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 21:39

Nee.
Hij heeft gewoon lekker zijn dekentje op.
Hij heeft wel wat langere haren maar dat vind ik niet erg.
Hij werkt toch niet veel en hij komt elke dag buiten.
Volgend jaar gaat de deken er eerder op en blijven de haartjes weg Lachen

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:19

ik kreeg mijn paard niet meer droog na het rijden en na een kwartier was hij al Zeiknat.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:53

Ja, * (shetlander) is geschoren, omdat ze steeds zeiknat was na het werk en ze dan ook niet meer droog te krijgen was. Ze staat namelijk regelmatig voor de kar en daarnaast worden er ook veel andere dingen met haar gedaan ;)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 28-03-22 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:54

NEE, WANT... dan kunnen ze niet meer op de wei!! (Anders zouden we waterdichte dekens moeten voorzien!!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:43

Yorghos schreef:
Nee, ik pas mijn rijden liever aan. Yorghos staat dag en nacht buiten, dus hij heeft zijn vachtje hard nodig.


Dit is inderdaad ook mijn reden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 15:52

Als je genoeg dekens op doet is het niet nodig.
Misschien als ik straks met mijn paard wedstrijden ga rijden, en hij heeft haar, dat ik hem dan wel scheer.
Maar nu heeft hij gewoon lekker voldoende dekens op, zodat hij het lekker warm heeft.

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:07

Ja, mijn pony is geschoren.
Ondanks dat ik al in september met dekens begonnen ben kreeg hij er nog een megavacht onder. Hij was moeilijk droog te krijgen na het rijden, en het kostte hem allemaal veel meer energie.
Hij staat in een stal met uitloop, de deur kan helemaal dicht maar dat gaat hij alleen als het echt flink waait/regent en koud is en de wind op zijn stal staat. Anders kan hij dag en nacht naar buiten.

Ik heb hem wel redelijk vroeg geschoren, zodat hij voor de ergste kou nog een beetje vacht kon kweken, maar niet helemaal teddybeer zou worden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:14

Ja Tjo is geschoren omdat ze heel veel last van dr wintervacht heeft met rijden dus dan is het gezonder voor haar om hem eraf te halen.

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:31

Margreet schreef:
Nee. Nergens voor nodig, zit niet dik in het haar en zweet nauwelijks. Gisteren is pas de echte winterdeken erop gegaan, tot die tijd stond hij nog onder een tussendeken! Stal met een buitenluik. Ideaal zo'n paard!


Ik wou dat ik zo'n paard had.....Dar is dus wel geschoren, omdat zij zulke lange haren krijgt in de winter (zelfs al ik haar in September al 'n deken op doe), Dar zweet altijd heel snel en is dan werkelijk niet droog te krijgen (en dan praten we over uren), dus ik heb haar vorigjaar voor het eerst laten scheren, dat was voor zowel als Dar heel prettig, je ziet gewoon dat ze zich veel prettiger voelt zonder zo'n dikke vacht, ik heb ze dit jaar eind oktober laten scheren, haar vacht is nu al een eind terug gegroeid maar lijkt nu niet meer echt te groeien, ze zweet nu wel weer wat, maar is gewoon veel sneller droog.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:07

De ene is nog zo glad als een aal, die ander begint haar aan te maken, maar niet dat het een teddybeer is.
Allebei niet geschoren, en dat gebeurt ook niet, de ene is niet nodig, die ander kan er niet echt lekker tegen, en t zweten valt erg mee doordat de vacht niet echt dik is.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:19

Ik heb Roos niet geschoren. Ik ben dit jaar heel vroeg begonnen met dekens. Roos zit hierdoor nog heel dun in haar velletje, en mensen vragen zelfs of ik haar geschoren heb. Verward

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:32

nee gelukkig niet heb een arabiertje staat dus niet dik in zn vacht !! Haha!
en hij zweet ook niet dus dat scheelt een beetje onder het zadel maar mijn paarad heeft een super conditie !!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:08

Nee, ik mijn paard niet geschoren en laat gewoon lekker haar wintervachtje groeien. Dit omdat ik toch maar ongeveer 2 keer per week kan rijden, en zo kan ze gewoon lekker de weide in zonder dat ze een deken op moet. Tot nu toe valt het zweten nog behoorlijk mee, dus zolang het zo gaat hou ik het gewoon zo!

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:23

Nee. Ten eerste word ze niet bereden, en verder staat ze dag en nacht buiten. Scheren wil ik haar niet, en in de toekomst ook niet.. Om dezelfde reden als Yorghos..

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 18:48

Ja: ik ben eigenlijk net weer begonnen met springen en dit gaat erg goed, behalve dan dat hij zich enorm opfokt en hier blijkbaar niet zo'n goede conditie voor heeft... Hij heeft echt een hele goede conditie, maar nog niet op springgebied. Hij is dan zo enorm bezweet dak m haast niet meer droog krijg> de vorige keer was ie na anderhalf uur uitstappen (met zweetdeken, aan de hand) nog nat!!!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:33

Nee mijn pony marco is niet geschoren want ik rij toch geen wedstrijden, alleen maar recreatie! en ik wissel een keer van deken en dan wordt hij vanzelf wel droog! k stap hem ook altijd lang en goed uit!! en hij staat als de grond hard is dus gewoon buiten dus dan komt zijn vacht goed van pas!!
Fancy wordt in het najaar geschoren want ze is bijna 26!! en ze raakt haar vacht bijn niet meer kwijt!!! dus dan is het zo beter voor dr! maar k laat haar niet eerder scheren want ze gaat ook als het even kan naar buiten!!

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:10

Nee, ik was het eerst wel van plan, toen weer niet, en toen vond ik de dekens toch wat te duur Haha! Nee dus Haha!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:25

Nee, dit is het tweede jaar dat ik hem niet scheer. De eerste drie jaar dat ik hem had is hij wel geschoren geweest. Eerste keer benen en onderste deel van zijn lichaam. De twee volgende winters helemaal, op zijn hoofd na.
Vorig jaar reed ik hem heel weinig, dus was scheren voor niets nodig. Dit jaar heb ik het rijden weer opgenomen en hoewel hij een echte teddybeer is, valt het zweten nog mee. Dus scheer ik liever niet. Hij gaat ook elke dag op de wei dus dan laat ik hem liever met zijn extra bescherming staan en leg ik hem indien nodig een zweetdeken op.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:33

ja ik heb 2 van mijn paarden geschoren omdat die te snel bezweet waren en ik savonds te weinig tijd heb ze allemaal een uur uit te stappen of zweet deken te komen wisselen na het rijden

ik heb vandaag mijn merrie weer geschoren (2e x dit jaar)
loulou van maartje heb ik dit jaar al drie keer geschoren.
en onze 3 jarige , één keer .die staat nu ook flink in training en heb ik dus ook vanwege dat zweten geschoren.
ze staan alle drie dag en nacht buiten,met inloop stal. kunnen ze echt wel tegen hoor, die kou.mits je een paar goede en waterdichte dekens op legt!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:38

wel, want mijn paardje staat toch haast alleen maar op stal en had echt een gigantisch dikke vacht... zo dat ze na een paar rondjes stappen al nat was Clown

happyjoyce

Berichten: 4496
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:54

Ja want beide pony's hadden een dikke vacht.