GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:34

Nou Ts heeft gelijk hoor dit is echt heftig zeg.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 12:32

loisbr96 schreef:
Zo dat is zeker een lelijke wond! Fijn dat het nu wat beter gaat

Heb je verder geen andere punten in de stal waaraan hij zich kan hebben opengehaald? (Om herhaling te voorkomen)

Nee zij heeft een stal met alleen maar afgeronde hoeken, ronding op staldeur, geen tralies en hee; zacht bedje om alles maar te voorkomen, en dan krijg je dit met een bak die er notabene voor gemaakt is :-(

Heukeltje

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:53

Bah en ik zat nog wel te twijfelen om zo'n bak op te hangen. Wat een lelijke wond zeg

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:21

Mijn bejaarde haf móet het van deze bak hebben 's nachts, die krijgt nog geen sprietje hooi weg. Bij de vorige (kleine) bak, viel me op dat ze vaak lichte schaafwondjes op haar neus had door diezelfde achter-rand. Heb nu een grotere bak, die is kennelijk minder scherp want gelukkig geen schaafjes meer gezien.
Ik vraag me trouwens wel af hoe die van jou dan precies vast is komen te zitten, wie weet moet ik hier voorzorgsmaatregelen treffen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:17

Firstofjuly schreef:
Tessa_93 schreef:
Ik ben toch wel benieuwd naar een foto van het paard z'n hoofd en naar waar het paard dan aan vast heeft gezeten? Voor zover ik weet zijn de randen namelijk niet scherp.. Ken 2 paarden die ook die bak gebruiken en zonder problemen ?

De binnenrand van de achterkant, en er zat nog maar klein laagje in, en d'r snuit zat onderin de voorkant. Die rand is ook niet messcherp, maar wel scherp genoeg plastic om een dun arabierenvelletje af te schrapen als ze vastzit |(

Foto even in linkje, ziet er niet zo fraai uit maar gaat inmiddels al beter.

http://imageshack.com/scaled/800x600/843/9vv5.jpg

Zo, dat is niet niks. Is de bak niet te groot dan? Volgensmij horen ze er niet tot zover met hun hoofd in de kunnen? Misschien heb ik het mis hoor.. maar die paarden die ik ken kunnen tot halverwege hun hoofd in die bak dus kunnen ze niet vast komen te zitten..

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:13

Citaat:
Zo, dat is niet niks. Is de bak niet te groot dan? Volgensmij horen ze er niet tot zover met hun hoofd in de kunnen? Misschien heb ik het mis hoor.. maar die paarden die ik ken kunnen tot halverwege hun hoofd in die bak dus kunnen ze niet vast komen te zitten..

Die bak is zo groot dat er een heel baaltje compact gras in kan, het is het 'nieuwe' model volgens mij was oude model iets kleiner. Ze heeft een vrij klein koppie (Arabier) en zat er dus scheef in :-(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:15

wat mij wel eens is opgevallen is dat het grotere nieuwere model veel scherpere randen heeft dan het oudere model

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:19

dat is niet niks, maar ook wel een rare wond, zij kan dus met haar hele hoofd in de breedte in de box. Is de box niet te groot voor haar??

Lees net dat iemand deze reactie al heeft gegeven.

Probeer anders een stalemmer op te hangen met gras erin, dan geen rooster om haar bezigheid te geven maar wel meer mogelijkheid om te kauwen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:21

Het is juist heel goed dat je dit meldt om anderen te waarschuwen! :j

Zoiets zou niet moeten kunnen met een paardenprodukt, ongeacht hoe het betreffende paard is qua karakter of gestald is.

Sterkte TS! Hopelijk geneest het voorspoedig!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:23

Zo heey dat zal even schrikken zijn geweest toen je haar aantrof veel sterkte nog en hopen dat het snel geneest :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:24

gekke vraag maar had je de bak in je box hangen of aan de buitenkant?? Ik had ze op een stal waar ik werkte aan de buitenkant hangen van de stal dan kunnen ze mijns inziens niet zo vast komen te zitten als jij aan geeft.

Wel een hele nare wond, maar komt wel weer goed! sterkte ermee

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:27

kan je over die scherpe rand geen ductape plakken?Dan kan hij in ieder geval niet snijden.
Zo heeft mijn paard ooit in een pensionstalling haar hoofd opengehaald aan een balk in haar stal.Hadden al veel paarden voor haar gestaan ,alleen was zij iets groter als de rest.Moest natuurlijk op zondagavond gebeuren en een da komen om te hechten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:28

Ik neem toch aan dat je de foto ook naar Hartog hebt gestuurd en aangezien je bij deze wond ongetwijfeld een da hebt laten komen zou ik het ook zeer netjes vinden als Hartog de rekening gaat betalen.
Spullen voor mensen en dieren horen veilig te zijn, komen er klachten dan moet daar direct en adequaat op gereageerd worden door een leverancier.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:33

Schrok mij idd kapot! De bak hing in de stal. Ze heeft nu een ronde soort rubberen ton die wel elke keer vullen met compactgras. En nee, uiteraard staat ze niet de hele dag op stal maar 's nachts wel.

@beatje: ductape ga ik niet proberen, ga die bak niet meer gebruiken nu, ben er helemaal klaar mee...
@bigone: uiteraard heb ik die foto ook naar Hartog gestuurd maar die hebben tot op heden nog niet gereageerd. Kan mij niet voorstellen dat ons paard de eerste is schade door die voerbox, hoorde van iemand anders ook over schaafplekken aan mond.

Wel een nare wond, er zit nu een korst op maar vanmorgen had ze een stukje weer opengeschuurd, jeukt natuurlijk ook :-(

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:22

Zo dat is schrikken!! Beterschap met je paardje!

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:39

O wat naar! Ik hoop dat de wond snel heelt voor je paardje!
Snap dat je er helemaal klaar mee bent. Beterschap!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:18

Nouvel schreef:
wat mij wel eens is opgevallen is dat het grotere nieuwere model veel scherpere randen heeft dan het oudere model

Bij die van ons is het dus precies andersom. De schaafwonden op de neus kreeg ze door de kleine bak. Ze heeft bij de grote bak die achterrand inmiddels zelfs een beetje naar boven toe verbogen, zonder er maar een schrammetje aan over te hebben gehouden. Maar kan zijn dat wij toevallig een minder scherpe bak hebben. Of misschien helpt het dat ze een dikke haflinger-vacht heeft.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 18-11-13 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:19

paard van m'n moeder heeft ook zo'n box en gebruikt hem meer als boks-box en heeft er gelukkig nooit wat van. Hoop dat je wijffie snel hersteld van haar nare wond en hartog snel antwoord geeft

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:24

Nare wond,hopelijk hersteld je paardje snel.

Ben benieuwd wat Hartog gaat antwoorden.

Sterkte en beterschap :9

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 01:00

Nog een vraagje voor TS: hoe vaak in die periode op stal trokken jullie de tralies eraf en de boel recht? Die van ons gaat rond 19u. naar binnen, rond 7u. naar buiten.. En tussendoor moeten we rond middernacht de tralies optillen en al het onderliggende gras rechttrekken, omdat die tralies op de buitenranden, waar ze niet bij kan, blijven hangen. Al met al niet zo handig, maar wel nodig om haar de hele nacht door van grasjes te kunnen voorzien.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 02:06

Sientje schreef:
Nog een vraagje voor TS: hoe vaak in die periode op stal trokken jullie de tralies eraf en de boel recht? Die van ons gaat rond 19u. naar binnen, rond 7u. naar buiten.. En tussendoor moeten we rond middernacht de tralies optillen en al het onderliggende gras rechttrekken, omdat die tralies op de buitenranden, waar ze niet bij kan, blijven hangen. Al met al niet zo handig, maar wel nodig om haar de hele nacht door van grasjes te kunnen voorzien.

Echt waar? Dan is die voerbox nog niet eens praktisch ook dus......

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 03:52

Sientje schreef:

Deden we minstens 2 keer per dag, elke keer als ze weer op stal ging en voor de nacht. Was nu trouwens niet meer het probleem hoor want er zat nog maar iets van 5-10cm in en dat was gewoon los al

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:19

Nou heb een vraagje, die van m'n moeder gooit het rek eruit dus die hebben we nu met kettingen aan de voerbox vast gezet. Moet er niet aan denken dat die om z'n been komt te zitten, hebben jullie paarden dat ook??

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:49

Woogy schreef:
Nou heb een vraagje, die van m'n moeder gooit het rek eruit dus die hebben we nu met kettingen aan de voerbox vast gezet. Moet er niet aan denken dat die om z'n been komt te zitten, hebben jullie paarden dat ook??

Nee gelukkig niet, moest er nog bijkomen :o

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:03

Nee rek eruit halen lukt die van ons ook niet. En Oreo, inderdaad, is het best onhandig, zo vaak die bak recht moeten trekken omdat de tralies dus niet voldoende mee naar beneden zakken.