vuil, aan mekaar geklit en bemeste vacht proper krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:18

Met een metalen roskam krijg ik er geen stukken vel af. Ik heb een koeienrosborstel die u vorming is met vrij korte tandjes. Het vast aangekoekte vuil gaat er goed mee af. Maar je trekt er geen haren oid mee uit.
http://www.macrovet.nl/roskam-voor-koeien.html
Goed met de haren mee borstelen droog, voorzichtig je kracht ermee opbouwen dat hij er aan went dat hij met iets harders wordt geborsteld. Daar moe je hem een heel eind schoon mee krijgen. Ze kunnen er wel last van krijgen als er plakken bij de liezen ontstaan. Als daar een klit gaat zitten kan het bij lopen gaan trekken. Dat is minder prettig. In het allerslechtste geval kun je eventueel de ergste klitten als ze last gaan geven even afknippen met een schaar desnoods.

Zelfs opgedroogde zeeklei gaat ermee vanaf trouwens. Onze tinker had daar ook een voorliefde voor. Hoe kleiiger hoe beter. Fjn jezelf helemaal volsmeren.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:51

lastig zo'n smeerkees ;)

ik zou me er ook niet te druk over maken.
maar als je het schoon wilt maken even een emmertje lauw water meenemen evt in flessen als je daar geen warm water hebt en dan op de vieste plekken even schoonboenen, zo doe ik het ook en ze zijn er bij mij nog niet ziek van geworden, want ik neem aan dat hij er niet helemaal onder zit?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:53

Ik weet niet hoe het met het paard van TS zit, maar de mijne zit wel echt helemaal onder :') Ik zweer bij de metalen roskam _/-\o_

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:54

Verzorg een varkentje :D . Rubber roskam, boenborstel en daarna de gewone borstel en als laatste de zachte. Voetjes krijgen dezelfde behandeling boenborstel en daarna een lik vet.