heb jij een bijrijder / verzorger???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij een verzorger / bijrijder???

ja, omdat
40 (31%)
nee, omdat
62 (48%)
anders, namelijk
25 (19%)

Totaal aantal stemmen: 127

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:49

Ja, omdat....
1. ik het voor Cheyenne belangrijk vind om met meer mensen dan alleen ikzelf te maken te hebben!!!
2. ik het leuk vind om samen met nog iemand van Cheyenne te kunnen genieten en Cheyenne-ervaringen te delen.
3. ik wel eens een dagje thuis andere dingen wil doen

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 01:13

gomir"]
[quote="pjotr schreef:
maar hoe deden de mansen het toen ze nog geen pony hadden??? toen wilde je toch ook graag een pony verzorgen? waarom een ander dat niet gunnen?

Om die reden heb ik nog weleens mensen de mogelijkheid gegeven om 1 of 2 keer in de week te komen verzorgen en rijden, maar dat werkte dus nooit Verward
Mensen kwamen niet meer opdagen, hadden ineens nooit tijd/zin of wilden alleen rijden en lieten mij poetsen, opzadelen, mesten, vegen en uitstappen, afzadelen want dan hadden ze ineens haast...

Ik ben geen manege, als je dat wilt mag je me toch ook wel heel flink gaan betalen, want mijn paard is een stuk fijner als het gemiddelde manegepaard Knipoog (ik vroeg er dus geen geld voor )

En sindsdien hoef ik geen verzorgers/bijrijders meer
[/quote]
dit begrijp ik

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 01:20

Ja,

Omdat:

- mijn nichtje dolgraag 1x in de week wil paardrijden
- ik dan een avond in de week "vrij" ben

Ik heb een afspraak met haar gemaakt, les! Als ze maar regelmatig een lesje neemt ben ik tevreden (in de praktijk heeft ze bijna elke week les).

Voor de rest heb ik niet de behoefte om mijn paard te delen met iemand en financieel is het ook niet nodig, dus voor mij is dit een ideale oplossing)

Alhoewel ik wel moet toegeven dat het leuk is om eens met iemand over Owen te praten die weet waar ze het over heeft en ervaringen uit te wisselen

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:15

Nee,ik wil absoluut geen verzorgster voor mijn paarden,ik zie te veel geklungel met de verzorgsters bij mij op stal.
Ik doe mijn paarden gewoon zelf,ik wilde ze en ik zorg zelf voor ze,ik heb 1 vriendin op stal die Viking altijd doe als ik op vacantie gaat[en dat is altijd maar hooguit 2 dagen]en dan bel ik nog 80 keer per dag om te vragen hoe het gaat, dus voor mij geen verzorgsters.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:18

Viking schreef:
Nee,ik wil absoluut geen verzorgster voor mijn paarden,ik zie te veel geklungel met de verzorgsters bij mij op stal.
Ik doe mijn paarden gewoon zelf,ik wilde ze en ik zorg zelf voor ze,ik heb 1 vriendin op stal die Viking altijd doe als ik op vacantie gaat[en dat is altijd maar hooguit 2 dagen]en dan bel ik nog 80 keer per dag om te vragen hoe het gaat, dus voor mij geen verzorgsters.

ik heb mijn paarden thuisstaan en ben er eigenlijk altijd bij, dat scheelt misschien ook wel. En ik kan maar moeilijk de zorg van de paarden aan iemand anders overlaten, bijv. voor vakantie, dan krijg ik altijd heimwee...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:03

Ik heb geen bijrijder, alleen als ik wat langer als een paar dagen wegga. Ik heb wel een verzorgster, een voerder en een hooider Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:04

Ik heb wel een verzorgster voor Andrew.
Voorheen ook al, en dat meisje reed vaak en deed weinig andere dingen.

Het meisje wat ik nu als verzorgster heb, kan minder goed rijden, maar bleef ook trouw komen om te wandelen toen Andrew gelijk vanaf dat zij hem zou gaan verzorgen kreupel werd.
Ik vertrouw hen nu nog niet alleen met rijden, dus ze rijd nu alleen als ik er bij ben (meestal woensdag want dan rijd ik zelf ook 's middags omdat ik 's avonds met een andere pony les heb van de rijvereniging)
De andere dag poetst ze hem of gaat iets anders met hem doen en ben ik er eigenlijk nooit bij.

Ik heb een verzorgster omdat ik:

* het leuk vind om met iemand anders het plezier met mijn pony te delen. (leuk om iemand te helpen en er naar te kijken)
* het handig is als ik het erg druk heb, ik ziek ben of op vakantie ga.
* het gezellig is, en ik hulp heb bij wedstrijden e.d. Haha! (ben ik heel blij mee, want ik ben anders steeds alleen)

Ik rijd nu meerdere pony's, en dan heb ik het erg druk. Andrew is nog hertstellende van zijn kreupelheid, en mijn wedstrijdplannen met hem heb ik in de diepvries Knipoog moeten stoppen. Ik ben dus actief bezig met het vinden van een paard dat ik serieus kan trainen en uit mag brengen op wedstrijden. Dan is het fijn dat je niet elke dag meerdere paarden hoeft te verzorgen en rijden.

Zijn verzorgster komt minimaal 2 keer per week. Tenzij ze echt niet kan.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:21

Nee, ik heb geen bijrijder. Op dit moment heb ik niemand nodig. De zorg voor Yorghos doe ik zowiezo liever zelf en tijdgebrek heb ik niet.
Mocht ik ooit tijdgebrek krijgen, dan zou ik een verzorger wel overwegen, als dat in het belang van mijn paard is.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 11:25

oke
ik zie echt leuke reacties.
met goede reden voor waarom wel of niet.
leuk om te weten hoe mensen hierover denken.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 12:53

Ik heb nee ingevuld, omdat ik wel op zoek naar een goede verzorger/bijrijder maar tot op heden nog geen geschikt persoon gevonden heb helaas, ik heb mijn critiria heel erg bijgesteld en heb naar mijn idee bijna niks meer te willen, ze zijn in mijn omgeving gewoon weg onvindbaar.

voordat wij gingen verhuizen hadden we 2 verzorgsters iemand van toender tijd 13 en iemand van 16 jr. en haden we erg veel plezier van, ze waren lief voor de pony's en trouw, je kon er bijna altijd van opaan dat ze er waren en de pony's kregen lekker veel aandacht, nu met helemaal geen verzorgster is het erg wennen, maar wel te doen, het is net dat beetje extra wat ik mis, ook voor mezelf want het was ook erg gezellig met die meiden.

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:21

nee omdat. ik nu nog net tijd genoeg heb, om hem alleen te rijden en te verzorgen,
en als ik straks aant studeren ben, of op me zelf ga wonen en niet meer zoveel tijd heb... mag me zusje hem ook gaan rijden, ze is nu 3.. maar word vast en zeker ook een echte ruiter... Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 13:27

Nee, omdat ik het veel te leuk vind om alles zelf te doen, ik kan nu zelf bepalen wat er met Gillian gebeurt Lachen

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:44

ik heb een "verzorger" ,aar dat is mijn vriend. op de dagen dat ik weinig tijd heb zorggt hij voor mijn paardje. en verder heb ik nog hele lieve stalgenootjes die haar af en toe losgooien met hun paarden. zo komt ze lekker vaak buiten. ik ben eigenlijk wel de enige die haar rijd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:03

Ja, ik heb 2 verzorgsters alias bijrijdsters
Ik heb 3 paarden en mijn 2 drachtige merries worden verzorgd en gereden.Omdat ik niet in staat ben om 3 paarden elke dag alleen te doen, zodat ze voldoende beweging en aandacht krijgen
Ik ben ontzettend tevreden over die 2 meiden, ze zijn echt toegewijd en doen ook veel dingen samen.
Ik vraag er geen geld voor, ik heb zelf voor 3 paarden gekozen en dat heb ik overwogen gedaan. Mijn merries hebben lol, beweging en aandacht en dat is ook in mijn belang.
Mijn hengst doe ik helemaal zelf. Behalve dan af en toe voeren.
In principe ben ik elke dag op stal, dus ik weet precies wat er wel of niet gedaan is of gaat worden.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 16:36

oke echt leuke en goede reacties zeg!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 16:45

ik wil zelf voor mn paarden zorgen alleen als ik echt ziek ben en niet meer op mn benen kan staan zorg er iemand anders voor haar, maar nog niet eens rijden meestal, maar ja er zijn genoeg mensen die wel te weinig tijd hebben en er iemand bij vragen en ik werk er hard genoeg voor dus voel me ook niet echt schuldig

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:02

Nee, ik heb geen bijrijdster of verzorger voor mijn paardje.
Ik heb zelf genoeg tijd voor hem en vind het altijd vervelend als iemand anders aan mijn paardje zit of er op rijd, dus dat gebeurd ook bijna nooit. Ik wil ook altijd dat alles preices goed gebeurd en kan daar heel erg in zijn Haha!

Als ik ziek ben of zoiets doet mjin moeder het wel eens, want die vertrouw ik gewono helemaal met mijn paardje.

oliveira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:11

Ik heb ok een bijrijder voor een keer per week in ruil daar voor doe ik haar pony ook een keer per week. Zodat we allebei een dagje vrij hebben.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:31

Ik ben een bijrijdster simpelweg omdat ik het geld niet heb voor een eigen paard.
hierbij wil ik ook mijn complimenten geven aan de gene die wel bijrijdsters hebben, dat die andere mensen ook eens een kans geven om eens te weten wat het is om een paardje helemaal te verzorgen (en niet dus poetsen, zadelen, les manege dus Haha!)

Dus ook fijn dat er mensen zijn die hun paardje wel willen delen!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:40

Nee, omdat ik het een te groot risico vind.
Stel dat de bijrijder eraf valt en ik ben er niet bij... maar krijg via een telefoontje te horen dat er iemand van mijn paard is afgevallen en zijn leven lang verlamd is.... ik moet er niet aan denken

Nee danmaar elke dan zelf gaan of een stalgenoot vragen hem los te gooien, maar rijden, nee, niet zonder dat ik erbij ben, zou me zo schuldig voelen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:47

Nee, ik kan elke dag op mijn pony rijden dus ik heb het niet nodig. Ik heb jaren gezeurg om een pony en daar wil ik dan ook echt elke dag van genieten Haha!

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 19:50

runningkawa schreef:
Nee, want ik zou een veel te grote bitch zijn als iemand anders op Kawa rijd.
Ik zou niet eerlijk zijn naar de bijrijder toe denk ik.
Dus verstandiger om er maar niet aan te beginnen Lachen

En ik rij Kawa zelf veel te graag

Ik had ook nee, ik wordt dan zo verschrikkelijk precies als iemand anders met mijn paard omgaat, kan ik ongeloofelijk banketstaaf zijn.

En ik rij mijn moppie het lieftst ook zelf

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:04

Ik heb ook geen verzorger. Het scheelt dat mijn zusje en ik met z'n tweeën voor de pony's zorgen dus dan kunnen we op elkaar terugvallen.
En mijn buurjongetje komt ook vaak helpen.

Alleen 'vroeger' in de vakantie's verzorgde iemand ze een week of 2, maar als ik nu op vakantie ga dan zorgt mijn zusje voor ze en als mijn zusje op vakantie gaat dan zorg ik voor ze, dus dat is eigenlijk ook niet meer van toepassing.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:07

Nee, ik heb geen bijrijder(s) ik red het prima allemaal zelf met mijn paarden. Ik heb 4 paarden, 2 rij ik er, 1 is nog een veulen en de ander is een pony van mijn zusjes. Die pony wordt ook door hun verzorgt, die zet ik wel in de wei, voer haar, verwissel dekens en dat soort dingen maar zij rijden haar en mesten de stal uit enzo. De andere 3 paarden doe ik allemaal zelf.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:37

Jah
Ik heb een vaste bijrijder
Heerlijk is dat want ze is ook een van mijn beste vriendinnen
Ze luisterd ook als ik zeg dat ze iets anders zou moeten doen

Zou der voor geen goud willen missen