Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:23

Melanie_B schreef:
Donna89 schreef:
Ik heb op een stal gestaan waar ik het vlas zelf aanleverde dus zelf betaalde.
Boven op het stal geld
Misschien is dat een optie?
Les van 1 persoon is voor mij wel een beperking
Niet iedereen kan met 1 instructrice en niet iedereen heeft de mogelijkheid om dan op een andere locatie te lessen.
Dat zou voor mij dus wel een minpunt zijn.

Over de les, dat zou nog besproken moeten worden (voor ons). Kan wel eigen instructie laten komen bij ons dan, maar ik verwacht dat je dan bijvoorbeeld moet gaan werken met 'bak huren' ivm meerdere klanten.

Bak huren? de meest logische constructie vind ik zoals die bij ons op stal gaat.
We hebben een lijstje hangen met wie wanneer les heeft. Iedereen mag daarbij rijden (daar betaalt ook iedere voor, voor bakhuur) Dus beetje vreemd als ik heel de dag zou moeten werken, en savonds mijn 3 paarden niet zou kunnen doen omdat iemand anders les heeft.

Ik vind als iemand les wil en niemand daarbij mag rijden, moeten ze maar op locatie gaan lessen. En anders zou het geen probleem moeten zijn als er nog 2 of 3 personen bij rijden. Mits deze natuurlijk wel een klein beetje rekening houden met degene die les krijgt.
Dit levert bij ons ook nooit problemen op (en dan hebben we het over dressuur en springruiters door elkaar).
Zelf zou ik nooit willen staan op een stal waar eigen lesgever niet welkom is, of waar ik niet kan rijden wanneer het mij uit zou komen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:24

Een fix aantal paarden kunnen we wel kwijt. We zullen (waarschijnlijk) ook klein schalig blijven. :j Verwacht, rond de 10 paarden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:26

Dat kan ook inderdaad.
Er zijn meerdere contructies te bedenken.
En het zou inderdaad niet zo moeten zijn dat alle avonden vol gepland zitten met lessen en dat je daardoor niet meer kunt rijden. Bij ons waren er echter maar 2 die 's avonds leste dus dan was het geen probleem.
En als de bak groot genoeg is zou het ook geen probleem zijn als er wat bij in rijden.

Melanie_B

Re: Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:27

Daar zou idd wat op gevonden moeten worden. :j We hebben een grote bak (20x60)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:28

en wat betreft longeren?
Word er gewoon in de bak gelongeerd? of komt daar een aparte ruimte voor?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:29

is het dan geen idee om te zoeken naar een professioneel iemand, die gewoon de stallen huurt en zelf alles bij houdt?
heb je zin in klanten die van alles van je verwachten.
De 1 moet 3/4 brok, de ander vandaag 1/4 en morgen 2 kg. Die wil muesli, die wil basisbrok, die wil sportbrok. Bij Jantje moeten peeskappen om, bij keesje moet de deken af.

Bij 10 paarden is 1 keer per week slepen misschien wel wat weinig (afhankelijk van hoe er gereden wordt, welke disciplines (bij springruiters is 1 keer per week niet voldoende om te slepen) etc.

Dat paard mag maar 2 uur in de wei, de ander 8 uur (en zo ben je dus hele dagen zoet voor je pensionklanten). Kan ook goed mee vallen, en dat je leuke klanten treft wat wel goed gaat hoor.

Hier in de buurt (Brabant) betaal je voor wat je bij jullie hebt/krijgt rond de 200 euro denk ik. Niet goed gelezen, maar hoe groot zijn de stallen?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:31

Ik zou ongveer 185 euro betalen voor jullie stalling.
Een tip, doe de brok niet incl maar laat het mensen zelf aankopen en klaarzetten. Niet alle paarden krijgen het zelfde. De een sport, de ander basis en weer een ander muesli of misschien niks.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:31

Donna89 schreef:
en wat betreft longeren?
Word er gewoon in de bak gelongeerd? of komt daar een aparte ruimte voor?

Het idee is wel om dat apart te gaan doen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:33

Bovenstaande (sky_as) heb je ook zelf in de hand natuurlijk.
Je kunt er voor kiezen om alles voor iedereen te doen, of aan te geven wat je wel en niet doet.
Als iemand het anders wil kan diegene dat of zelf doen of een andere stal zoeken.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 15:34

Sky_As schreef:
is het dan geen idee om te zoeken naar een professioneel iemand, die gewoon de stallen huurt en zelf alles bij houdt?
heb je zin in klanten die van alles van je verwachten.
De 1 moet 3/4 brok, de ander vandaag 1/4 en morgen 2 kg. Die wil muesli, die wil basisbrok, die wil sportbrok. Bij Jantje moeten peeskappen om, bij keesje moet de deken af.

Bij 10 paarden is 1 keer per week slepen misschien wel wat weinig (afhankelijk van hoe er gereden wordt, welke disciplines (bij springruiters is 1 keer per week niet voldoende om te slepen) etc.

Dat paard mag maar 2 uur in de wei, de ander 8 uur (en zo ben je dus hele dagen zoet voor je pensionklanten). Kan ook goed mee vallen, en dat je leuke klanten treft wat wel goed gaat hoor.

Hier in de buurt (Brabant) betaal je voor wat je bij jullie hebt/krijgt rond de 200 euro denk ik. Niet goed gelezen, maar hoe groot zijn de stallen?

Stallen moeten nog verwezenlijkt worden, maar verwachting zal het gewoon een normale box formaat worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:36

250 zou ik erg veel vinden, volgens mij is Overijsel niet veel duurder als hier.
Hier heb je voor 220/250 een goede all inclusive stal voor met binnen en buitenbak, eerder 180/200

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:54

Wij staan op een vergelijkbare stal (ook in Overijssel). Het grootste verschil is dat wij 2 buitenbakken hebben (waarvan er één 20 bij 40 is en de ander is ongeveer 45 bij 45 geloof ik). Beide voorzien van licht (handig in de winter) en de kleinste bak is perfect als het veel geregend heeft. Helaas zijn er geen ruiterpaden in de buurt en je mag gewoon je eigen instructrice meenemen. Verder komt het zo goed als overeen. Hier wordt €190 voor betaald. Dus met de opties die jij noemt zou ik rond die prijs gaan zitten.
Als er maar 10 personen op de stalling komen te staan zou ik niet specifiek iets regelen betreft de lessen. Dit kunnen de pensionklanten makkelijk met elkaar overleggen. Bij ons wordt er eigenlijk alleen gewaarschuwd wanneer 2 stalgenoten samen menles krijgen in de grote bak met hun paarden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:56

Gevaar is alleen wel dat als er een conflict komt bij het ' mt elkaar overleggen' Jij er alsnog bij gehaald word
Ik denk dat je dat heel makkelijk kunt voorkomen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:05

grote +:
hele jaar door weidegang, buiten zetten en binnen zetten wordt gedaan, alternatief: paddocks
ruimere stallen (minimaal 10m2 is voor paarden nu een standaard maat, maar liever groter, denk aan 3 bij 4 of 3,5 bij 3,5 of nog groter)
goede bak hele jaar door
goede uitrijdmogelijkheden om de hoek
en dan nog goed ruwvoer en strooisel.

Dan kun je je redelijk onderscheiden van die goedkope boeren stalletjes waarschijnlijk, maar met alleen buitenbak zit je meestal toch zo tussen de 175,- en 200,- per maand.

Je kunt wat besparen op tijd en kosten door mensen zelf uit te laten mesten, door te laten kiezen hele jaar op stal of in de zomer (met of zonder korting) dag en nacht buiten, en zelf krachtvoer laten aanschaffen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:27

Ik vind 220 niets meer dan normaal :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:06

Nou ik zou meer denken aan €150,00 voor 'n paard en zo'n €120,00(de kleintjes shet/A/B) / €130,00 voor een pony.
Er is geen binnenbak aanwezig.
Wat betreft het voeren,je zou idd de mensen zelf voor hun kracht kunnen laten zorgen en ze dat klaar laten zetten voor 'smorgens.
En hooi,tja de een heeft nu eenmaal meer nodig dan een ander...
Mijn A krijgt ongeveer 2 plakjes hooi per dag en 1/4 tot een half plakje stro en staat op vlas.
Hij krijgt 2 handen onderhoudsmuslie 2 handen luzerne (op dit moment) schep zemelen en 2 handen gewelde pulp. dit is zijn babis.(hij moet verplicht op boxrust en ziet er top uit)..komt niks te kort.
Als hij aan het werk is staat hij op 1kg kracht en in de wintermnd krijgt hij dus pulp.
(ik had voor heen een stal van 3 bij 4 voor mn pony en dat is gewoonweg SUPER)!

anoukdeolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:08

Je kunt ook standaard brok incl. doen en mochten mensen ander voer willen moeten ze het zelf aanschaffen. Rond de 200 euro zou ik zeker vragen!
Pony 190
Paard 220
Erg leuk idee om te gaan doen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:12

Ik betaalde voor een vergelijkbare stal op 5 minuten stappen van een binnenbak 185 euro. Dat was in de stad (Zwolle).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:07

Ik sta nu op een dergelijke stal met dezelfde service en mogelijkheden en betaal €225 per maand. (wel ander gebied, westen van het land)

Wel mag ik mijn eigen instructie laten komen, dat kost me niets extra. Daar begin ik ook niet aan en ik zou niet op een stal willen staan waar ik wel geld kwijt ben voor zoiets. Of ik nu rij met of zonder instructie, de bak wordt er niet minder door.

Overigens, bij ons staan ongeveer 40 pensionpaarden, als je goede afspraken maakt mbt lessen geeft dit geen problemen, hieronder versta ik geen les tijdens "spitsuur" en lessen duidelijk op het bord zetten zodat bekend is wanneer er lessen zijn.
Als er maar 10 pensionklanten zijn is de overlast minimaal denk ik, hangt van het soort gasten af, maar bij ons hebben er maar 10 les, de rest niet.