Probleem met vlas kwaliteit dit jaar? Het sopt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:27

Ik heb de leverancier gebeld en mijn klachten uitgelegd. Hij had nog geen klachten ontvangen, maar hij bood spontaan aan, de partij terug te halen en een andere partij van een andere leverancier te brengen. Super, dat komt hij morgen doen. Benieuwd of de nieuwe zending anders is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:03

Netjes van de leverancier,Janouk ! Zou de mijne ook wel doen denk ik...ik koop ook al jaren bij hem.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:28

Zeker netjes!!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:32

hmm..
nu je het zegt! ik merk het ook wel :). dacht dat het aan de paarden hier lag dat ze ineens veel meer plasten ofzo maar niet dus!

bij die van mij haal ik elke dag de drollen en plas plekken eruit, en toch staan ze nog altijd elke dag nat...

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:22

Zinzi_jewel schreef:
Heb ook vreemde vlas. Er groeit namelijk wat groenig spul in de stallen.

Zaad kiemt onder invloed van vocht.
Als het lijnzaad en/of onkruidzaad niet verwijderd wordt, dan zal het kiemen in de stal en groene scheutjes geven.

Waarschijnlijk is de populatie muizen nu ook duidelijk verhoogd in uw stal, ze zijn op zoek naar het lijnzaad, een lekkernij voor muizen.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:26

koenlover schreef:
Bij ons is het ook heel slecht dit jaar. We hadden vast 150 pakken ingeslagen maar onderweg van de vrachtwagen naar de opslag hadden we er al een berg pakken uit waar plantjes in groeiden. Die konden gelukkig terug maar nu zit ik nog met 144 pakken die duidelijk veel minder zijn dan voorgaande jaren.

Wijst op vochtig vlas, als het groen was in de pak, dan is dat een fout van de verpakker, te nat vlas ingepakt. Als het buiten de pak groen is, kan het komen door beschadigde verpakking.
Maar in beide gevallen zou dit niet mogen geleverd worden. Een korrekte meverancier zal die terug nemen

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:49

granu schreef:
koenlover schreef:
Bij ons is het ook heel slecht dit jaar. We hadden vast 150 pakken ingeslagen maar onderweg van de vrachtwagen naar de opslag hadden we er al een berg pakken uit waar plantjes in groeiden. Die konden gelukkig terug maar nu zit ik nog met 144 pakken die duidelijk veel minder zijn dan voorgaande jaren.

Wijst op vochtig vlas, als het groen was in de pak, dan is dat een fout van de verpakker, te nat vlas ingepakt. Als het buiten de pak groen is, kan het komen door beschadigde verpakking.
Maar in beide gevallen zou dit niet mogen geleverd worden. Een korrekte meverancier zal die terug nemen

De pakken waren niet beschadigid dus waarschijnlijk inderdaad te nat verpakt. Ik heb in ieder geval de vochtige pakken terug mogen brengen (met een bestelbusje) maar wij halen ze altijd met een vrachtwagen. Als we de pakken nu weer terug moeten brengen en nieuwe moeten ophalen worden het wel hele dure vlas dit jaar. Dus de pakken waar ik niets aan zie laat ik maar zo.