8jarig paard pensioen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Re: 8jarig paard pensioen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:12

pensioen is niet leeftijd gebonden.
met pensioen gaan is gebonden aan de fysieke toestand
natuurlijk kan dit dus met 8 jaar

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:42

Lusitana schreef:
mirgino schreef:
mijn paard heeft ook artrose,en schrok wel van bericht van iemand die dan een paard in laat slapen

gelukkig loopt hij niet kreupel, sommige dingen kan niet meer ,maar heb hem lekker voor recreatie :j
mocht hij ooit wel gaan kreupelen en blijkt dat de artrose ernstiger geworden zijn dan maak ik wel een keuze.

Dan zeg je toch hetzelfde? Het ligt gewoon aan de mate waarin het paard er last van heeft....

dan heb ik het verkeerd gelezen, ik begreep dat wanneer een paard artrose heeft hij dan ingeslapen moet worden.
ik laat mijn paard zeker niet met pijn op pijnstillers doorleven.
heb dat bij mij op stal gezien |( kan je een paard niet aandoen, voordat ze dan pijn laten zien is het al in zo`n ver stadium .....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:51

Chalinka, zoals ik en velen met mij al vaker herhaald hebben.
Kijk eens naar je zadel. Het continue kreupelen wat hij nu doet heeft waarschijnlijk een andere oorzaak dan de artrose in zijn benen, veel paarden kunnen daar nog prima mee lopen.
Echter gooi je er zoveel zadels op die vanaf de foto's te zien knel liggen, fout op de rug liggen en weet ik niet wat, dat dit zijn weerslag kan hebben op de rest van het lijf van je paard. Een zadel beïnvloedt niet alleen dat stukje rug waar het op ligt hé. ;)

Ik heb zo van tevoren stiekem mijn bedenkingen over de kundigheid van de dierenarts als hij niet heeft verder gekeken naar mogelijke oorzaken bij het dier, want dan was hij waarschijnlijk bij zijn rug uitgekomen.

Enne, als je hem met actief pensioen laat gaan, donder dan dat zadel de deur uit en kies er een die wel past. Buiten de pijn die hij dan heeft veroorzaak je in ieder geval dan niet nog meer pijn door het zadel wat niet past en waar druk op komt.

Maargoed. Na zovele adviezen over je zadel denk ik dat je eerst maar het bord voor je neus weg moet halen want ik ken je als bokker al vele jaren en al vele jaren lang gooi je je kont tegen de krib als het gaat om advies aannemen, naar mijn bescheiden mening.

Succes.

En het klinkt misschien heel cru zoals ik het niet zeg, maar sinds ik op bokt zit (en dat is alweer wat jaartjes) zie ik topics voorbij komen van je waar je geattendeerd wordt op te magere paarden, paarden die niet op een handige manier bereden worden, zadels die nooit van z'n leven passen..

Ik hoop dat dit je ogen opent. Dat je inziet dat die slecht passende zadels en dergelijke wel degelijk zijn weerslag hebben op het paard. Dat dit dus het resultaat kán zijn. Dat de keuzes die je maakt gevolgen hebben. En zeker als mensen je aanraden dingen anders aan te pakken, continu, elk topic dat je opent, elk fototopic dat voorbij komt.. Dat mensen het soms goed hebben en jij het fout. Niet omgekeerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:16

Ik sluit mij helemaal aan bij Upendo. Er zijn al zoveel topics over Rahere geopend, paard is te mager, hij maakt een uitgebluste indruk, doffe vacht, heel vaak mank/kreupel, verkeerd tuig, geen fatsoenlijk les, hele vieze stal en omgeving. Ik herinner me vorig jaar nog een topic met Rahere met zijn benen in het verband in een stal met een hele vieze laag stro en dat bokkers jou waarschuwden over de slechte hygiene.

Ik hoop dat Rahere lekker op rust wordt gezet (niet rijden, maar wel op de weide, dus beweging), met regelmatig een wormenkuur, bezoek van de hoefsmid en voldoende ruw voer. En dan hoop ik dat hij opknapt. Ik geloof namelijk best in jouw goede intenties, maar jullie hebben niet voldoende kennis om de paarden aan huis te hebben. Paarden zijn beter af in een goede pensionstal met een goed stal/weide/voer-management en begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

het is nu zeker
hij gaat gewoon lekker de wei op & we gaan wel 1 a 2x in de wek wat grondwerk doen en misschien eens wat rondstappen zonder zadel, maar intensief werken ga ik niet meer met hem doen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:26

En weer wordt er voorbij gegaan aan twee pogingen om je te laten inzien waar het werkelijk om draait.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:29

Hoe komt het dat het nu zeker is ?
Heb je hem echt al eens binnenstebuiten laten keren ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:20

Dit is niet echt een rijtechnische discussie :-) Ik verplaats het naar VSW.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:57

waarom zou hij niet met pensioen kunnen? als jij denkt dat dat het beste voor 'm is gewoon doen.