ik heb een E-pony die ik als (bijna) 7 jarige kocht, had 2 veulens gehad en sprong M bij de paarden
met dr 8e had ze spat op de 9e HKo en nu heeft ze weer wat anders
ze is de helft van een tweeling, wrsch wat zwakker geweest, maar ze is keihard voor zichzelf en zal zich letterlijk kapot voor je lopen, toen ze volgens de foto's niet meer zou kunnen lopen ivm de vergevorderde spat won ik de dag ervoor nog de L dressuur en sprongen we een B parcours, zij geeft niet aan wanneer het teveel wordt, en pikte alles snel op, zo'n paard rij je dus snel kapot, wat dus ook met haar is gebeurd, te veel op te jonge leeftijd, helaas
mn andere paard kocht ik als 5 jarige die M1 liep, lastig paard qua karakter, als ie denkt dat ie moe wordt of spierpijn heeft staakt ie al, maar toch, hij heeft zo'n aanleg dat ie door de B en de L is gevlogen, en hij werd niet eens dagelijks gereden en ook echt niet ieder weekend naar wedstrijd
die had met zn 6e in het Z gezeten als zij niet naar Australie was gegaan en het paard te koop kwam(nu bij mij is ie 10 en eindelijk bijna Z....)
maar ik weet zeker dat hij het wel aan had gekund
inmiddels is zij weer in NL en rijdt met een 6 jarige in het Z en dat gaat super! en met een 4 jarige in de L(1of2) en ook dat gaat super en die zit ook met zn 6e in het Z als t zo door gaat
en zo ken ik er nog veel meer die met hun 6e in het Z zitten, en geen blessure's oid hebben
maar er zijn er ook veel die zelf niet aangeven wat teveel is, en die paarden worden kapot gereden
maar het verschilt dus nogal per paard!
en al helemaal niet met mijn paard.. ben al heel blij alstie op zun 16e in de l1 zit