2feline schreef:Maar dan heb je al 3 x per dag iemand nodig die naar de paarden komt? Naast de stalbaas. Hoe combineer je dat met werk of school? De afstanden zijn toch groter in Zweden?
En hoe gaat het met water op de wei? Als je hooi bijvoert, krijgen ze toch dorst? Of smikkelen ze gewoon wat sneeuw naar binnen?
Het kwam er op neer dat ik ongeveer 3 keer per week dienst had, heel goed te doen dus. Omdat ik studeerde kon ik enkele dagen tussen de middag wel terwijl ik liever niet savonds laat ging ivm nog terug moeten fietsen 10 kilometer door de heuvels, of in de winter met de bus. Anderen werkten overdag en deden weekends de middagdiensten plannen en doordeweeks juist s ochtends voor werk of s avondspits laat. Dus dat viel wel te plannen en stalbaas sprong bij waar nodig. Iedereen kwam redelijk uit de buurt, denk max 30 autominuten.
Water gewoon in grote tonnen en elke stalbeurt even het ijs los maken. Maar eenmaal een pak sneeuw bevriest dat niet snel meer, sneeuw isoleert de ton.
Het is de fijnste stal geweest waar ik ooit gestaan heb. Hebben er toen ook nog controle gehad van de dienst daar die deze regels controleerde en alles was prima in orde.