Bestaan er bit opwarmers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:55

Ik hbe ze inderdaad bij de Hypo zien liggen van de week. HEt is een soort hot-pack, van Sprenger.
Persoonlijk vind ik dat grote onzin. Zelf houd ik het bit heel even onder de hete kraan. Echt maar vier seconden ofzo, en dan is het lekker warm.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:43

ben ik dan zo'n dierenbeul die gewoon dat stuk ijzer zo in de mond stopt? Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ik bedoel na 30 seconden in die warme mond en het ding is warm. En het zit er wel zeker 5 minuten in voordat ik erop ga zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:30

xxLisaxx schreef:
wow das veel! miss is zon ding wel handig, weet je ook hoe duur die zijn??

ik heb ze al heel lang, had ze destijds bij het kruitvat in de aanbieding gekocht, ze waren niet zo heel duur geloof ik, iets van 5€ per 2. Ik weet alleen niet of het echt werkt voor het bit, want ze worden wel hard. Maar anders kun je ze altijd nog voor je handen gebruiken. Haha! of voor blessures bij je paard die warm gehouden moeten worden, fysiotherapeuten gebruiken ze ook nl.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 18:40

ja, heb ze vandaag bij de ruitersportzaak gezien. Frusty

Sherwood, zo'n beul ben ik ook Extreme duivel

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 00:52

Ik heb er ook nooit bij stilgestaan. Wist helemaal niet dat die dingen bestonden zelfs. Kan niet zeggen dat ik me er voor schaam! Lachen

MarkKH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:02

goh... ja dan ben ik ook zo'n dierbeul sherwoord... ik hang em der ook gewoon koud in zeg maar Bloos paarden drinken toch ook ijskoud water??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 01:23

Tjonge jonge he. Een bitopwarmer van Sprenger??? wat bedrijven al niet verzinnen om geld te verdienen zeg. Kennelijk ben ik ook een dierenbeul, want ik hang dat ding er ook gewoon zo in. Heb wel eens eerder gehoord dat het beter is om het bit eerst wat op te warmen, maar ach, zolang Anky het ook niet doet.......... Knipoog Haha!

jess2130

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:34

er is inderdaad een hotpack van sprenger. je kan hem ook gebruiken als cold pack. Bij ons in België kost dat 9,95 euro

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:44

Ik hou het bit gewoon even onder de warme kraan... in je hand opwarmen werkt ook niet (bij mij tenminste) want het gevolg is dat ik zelf hele koude handen krijg en dan niet lekker meer kan rijden. Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:16

Maar even warmblazen met je eigen adem werkt ook snel Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:26

Ik vind het ook erg overdreven allemaal.
Gaat alleen maar om geld te verdienen voor de firma's.

Paarden drinken ijskoud water, eten s'winters sneeuw zomers eten ze ijsjes Tong uitsteken en wat dacht je van het koude kuil en gras wat ze krijgen.
Of warmen jullie dat ook eerst op? Haha!

Dan kan dat bitje er ook nog wel bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:17

het bix is niet zo koud als een bit, die is namelijk van ijzer en dat wordt altijd kouder. En nee, mijn paard krijgt geen ijskoud water, daar krijgen ze veel sneller koliek van. En het kuil is ook niet koud, want dat blijft vanzelf warm.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:34

Ik geef ze als het echt heel koud is warm water, dan bevriest het minder snel en ze vinden dat erg prettig, weet ik na 3 jaar testen Knipoog
Bit tussen mijn handen of een klein beetje gekookt water anders vind ik het zo sneu, bij ons is geen enkele verwarming en de bitten bevriezen echt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:40

Ik ros dat koude gemene ding d'r ook gewoon zo in. Hij drinkt ijs koud water dus waarom zou hij smelten van een minuutje een koud bit in(want daarna is hij al warm).

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:47

Manon 2 schreef:
Is er al iets op de markt waarmee je je bit kunt verwarmen?
En dan bedoel ik geen warm water Haha!

in je handen houden .. en als je handen koud zijn, misschien even in een warme doek of in een deken leggen Lachen

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:14

Ik blaas het bit altijd warm tussen m'n handen, zoals je ook gewoon wel in je handen blaast om ze op te warmen. Dan schiet het ook een beetje op, want van gewoon alleen tussen je handen houden wordt zo'n ijskoud bit niet zo heel snel warmer!

En de ijskou eraf is natuurlijk voldoende. Het bit hoeft niet écht warm te zijn.

'tuurlijk kan je trouwens best zo'n ijsklomp in de paardenmond duwen, hij zal 'em heus niet uitspugen. Maar het lijkt mij heel onprettig, dat is de reden dat sommige mensen toch de eerste kou een beetje van dat bit af proberen te halen. Niet dat het paard er niet tegen zou kunnen, maar gewoon uit een beetje "voorkomendheid". Iedereen kan er tegen als er op zijn of haar tenen gestaan wordt, je gaat er niet stuk van, maar om nou te zeggen "prettig"... denk dat je het een beetje zo moet bekijken.

Dat er zelfs dingen voor op de markt gebracht worden vind ik overigens wel weer zwaar overdreven en pure geldklopperij....

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:23

ik houdt een bit fftjes tussen me handen..
al die poep pas ervoor vind ik maar onzin hoor..

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 16:24

Ik maak het bit ook nooit warm. De tip om het bit even in je broekzak te doen vind ik zelf een hele sterke, maar ja, om nou elke keer dat bit eraf en eraan te gespen...

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:59

Krijg ineens het visioen van de ijskoude eendebek bij de gynecoloog Verward Haha! brrrrr .... (bibbert door het hele lijf)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 20:28

cornelie schreef:
Maar even warmblazen met je eigen adem werkt ook snel Lachen

En net even wat vriendelijker dan zo in de mond 's winters