vraag Voer hekken stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:43

DubbelDun schreef:
@LuckyLuna:
koetjeboe schreef:
Ik heb hier voor gekozen omdat ik graag veel ruw voer voer. En mijn paard een viezerik is. Als ik twee plakken in de stal doe. Vind ik er de volgende dag een drol op.

A sorry overheen gelezen.
zou zelf zo als iemand anders al zei hooinetten gebruiken
maar is inderdaad minder natuurlijk inverband met hoogvoeren

nu ik snap *\o/*

DubbelFun

Re: vraag Voer hekken stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:53

hooinetten hoeven niet hoog te hangen als je kleinmazige netten gebruikt. ik gebruik ze al jaren aan de staldeuren

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:55

DubbelDun schreef:
hooinetten hoeven niet hoog te hangen als je kleinmazige netten gebruikt. ik gebruik ze al jaren aan de staldeuren

Dat is waar,
over het algemeen zie je ze wel hoog hangen
Zelf heb ik ze ook hoog om meerdere redenen.
maar vind het ook een eng idee dat de paarden er met hun benen in blijven haken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:00

LuckyLuna schreef:
DubbelDun schreef:

Dat is waar,
over het algemeen zie je ze wel hoog hangen
Zelf heb ik ze ook hoog om meerdere redenen.
maar vind het ook een eng idee dat de paarden er met hun benen in blijven haken

Als je een kleine maas hebt kan dat vrijwel onmogelijk. Alleen met ijzers is het wellicht niet zo veilig.

VreVrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:11

Ziet er mooi uit! Wel wil ik even opmerken dat het echt wel gevaarlijk is als ze net door de opening passen waarna ze klem komen te zetten met hun "middenstuk". Hier ging het eerst goed maar na een paar dagen begonnen ze toch te proberen verder door de opening te gaan en dan kun je echt een probleem krijgen. Verder vind ik het een schone en natuurlijke manier van voeren.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:14

Wij hebben voor de boxen een v-vorm die begint op ongeveer 50cm hoogte, en van 10cm breedte uitloopt naar een halve meter, en voor de inloopstal een hek van 120cm hoog met spleten van 30cm, die ook op ongeveer 50cm beginnen denk ik. Ik vind het ook ideaal, ze kunnen mooi van de grond eten zonder dat ze er een bende van kunnen maken!

Wat ik ook wel eens gezien heb is een spleet die helemaal doorloopt tot aan de grond.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:22

Citaat:
Als je een kleine maas hebt kan dat vrijwel onmogelijk. Alleen met ijzers is het wellicht niet zo veilig.

Hihi, heb het ervaren..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 19:48

VreVrou schreef:
Ziet er mooi uit! Wel wil ik even opmerken dat het echt wel gevaarlijk is als ze net door de opening passen waarna ze klem komen te zetten met hun "middenstuk". Hier ging het eerst goed maar na een paar dagen begonnen ze toch te proberen verder door de opening te gaan en dan kun je echt een probleem krijgen. Verder vind ik het een schone en natuurlijke manier van voeren.

Nee hier passen ze bij lange na niet er door heen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:45

Zelfs mijn sectie a welsh pony s passen er niet doorheen. Snapten gelijk de bedoeling en idd scheelt voerverspilling

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:27

Wij hebben in alle stallen deze voerhekken (uiteraard ook de opfok). En er komen echt geen paarden doorheen. Hoogstens hebben we er een paar die hun hoofd niet naar buiten durven te steken, maar verder top, geen geknoei in de stallen!