Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:45

Ik betaal 25,- p/m voor mn shet, ze staat hele dag buiten en savonds zet mn vader haar binnen omdat ze nu in zutphen staat. Mesten doet hij ook, binnenkort komt ze hierheen! erg goedkoop dus. heb een hele grote wei (nu afgezet) en in 4 stukken mogen verdelen, en een zandstuk waar ze word gelongeerd en mn nichtje op dr kan rijden.

cowgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:49

Ik betaal €150,- per maand all in, zomer op het land in de winter worden ze in de paddock gezet en er weer uit gehaald en op stal gezet. We hebben een buitenbak, kleine binnenbak, een stapmolen, springbak buiten. Bij ons staan ze op zaagsel en hebben ze potstallen, ideaal voor mijn haflinger want die wil het liefste 24 uur per dag eten. Waar ik sta is in de provincie Groningen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:52

Ik zit in de randstad (bij Amsterdam) en betaal E200. Daarvoor heb ik een ruime, nette stal, een gedeelde zadelkamer, spuitplaats en een hele goede bak. Kuil zit erbij in, krachtvoer koop je zelf (en voer toch wat anders dan brok dus dat komt goed uit) Momenteel laat ik de stal mensen wat me extra E50 kost en ik haal 1 keer in de week, net als iedereen, de paarden van het land. Ze worden dus voor ons buiten gezet. Verder is alles netjes en de sfeer erg goed!

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:00

ik betaal 120 per maand en dit is stalling met stro. zelf biks en hooi kopen en ook zelf regelen met het binnen en buiten zetten en zelf mesten.
in totaal betaal ik per maand zo`n 160 euro aan stalling.

wel heb ik een giga bak, weiland, paddocks en een longeercirkel tot mijn beschikking.

dit is in Zeeland :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:02

Het hangt heel erg af van je regio. Het beste kan je eens op marktplaats kijken dan zie je een beetje wat het gemiddelde is wat er betaald word voor wat.
Daarnaast ook wat je zelf wil. Je zegt een stal, maar bedoel je daarmee een inloopstal of een vaste stal waarbij ze dus 's nachts op stal gaan. En zoek je all-in of ben je bereid om zelf ook de handen uit de mouwen te steken en dus zelf uit te mesten en een aantal keer per week paarden buiten zetten of binnen halen. Dat scheelt allemaal in prijs.
Hier in de omgeving zit je all-in en dan vaste stal + buitenbak zo rond de 175 tot 250 euro.
Wil je het paard dag en nacht buiten met inloopstal ben je meestal goedkoper uit maar ook niet altijd die prijzen zitten hier zo rond de 125 tot 225 euro. Het is ook afhankelijk van hoe alles eruit ziet. Nette omheining, goed onderhouden weides end.
Dus ik raad je aan gewoon op MP of boktmarkt te kijken en dan in een straal van 15(?) km te zoeken. Krijg je een beeld van wat er in je omgeving te vinden is.

Heb wel het idee trouwens dat het afgelopen jaar de prijzen omlaag zijn gegaan of dat er in ieder geval nieuwe goedkopere stallingsplaatsen bij gekomen zijn.

joyce B

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:32

economische crisis, dan proberen ze mensen te trekken met lagere prijzen ivm leegstand...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:49

En gewoon weer een betere oogst, meer, goed hooi en stro binnen gehaald, als je dan groot inkoopt (of het van je eigen land haalt) merk je dat ongelofelijk aan je prijs. Dan zit je echt niet aan 4 euro voor ene klein baaltje of 35 voor ene grote baal, dat zijn verkoopsprijzen aan particulieren ;-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:02

hmm, ik had dit jaar 3x een kleine oogst, ik zat met voordroog inclusief op de plaats zetten dus al op 30 euro kostprijs van wikkelen en persen per ronde baal... Loonbedrijfkosten waren omhoog gegaan en klein aantal is relatief duurder!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:03

Hier absoluut het tegenovergestelde!

Edit: hier zijn goede, grote, zware HD baaltjes voor 2 euro te krijgen en 30 euro voor een 500 kilo baal. Particulierenprijzen dus he, aangeboden op i-net.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:17

dat is fijn. Ik heb hooi en voordroog van eigen land. Het wordt door een boer voor mij gemaaid en geschud en op rij gelegd, dus dit waren puur en alleen de loonbedrijfkosten (wit).

Hooi heb ik wel goedkoper omdat dat persen veel goedkoper is en je geen wikkelkosten en vervoerskosten hebt. Hooi koop je hier via internet voor ongeveer €3,- tot €4,- per pakje en de pure wikkelkosten door hobbyboer (zwart dus) liggen tussen de 50 cent en 1 euro per pakje.

Stro scheelt hier bij strohandel 50cent per pakje met vorig jaar. €3,50 hoorde ik zaterdag.
Direct van de kar na de oogst betaalde ik €2,50/€2,75 per pakje (zelf ophalen dus nog wel vervoerskosten)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:25

En daar heb je dus al een enorm verschil in prijs... kan me voorstellen dat de stalprijzen inclusief hooi en stro dus ook enorm kunnen verschillen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:29

Hier 285€, in de randstad, dichtbij delft. Overdekte 20x40 bak, kleine 20x20 bak, paddocks en in de zomer weidegang (van april tot ong november ;)). Wordt iedere ochtend paar uur in de paddock gezet. Is inclusief voer, maar stro moet je los en per baal betalen. Tevreden mee :)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:31

Ik betaal voor mijn paard van 1.65m groot 300 euro per maand daar krijg je voor een ruime stal een grote bak een kleine bak een buiten bak paddock stapmolen 2 wasplaatsen + warmwater waar je wel 50 cent voor moet betalen per 5 minuten ochtend en avond flinke berg hooi en elke dag een schoon stalletje + 2x per dag biks je mag zelf weten hoeveel je stal word uitgemest en het eten wordt gegeven door mensen die daar werken en je krijgt er natuurlijk een grote kluis bij voor al je spullen en dit allemaal op Manege de paardensprong in Neerijnen *\o/*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:32

Ik mis weidegang in je opsomming? ;)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:34

Ik betaal ongeveer 250 euro voor mijn stalling. Wij hebben beschikking over een binnen en buitenbak en overdekte longeercirkels. Wel doe ik alles zelf, binnen buiten, mesten, voeren ect. Stro en hooi kopen wij ook zelf in. Het is dus een zelfservice.

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:34

Natuurlijk! ze staan gescheiden van de ruinen in een grote groene weide van februari tot september

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:37

Ik betaal 300 voor mijn ruin voor een stal met weidegang, binnen- en buitenbak en stapmolen.
Ik betaal 140 voor mijn veulen in de opfok

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:18

Ik betaal: 340 stalling+40 buitenzetservice= 380 per maand in de winter. En 's zomers 340.
Dan heb ik:
20x60 buitenbak
Ruime stallen
Veel paddocks
Stapmolen
Longeerkraal
Weidegang in de zomer

Dit is op de grens van Noord Holland en Zuid Holland.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:21

voor zomer 100 per maand exlusief voer en hooi

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:29

Op mijn stal (kop van Noord-Holland) betaal ik 240 dat is inclusief:

- stal van 3 bij 3
- elke dag uitgemest en opgestrooid
- elke dag 3/4x hooi 2x krachtvoer
- winter minimaal 4 uur op de paddock in een groep (paarden worden binnen/buiten gezet)
- zomer de hele dag in grote weide, mag ook 24/7
- super fijne binnenbak
- fijne buitenbak 20x60
- buitenbak 20x40
- wasplaats ook met warm water
- solarium
- stapmolen
- trailerstalling
- kantine en toilet
- kastje voor zadel enz.

Vind het een goede prijs voor alles wat je krijgt :j
De paarden worden goed verzorgd en het is gezellig :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:38

Ik zit in de regio Den Haag/Leidschendam/Stompwijk. Ik betaal 240 euro per maand en krijg daarvoor:

- een goed te rijden, verlichte buitenbak
- een verlichte longeercirkel
- paddocks voor als ze niet op het land kunnen, ze worden van 11 tot 4 buiten gezet en binnen gehaald
- weidegang van april t/m oktober, worden van 8 tot 8 buiten gezet en binnen gehaald
- 4 x voordroog van goeie kwaliteit, 2 x krachtvoer
- elke dag uitgemest en opgestrooid, box van bijna 3 bij 4
- enorme kast, aparte zadelkamer en dekenrekken
- wasplaats (koud water) en poetsplekken
- uitrijmogelijkheden

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:51

Ik betaal 150 euro per maand. Heb dan een verlichte longeerbak en een verlichte buitenbak. Een paddock. Onbeperkt voer en zaagsel en hooi. Als ik een dagje niet kan willen ze stal altijd voor me uitmesten, hem even buiten zetten en als ze tijd hebben even longeren. Hele grote kast. Kleine verwarmde kantine. Poets en wasplaatst. Dekenrekken. In het voorjaar en zomer 24/7 buiten op hele grote weides. Toilet (ook altijd handig :j ). Voer geven de eigenaren van de stal altijd, dus hoef niet 's ochtends vroeg m'n bed uit om hem eten te geven. En wat ik heel belangrijk vind is dat de eigenaren super aardig zijn, houden heel veel van paarden en hebben er super veel verstand van. Dochter van eigenaar heeft ook een paard op stal staan en rijd op hoog niveau, die wil je altijd helpen. Het is een kleine stal, staan ongeveer 10 paarden, dus het is lekker rustig, maar wel heel gezellig! Echt een topstal, ongeveer 10 minuten fietsen vanaf mijn huis.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:56

LindaAmira schreef:
Ik ben al 4 jaar op hetzelfde adres met mijn verzorgpaard maar t is gewoon bij een boer thuis, helemaal geen probleem want inhoud niks te betalen Maarten eb inkook niks.

Wat??? Geen probleem, want inhoud, inhoud wat?
Maarten eb inkook niks? eb = en neem ik aan, Maarten en inkook niks. Inkook? Wie is Maarten?

LindaAmira schreef:
Geen stallen dure paarden staander of geen weer altijd buiten, en er is pas een bak op 20 min lopen.

Geen stallen, dure paarden, wat met dure paarden? Staander?

LindaAmira schreef:
Nu t weer weer slechter word heb ik t helemaal gehad en zit ik rover te denken om m over te nemen maar als ik op internet kijk betaald iedereen een paar honderd euro.

Rover? rover de auto?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 00:22

Toydoll schreef:
LindaAmira schreef:
Ik ben al 4 jaar op hetzelfde adres met mijn verzorgpaard maar t is gewoon bij een boer thuis, helemaal geen probleem want inhoud niks te betalen Maarten eb inkook niks.

Wat??? Geen probleem, want inhoud, inhoud wat?
Maarten eb inkook niks? eb = en neem ik aan, Maarten en inkook niks. Inkook? Wie is Maarten?

LindaAmira schreef:
Geen stallen dure paarden staander of geen weer altijd buiten, en er is pas een bak op 20 min lopen.

Geen stallen, dure paarden, wat met dure paarden? Staander?

LindaAmira schreef:
Nu t weer weer slechter word heb ik t helemaal gehad en zit ik rover te denken om m over te nemen maar als ik op internet kijk betaald iedereen een paar honderd euro.

Rover? rover de auto?

:') _O-

LindaAmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 12:19

LindaAmira schreef:
Hallo bokkers!

Ik ben al 4 jaar op hetzelfde adres met mijn verzorgpaard maar t is gewoon bij een boer thuis, helemaal geen probleem want ik hoef niks te betalen maar dan heb ik ook niks. Geen stallen de paarden staan daar altijd buiten, hij heeft namelijk geen stallen dus ik midden in de winter staanze buiten. er is pas een bak op 20 min lopen.
Nu t weer weer slechter word heb ik t helemaal gehad en zit ik erover te denken om m over te nemen maar als ik op internet kijk betaald iedereen een paar honderd euro.
Ik hoef geen luxe maar wel graag stallen en een bak.
Wat betalen jullie voor t stallen en wat zit daar bij?