Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:30/40 euro voor elke dag een uur werken? Ik zou alleen voerkosten van paarden betalen en de rest verrekenen met het werk
als je een uur per dag bezig bent, elke dag van de maand is rond de 30 uur per week.
als je dan zoals hier genoemd wordt 30- euro korting zou krijgen is dat 1- euro per keer,,,,,, en dan neem ik aan dat je reistijd en benzine kosten er nog niet bijzitten
als ik een stalhulp kon vinden voor 7 dagen per week voor dat bedrag, tekende ik meteen
1 kg krachtvoer per dag is net iets meer dan 1 zak per maand dus, gewoon brok? Rond de 10- euro dus. Hooi, geen idee wat kleine baaltjes nu kosten, als je nu anderhalve baal voert per dag voor 8 paarden ben je per maand voor die van jou zo`n 12 balen kwijt a €4,-??
Qua voerkosten zit je rond de 60- euro wat de boer kwijt is aan jou, nog minder als hij eigen hooi van land heeft.
6 hectare kost als ik ze zou pachten 750 euro per jaar per hectare =€ 4500- per jaar, per maand per paard is dat dan 47.- euro per paard
aan pacht en voer is de boer dus, 155- afgerond kwijt aan jouw 2 paarden als hij alles zou pachten en inkopen, en dan kan ik er eigenlijk al vanuit gaan dat dat zijn eigen grond en hooi is, en dus veel goedkoper is voor hem.
Hij verdiend dan elke maand zo`n 455.- euro aan de 8 paarden gezien dat er 2 100- betalen, 2 137.50 en 4 betalen 150 pp.
Boer verdiend dus nog steeds geld, ook al doe jij al het werk en zou je volledig gratis staan!!
joyce B schreef:Lynn_Nikita schreef:30/40 euro voor elke dag een uur werken? Ik zou alleen voerkosten van paarden betalen en de rest verrekenen met het werk
als je een uur per dag bezig bent, elke dag van de maand is rond de 30 uur per week.
als je dan zoals hier genoemd wordt 30- euro korting zou krijgen is dat 1- euro per keer,,,,,, en dan neem ik aan dat je reistijd en benzine kosten er nog niet bijzitten
als ik een stalhulp kon vinden voor 7 dagen per week voor dat bedrag, tekende ik meteen
1 kg krachtvoer per dag is net iets meer dan 1 zak per maand dus, gewoon brok? Rond de 10- euro dus. Hooi, geen idee wat kleine baaltjes nu kosten, als je nu anderhalve baal voert per dag voor 8 paarden ben je per maand voor die van jou zo`n 12 balen kwijt a €4,-??
Qua voerkosten zit je rond de 60- euro wat de boer kwijt is aan jou, nog minder als hij eigen hooi van land heeft.
6 hectare kost als ik ze zou pachten 750 euro per jaar per hectare =€ 4500- per jaar, per maand per paard is dat dan 47.- euro per paard
aan pacht en voer is de boer dus, 155- afgerond kwijt aan jouw 2 paarden als hij alles zou pachten en inkopen, en dan kan ik er eigenlijk al vanuit gaan dat dat zijn eigen grond en hooi is, en dus veel goedkoper is voor hem.
Hij verdiend dan elke maand zo`n 455.- euro aan de 8 paarden gezien dat er 2 100- betalen, 2 137.50 en 4 betalen 150 pp.
Boer verdiend dus nog steeds geld, ook al doe jij al het werk en zou je volledig gratis staan!!
klopt niet helemaalwat je schrijft, elke dag 1 uur werk is 7 uur per week, dus 30 uur per maand...
En als je zelf al elke dag bij je paard komt heb je geen extra reistijd en geen extra brandstofkosten. Je doet het immers terwijl je er zelf normaal gesproken toch al bent. Dat is ander verhaal dan iemand die er speciaal voor heen rijd en er geen eigen paard heeft staan.
De korting die *** (naam vergeten) krijgt voor zelf uitmesten is per paard.
Als zij dus 20 euro korting krijgt voor zelf uitmesten en ook nog paard van haar vriendin er bij uitmest zou zij dus 20 euro besparen en 20 euro van vriendin kunnen vragen.
Die staleigenaar mest voor hun blijkbaar wel uit voor 1 euro per dag per paard... Moet hij dan ook maar meer betaald worden? Stalgeld met minimaal 30 euro per maand omhoog? Of misschien wel 60 euro?
In geval van tpoic starter, wat zouden je stalgenoten betalen als ze zelf ouden mesten? wat is dan de pensionprijs? Dan is dat blijkbaar de marge van de boer op het uitmesten en dat zou jij kunnen krijgen als je het over neemt. 6x 20 euro per paard korting per maand is 120 euro korting, eventueel je eigen paarden als je die nog niet zelf deed is nog 40 euro extra zit je al op 160 euro per maand korting op je stalgeld... Is maar een voorbeeld. Vaak is het verschil zelf mesten/laten mesten ongeveer 30 euro per maand.
Duhelo schreef:Gesloten beurzen zal niet lukken denk ik, mijn paarden hebben nogal sloopneigingeniedere week is er wel iets kapot ( van paaltjes tot poorten)
Er komen wel hoge prijzen voorbij,had ik eerlijk gezegd niet verwacht ...
Ook rekening houden dat ik niet hard moet werken, in dat uur heb ik voldoende tijd om te kroelen. Er ligt geen stro in de stallen, dus mesten is effectief een drol of 10 scheppen en de box vegen.