Paarden extensions

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:00

heb je dan ook extensions die je in en weer uit kan doen? ik dacht dat je ze gewoon vastmaakte :x

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Re: Paarden extensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:03

Voor de mooi: onzin.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:01

Ken een paard dat in het Grand Prix en die heeft ook een nepstaart. Alleen maar omdat hij anders een soort veulenstaartje heeft :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:31

Anoniem schreef:
heb je dan ook extensions die je in en weer uit kan doen? ik dacht dat je ze gewoon vastmaakte :x

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:57

Tigra_ schreef:
Anoniem schreef:

[ Afbeelding ]

vlecht je dan in de manen/staart dan ofzo?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:00

Ik gebruik ze niet maar ik geloof dat je ze vast moet vlechten. Ik weet alleen niet hoe fijn dit is voor het paard want het is toch best wat gewicht wat maar aan een paar vlechtjes vast zit. Toch anders dan pluk voor pluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

lijk mij ook een behoorlijk gewicht ja, vooral in de manen...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:27

Mijn paard heeft inmiddels 3x extensions in haar staart gehad. Het is nog steeds niet lang genoeg. Ik heb wel enkele fotos. Die zal ik hier plaatsen.

Het kost mij incl voorrijdkosten 250,- blijft ongeveer 6 maanden zitten.
Ik eb het geld er wel voor over alle keren. Ik rijd dressuur, en anders ziet het er echt niet uit.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:30

Ik ken eentje met een nepstaart,
maar dan ook enkel zodat ze zich in de wei ook lekker kan verdedigen tegen de vliegen in de zomer...

het is gewoon een sneu moppie met overal dazen en vliegen als ze ze niet eraf kan meppen...

entja, als je echt nul,nul staart hebt zal ik het eventueel overwegen voor op wedstrijd..
maar gewoon voor iets anders, en als recreatie paardje, mooi niet!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:34

Voor wedstrijden en andere openbare gelegenheden zou ik het zeker doen als mijn paard weinig staart had. Het toont toch gewoon heel anders. En in het dazenseizoen heeft het natuurlijk ook zeker nog andere voordelen :P

Er hoeven niet per se vaste extensions in, je hebt ook gewoon met clipjes of complete staarten die ingevlochten worden of bijv. met bandjes worden vastgezet.

Manen zou ik denk ik niet doen, die zijn ook vrij snel weer bijgegroeid normaal, de staart duurt echt eeuwen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:44

Ik heb ook een paardje gehad dat haar staart kwijt was. Heel erg zonde, want ze had een hele dikke staart. Ze was er een keer op gaan staan en toen was er al een enorm stuk uit, waarom de rest afbrak weet ik niet, ze had in ieder geval niet veel over.
Ze werd gek van de vliegen, stond steeds als een propellor met haar staart te zwiepen. Omdat het toen ook al erg duur was en ik redelijk handig ben ging ik zelf fröbelen.

Eerst een paar staarten geregeld bij het slachthuis... mocht ik zo meenemen. In een heel bloederige zak (getver). Die staarten worden er dus met staartwortel en al afgehakt.. :=
Tja, daar moest ik dus wat mee... uitgepakt en de haren van de staart met een paar touwtjes aan elkaar gebonden, daarna zo dicht mogelijk bij de staartwortel afgeknipt. Snel die staartwortels weggegooid.
Toen de samengebonden haren in een sopje gedaan en daarna laten drogen. Vervolgens plukjes van de langste haren gemaakt. Je kan dus maar ongeveer 1/4 van een staart gebruiken, de rest van de haren is te kort.
Die plukjes heb ik met 2 componentenlijm aan een kant aan elkaar gelijmd. Dat ging erg goed.
Uiteindelijk had ik zo een stuk of 20 extentions. Ik nam een plukje dicht bij de staartwortel van mijn paardje en vlocht die extension een paar cm er in, dan vastzetten met een mini-tyrip en die afknippen. Dat zat perfect!! En je zag er helemaal niks van, ja dat ze weer een volle staart had!
Ik moest het na een maand of 2 opnieuw vastmaken omdat het dan uit begon te zakken.
Uiteindelijk is haar staart weer aangegroeid, de extensions liggen nog in mijn schuur :D

Achteraf gezien weet ik eigenlijk niet wat beter is: Dit hele gedoe of een flink bedrag betalen :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:48

Hoe werkte dat dan met het plakken? Kun je eens uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:51

wauw tilmal, respect dat je die staart gewoon meegenomen hebt haha en knap dat t gelukt is!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:52

Ik nam een plukje van haren, goed samengebonden en de bovenkant daarvan doopte ik in de 2 componentenlijm. Dat wordt heel hard dus dan heb je een plukje haren met een soort dopje aan de bovenkant. Ik had het nog mooi gelijk afgeknipt (aan de bovenkant) na het drogen. En dat plukje kan je dan in de staart vlechten.

Het waren dus dunne slierten, dunner als een vlechtje van de manen, anders ga je het zien.

edit: iets verduidelijkt.
Laatst bijgewerkt door Tilmar op 29-12-13 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:54

Anoniem schreef:
wauw tilmal, respect dat je die staart gewoon meegenomen hebt haha en knap dat t gelukt is!

Geloof me... ik moest echt even slikken hoor... Zo'n grote slager in een bebloede witte jas die triomfantelijk een ongelofelijk gore plastic zak omhoog houdt.. "alstublief mevrouwtje, hier zijn uw staarten".
Het is al een heel aantal jaren geleden, maar ik weet het nog precies. :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 12:54

Oke! Nou, het proberen waard!
Ik ben niet zo snel vies van dat soort dingen, voer mijn honden en katten ook rauw en prooidieren etc. dus ben wel wat gewend ondertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:03

Tilmar schreef:
Anoniem schreef:

Geloof me... ik moest echt even slikken hoor... Zo'n grote slager in een bebloede witte jas die triomfantelijk een ongelofelijk gore plastic zak omhoog houdt.. "alstublief mevrouwtje, hier zijn uw staarten".
Het is al een heel aantal jaren geleden, maar ik weet het nog precies. :o

dat geloof ik best ja! denk niet dat ik het je snel na zou doen :=

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:09

Zo was haar staart, enkel helemaal afgeschuurd
Afbeelding
Afbeelding

Zo'n beetje 6 maanden later:
Afbeelding
Afbeelding

Na weer 6 maanden dus 12 maanden verder sinds het afschuren.
Afbeelding
Afbeelding

En nu na 18 maanden:
Afbeelding

Ik zit nog in dubio nog 1 maal extensions te doen. Omdat ze haar staart wat hoger draagt met rijden.
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 29-12-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:19

Mijn moeder zet extensions ^^ ook bij paarden.
ik vind het zelf echt heel mooi. mijn pony had ze ook in zijn manen en het zag er heel natuurlijk uit :)
Laatst bijgewerkt door Dirtylove op 29-12-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:22

Voor het uiterlijke vind ik het onzin, tenzij het voor een wedstrijd of zo is. Maar moest het nu echt problematisch zijn zou ik het wel doen.
Naar 't schijnt kan je nu zelfs een kleurtje zetten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:24

Snollygoster schreef:
Voor het uiterlijke vind ik het onzin, tenzij het voor een wedstrijd of zo is. Maar moest het nu echt problematisch zijn zou ik het wel doen.
Naar 't schijnt kan je nu zelfs een kleurtje zetten :=

en dan vind ik dus wel leuk := een paar leuke roze plukken door de manen, geweldig :D maar dan echt puur voor de lol, maar de prijs houd me tegen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:25

wilma; ik vind het er netjes en nog best natuurlijk uitzien :j

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:27

Zoals bovenstaande fotos van mij laten zien voor het uiterlijke vind ik het dus geen onzin. Een paard hoort een staart te hebben. Mijn paard staat hele dagen in de wei, ook in de zomer. Ik zou er maar niks aan gedaan hebben, dan werd ze compleet lekgestoken... En wat te denken voor verweer in de kudde.

_dreamer, het zier er 100 % natuurlijk uit ze had zelf een mega dikke staart eerst. Ben echt blij dat dit mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:31

wilma12 schreef:
Zoals bovenstaande fotos van mij laten zien voor het uiterlijke vind ik het dus geen onzin. Een paard hoort een staart te hebben. Mijn paard staat hele dagen in de wei, ook in de zomer. Ik zou er maar niks aan gedaan hebben, dan werd ze compleet lekgestoken... En wat te denken voor verweer in de kudde.

_dreamer, het zier er 100 % natuurlijk uit ze had zelf een mega dikke staart eerst. Ben echt blij dat dit mogelijk is.

ik ben het zeker eens met dat een paard een staart hoort te hebben, maar op t moment dat de staart zo kort is als bijvoorbeeld bij jou, is het ook nodig om de redenen die jij al noemt. Dan is het dus niet meer alleen voor de mooi, maar heeft het ook nog een functie :)
maar in de manen doen de meeste (ik zeg zeker niet iedereen) het voor de mooi, en dat vind ik persoonlijk onzin

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:33

Klopt :j Ben alleen nog in dubio of het nog 1 x nodig is. Ik laat het nu even zo en kijk even hoe het gaat.