Geen fijne sfeer op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lenaplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:12

woooow, wat herken ik jou situatie! Ik had echt precies hetzelfde! ik reed op een stal waar mijn paard echt geweldig stond en verzorgt werd, ik kon ook vrij goed met de directrice en de lessen waren erg leuk. toch mistte er altijd iets, gezelligheid. het was niet dat je er vrienden maakte ofzo, en als je iets vraagde keken de stalhulpen je meeste vuil aan. ook was er één stalhulp waarbij het echt leek alsof hij de pik op me had! na een tijdje begon ik te merken dat ik er helemaal niet meer zo'n zin in had om heen te gaan en soms zelfs buikpijn kreeg bij het idee om die ene stalhulp weer te zien, toen ook nog eens die ene aardige instructrice vertrok ben ik zelf ook weg gegaan. Ik zit nu op een andere manege waar het super gezellig is en ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

ik zou zeggen, doe wat goed voelt en als ik het zo lees is dat vertrekken.. xx

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:17

Het is meer dat ik een behoorlijke deuk in mijn vertrouwen heb gekregen, die bij mij zeer zelden aanwezig is voor andere mensen.
Ik heb net de 3 stalgenoten een berichtje gestuurd, of ze eerlijk willen vertellen hoe ze denken over een evt. Nieuwe kans. Ze reageerden aardig positief. Maarja, hoeveel kansen wil je iets geven. Ik wil gewoon hoi, doeg, en thats it. Rust en ontspanning. Lekker van mijn pony genieten. Maar nu loop ik zelfs met een rot gevoel als ze er niet zijn en ik alleen ben. En dat hád ik in het begin juist gevonden op deze stal.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:17

Op elke stal is wat. Nergens is het perfect. Als een paard het goed heeft zou ik toch echt 3 keer nadenken. Die staat er toch 24 uur.
Kun je niet met die eigenaresse praten, uitleggen wat je voelt?
Ze bedoeld het vast wel niet zo en als je het uitgesproken hebt heb je het misschien wel naar je zin.

lenaplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:19

ik kreeg ook een rotgevoel van die stal waar ik eerst op reed en een enorme deuk in mijn vertrouwen. het was voor mij zo'n opluchting om weg te gaan daar... tja je kan niet echt eventjes weg gaan, dat is het lastige
xx

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:20

Heb meerdere keren gesproken met de eigenaresse en dat gaat opzich goed. Ze staat erg open voor gesprekken. Alleen kan ze moeilijk echt haar mening zeggen aangezien ze ook zakelijk moet blijven. Dus ze kan zich er ook niet teveel in mengen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:22

Kermis schreef:
Het is meer dat ik een behoorlijke deuk in mijn vertrouwen heb gekregen, die bij mij zeer zelden aanwezig is voor andere mensen.
Ik heb net de 3 stalgenoten een berichtje gestuurd, of ze eerlijk willen vertellen hoe ze denken over een evt. Nieuwe kans. Ze reageerden aardig positief. Maarja, hoeveel kansen wil je iets geven. Ik wil gewoon hoi, doeg, en thats it. Rust en ontspanning. Lekker van mijn pony genieten. Maar nu loop ik zelfs met een rot gevoel als ze er niet zijn en ik alleen ben. En dat hád ik in het begin juist gevonden op deze stal.

Als je dan het contact op zoekt doe dat dan niet met een negatieve gedachte, je doel is gewoon goedendag en doei.
Laat het dan ook niet meer zijn of worden, doe verder gewoon je ding en laat blijken dat je niet met hun bezig bent.
Zo sta je sterk in je schoenen naar hun toe en jij doet gewoon je ding.
Kletsers hou je toch en vaak overal, ze kunnen beter over je kletsen dan van je vreten. ;)

Chezshir77

Re: Geen fijne sfeer op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:19

Ik denk echt dat je dan kunt blijven verhuizen... het is overal wel wat. Zelfs op een stal met maar 4 pensionklanten was er 1 die er wel uitgekotst werd. Waar ik nu sta is ook een hoop prutsmuts onder elkaar, maar uiteindelijk kom je er voor je paard. Er zijn aan de andere kant ook altijd wel mensen waar je wél mee op kunt schieten. Probeer je daarop te focussen en de rest netjes gedag te zetten en verder te negeren. Ik vind dat ook heel moeilijk hoor, maar je leert het vanzelf!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 10:24

Bedankt voor je reactie.
Ben net terug van stal, en denk dat ik mijn besluit gemaakt heb. Als ik het koppie van mijn paard zie dan kan ik niet anders besluiten dan te blijven. Hij is zo tevreden hier, en opgeknapt. Ik moet me maar over mezelf heen zetten. Ben bang dat ik mijn paad niet blij ga maken als ik weg ga.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:26

Iid als je er echt met tegenzin heen gaat zou ik toch gaan verhuizen (zoals ik ook al een keer zei).
Maar het klopt ook wel: Er is overal wel wat.. (helaas...)
Zelf ken ik het niet om ergens mijn paard gestald te hebben.. (mijn pony staat bij mij thuis).
Maar ik ben een keer bij een pony wezen kijken om hem eventueel te kopen.. (bij een manege, de meiden reden niet op die pony!) De meisjes waren daar al erg jaloers terwijl ik er nog maar een uurtje was.. Sommige meiden waren heel aardig, maar sommigen waren zo jaloers dat ze je er gwn weg wilden pesten (terwijl ik daar de pony niet is zou gaan stallen!).
Dus snap wel dat je er heel erg van baalt.. Denk dat je ze gwn alleen hoi en doei moet gaan zeggen, maar als je toch het idee hebt dat, dat het 'm niet word doordat er teveel is gebeurd, moet je het ook niet doen vind ik en gaan verhuizen... Miss is het een idee om te gaan verhuizen... Ik denk dat er veel meiden zijn die jaloers op je zullen zijn.. Maar nog veel meer die gwn hartstikke aardig zijn, en die je gwn vanalles gunnen :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:44

Als mijn paard ergens goed staat, vind de rest niet belangrijk. Ik doe mijn eigen ding, maak een praatje met mensen maar ben redelijk op mij zelf. Het is een kleine stal waar ik sta met de laatste tijd veel verloop, heel veel mensen ken ik eigenlijk niet meer. Maar meestal ben ik er alleen, lekker rustig en bemoei me verder eigenlijk niet echt met andere. De meeste mensen zijn er trouwens heel aardig hoor, maar ik zou er niet weg gaan als dat minder zou zijn ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:59

Kermis schreef:
Bedankt voor je reactie.
Ben net terug van stal, en denk dat ik mijn besluit gemaakt heb. Als ik het koppie van mijn paard zie dan kan ik niet anders besluiten dan te blijven. Hij is zo tevreden hier, en opgeknapt. Ik moet me maar over mezelf heen zetten. Ben bang dat ik mijn paad niet blij ga maken als ik weg ga.

Denk dat het een goed besluit is.
Dit is een leermoment voor jezelf.
Zolang ze van jou,je paard en van je spullen af blijven, moet het goed te doen zijn. Begin gewoon zelf met hoi en doei als dat zo uit komt en verwacht het niet terug. Na een poosje komt het wel weer goed. Niemand vind ruzie fijn.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:04

Ik heb jaren op een privestal gestaan, kon daar lekker m'n ding doen en lekker trainen zonder me druk te moeten maken in anderen (met hun commentaar) en dat vond ik heerlijk. Ben een paar jaar geleden naar een grote pensionstal verhuisd waar ook groepslessen en dergelijken gegeven worden, een manege dus eigenlijk. De eerste twee jaar vond ik het zo verschrikkelijk :') Iedereen altijd mooi in set, vieze blik als je dat niet deed, roddelen tegen de sterren op, kliekjes waar je geen woord fout tegen kon zeggen,... Gelukkig zijn er ondertussen heel wat mensen verhuis, buiten gegooid,... Jammer want met sommige had ik wel een leuke tijd maar het is er veel rustiger nu, iedereen concentreert zich lekker op de sport en zijn eigen paard. Ook veel volwassenen bij gekomen, kortom: Het werd echt wel beter na een tijdje. Dus ik zou gewoon even afwachten :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:17

Op elke stal is wel wat, dat is gewoon waar. Is het de sfeer niet dan is het wel de kwaliteit hooi of het onderhoud van de bak ofzoiets.
Maar: een paard heb je voor de hobby. Het kost maandelijks veel geld en daarvoor moet het leuk zijn. Als de aanwezigheid van een persoon of een bepaalde groep zorgt dat jij echt met het lood in je schoenen (laarzen :+ ) naar stal gaat, dan zou ik verhuizen.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 14:12

Ben vanmiddag weer op stal geweest, lekker gereden. Alleen de rijbak begint me tegen te staan, loei en loei zwaar en ik heb een 3,5 jarige, die ook vandaag na 15 min al buitenadem was, had 2 rondjes gedraafd.
Voordeel van andere stal is een binnenbak en buitenbak met goede bodem. Dus dan hoef ik niet te stoppen als de bak bevroren is.
Ga straks de meneer maar even bellen of ik nog eenkeer langs mag komen, 2de x zie je toch meer, en dan neem ik me vriend mee.

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:23

Dat is het grote nadeel van al die grote stallen ;) ik heb eens hele erge ruzie gehad dat ik helemaal besloot te vertrekken, en toen heb ik iemand over die pensioenstal verteld en die zette 't op internet. Toen werd het een hele grote ruzie en kreeg ik de schuld, maar ja. Zulke dingen kunnen gebeuren.
Nu staat Valentina gewoon op een kleinere pensioenstal; met maar 17 paarden, over 4 weken komt der een 18e paard. En zélfs daar zijn wel eens ruzie's; "Je verzorgt je paard niet goed!" "Dat is zielig dat zou ik mijn paard nooit aandoen dus dat moet jij ook niet doen!" En zulke dingen, gewoon die mensen negeren en op tijden komen wanneer ze der meestal niet zijn, dat is mijn oplossing, niks tegen ze zeggen of naar ze omkijken.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:02

Net terug van 2de bezoek.
Heel verwarrend. Echt een leuke stal, binnenbak, buitenbak onbeperkt hooi en zeer ruime stallen.
Springmatriaal aanwezig en een goede sfeer.
Als ik het zo teruglees, klinkt het perfect.
Wat mij tegenhoud os dat ik zo bang ben dat mijn paard niet went. Terwijl het tot nu toe altijd goed is gegaan. Wil mijn paad een stabiele pkek geven. Nu krijgt hij 4x per dag een portie wat hij met 4 grote paarden moet delen, is serieus binnen een half uur op.
Hij ziet er toppie uit hoor, maar toch zou ik hem liever onb. Hooi geven. Mijn pony is 3,5 en een vrij nuchter paard. Maar telkens verhuizen is ook niet goed. Dit zou dan de 4de keer worden. De vorige 3 keren waren omdat
Hij van de fokker naar mij kwam,
Van mij aan huis, met de verhuizing mee naar een pensionstal. Die stal wil ik geen woorden aan vuil maken. 2 maanden gestaan toen naar mijn Vriendin. Na 8 maanden weg daar ivm gezondheidsproblemen met mijn vriendin. Toen hierheen, 7 maanden verder. Ik word hier schijtziek van en heel verdrietig, ik wil zo graag een vaste plek, voor mijn paardje.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:09

Je kan je paard best weer verhuizen.
Als de stal waar je bent wezen kijken, je zo aanspreekt, dan is dat de stal waar je paard ook wel weer went en een stabiele plek krijgt.
Als je het zo terugleest, zijn er alleen maar voordelen aan de nieuwe stal en je paard went daar ook wel weer.
Mijn paard is ook een paar keer verhuisd, nu staan we pas op een echte fijne plek, waar ik het zelf ook naar m'n zin heb.
En dat is best belangrijk, want hoe beter je je zelf voelt, hoe beter je ook met je paard kan omgaan.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:16

Ja, het is ook dat ik dan meer kan doen met mijn pony. Nu rij ik eens in de 2 weken of elke week, soms meer, puur omdat ik hem niet te zwaar kan belasten door de bodem. Straks bevriest ie en dan moet ik een winterstop inlassen. Terwijl ik dat voor het voorjaar in gedachten heb.
Maarja, verhuizen. Het is wel een dier. En mijn pony heeft ook gevoelens. Word een paard echt blij als je meer met hem doet. Grotere stal geeft. Onbeperkt hooi, etc etc. Het is een dier. En ik denk dat hij zich niet echt bewust is van meer luxe, hij heeft zijn natje en droogje. Hij heeft 3 jaar 24/7 buiten zonder of met schuilstal buiten gestaan en niks hoeven doen. Lekker jong paard zijn. Grasjes eten, dat krijgt hij nu ook maar misschien is het tijd om volwassen te worden nu. Aangezien ik graag dingen met hem wil bereiken en hem daar ook voor heb gekocht bijna 3 jaar terug, als klein veulentje.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:33

Ohh jaa dit had ik ook, alleen dan met de eigenaresse, over de kleinste dingetjes al wat woorden gehad enzo. Er was niemand op stal en ik had mn dekenrek aan de deur gehangen zodat ik mn peesbeschermers kon schoonmaken en dan komt ze aanlopen en zit ik ineens in de weg. Ook was ik een keer een hele dag vrij en ging ik dus lekker vertroetelen, en ik heb hem toen geschoren. Ik ben in de avond terug gekomen om te rijden, krijg ik naar mn kop gesmeten dat zij niet kon rijden en dat ik toch de hele dag vrij had en makkelijk vroeger kon rijden. Wiens probleem is het nou dat zij niet met andere in de bak wil rijden, maargoed ik betaal er toch voor en ging dus gewoon lekker rijden.

Ik had de mazzel dat ik ergens ging stage lopen en mn paard kon mee :D veel luxer en veel beter voor mn paard! Nu kwam ie iedere dag in de molen of de paddock enzo. Anders had ik ook van stal gewisseld denk ik. Ik had het echt niet meer naar mn zin, helaas..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:42

Als je het zelf echt niet naar je zin hebt, en je paard krijgt op die andere stal een even goede verzorging dan zou ik lekker verhuizen. Voor je paard is het even wennen maar goed, je moet wel plezier blijven beleven aan je hobby.

Op mijn huidige stal wordt ook flink geroddeld maar ik hou het gewoon gezellig door de mensen die ik
niet leuk vind te vermijden en ik er lopen ook veel mensen rond met wie ik het wel heel goed kan vinden :)
En inderdaad; overal is wat.. Ben ook vaker verhuisd met mijn paard maar als de sfeer goed is, is de bak slecht, als de bak goed is, is het hooi te weinig en ga zo maar door..

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:50

Op deze stal is het vrij moeilijk om elkaar te vermijden. Staan 11 paarden met 6 eigenaars.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:59

Ik vind een te zware bak toch zeker een goede reden om te verhuizen. Dat is slecht voor je pony.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:23

Mmm de stal waar je bent gaan kijken klinkt erg goed.
Over het verhuizen van je paard zou ik me niet zo'n zorgen maken, ze is jong dan wennen ze toch meestal wat sneller.
Doe wat goed voelt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:32

Een slechte bodem zou voor mij zeker een reden zijn om eens elders te kijken.
Ken je mensen op de stal waar je bent gaan rijden? Zodat je weet hoe de sfeer is. Of het echt onbeperkt hooi is, al die dingen die de eigenaar belooft ook echt kloppen :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:37

Ben er nu 2 keer geweest, en je moet zelf voeren, dus dat heb ik zelf in de hand, mag gewoon hooinetten ophangen en er staat een ruif.
Dus onbeperkt weet ik zeker.
Paarden worden om 8 uur buitengezet en je moet je paard zelf binnenhalen. Dat mag tot 10 uur wand dan sluit de stal, dus die zekerheid heb ik ook.