Gras weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:38

als je met gier bemest is een flinke regenbui ook wel fijn hoor, anders ligt alles op je grasland, niet zo fris om dan daar ook gras van te moeten eten
Robert, waarom is kunstmest zonde geld? Niet alle boeren doen het gratis, ik krijg de mest wel gratis maarbetaal de loonwerker wel om het erop te doen, kunstmest kan ik zelf doen, en ben ik net zo duur uit

Het laten meenemen in de databank maakt als particulier wel uit als je het land pacht, aangezien het dan ook kan zijn dat de eigenaar dit stuk al mee laat gaan in de mestbank en dan 2 x 1 stuk meegeteld wordt

damien82

Re: Gras weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:47

Lees dat het om maar een paard gaat die op het land gaat zou ik er wel een maatje bij nemen want anders zal die niet veel schik hebben op da land

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:54

Lynn_Nikita schreef:
als je met gier bemest is een flinke regenbui ook wel fijn hoor, anders ligt alles op je grasland, niet zo fris om dan daar ook gras van te moeten eten
Robert, waarom is kunstmest zonde geld? Niet alle boeren doen het gratis, ik krijg de mest wel gratis maarbetaal de loonwerker wel om het erop te doen, kunstmest kan ik zelf doen, en ben ik net zo duur uit

Het laten meenemen in de databank maakt als particulier wel uit als je het land pacht, aangezien het dan ook kan zijn dat de eigenaar dit stuk al mee laat gaan in de mestbank en dan 2 x 1 stuk meegeteld wordt

Wij krijgen hier geld toe om het erop te rijden, dit geldt overigens voor alle soorten mest. Als je echt een klein hoekje hebt dan krijg je het in de meeste gevallen er gratis op. Dus per saldo kost het dan niets. We krijgen hier ong. 100 euro per hectare toe, incl uitrijkosten.

Daar komt bij dat mest/dierlijk veel beter is voor je bodem dan kunstmest. Dus uiteindelijk ook beter voor het milieu :)

Als je een stuk land pacht heb je een contract en kan je het rustig door een ander laten opgeven, huur je een stuk onder of iets dergelijks vraag dan altijd of het land al opgegeven word voor de mestboekhouding dit om problemen te voorkomen.

Aangezien het hier om koopgrond gaat is dit niet van toepassing.