hooiruif, hooinet, hooitas of slowfeeder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:10

Jessica_R schreef:
ik lees ook even mee! Ik ben ook van plan hooi te geven in een slowfeeder! Paardjelief neemt een pluk hooi, draait naar zn waterbak, sopt t lekker nat en draait weer terug. met als gevolg; een zeiknatte stal met overal sliertjes hooi op de grond.. Nogal zonde aangezien zn stal niet zo schoon is dat je van de vloer kan eten :')

kun je dan het hooi niet beter bij de waterbak leggen, die van mij deed dat ook en zelfs met hooinet :Y) en afentoe iets te letterlijk met hooinet en al die ik bij de waterbak terug vond, had hij er zo hard aangetrokken dat ie de klip van de haak trok (was een open haak aan de bovenkant)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 14:12

billy3105 schreef:

Ik heb 3 kleine en 3 grote slowfeeders van de epplejeck.
In de grote gaat makkelijk een kleine baal hooi in.
Ik kan er zoveel hooi in proppen dat ik ze zelf nog maar amper kan tillen..

Heel erg fijn in gebruik en gaan niet makkelijk kapot. Met een bomvol groot hooinet komen ze bij mij toch makkelijk 8 - 12 uur toe.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:24

billy3105 schreef:
Jessica_R schreef:
ik lees ook even mee! Ik ben ook van plan hooi te geven in een slowfeeder! Paardjelief neemt een pluk hooi, draait naar zn waterbak, sopt t lekker nat en draait weer terug. met als gevolg; een zeiknatte stal met overal sliertjes hooi op de grond.. Nogal zonde aangezien zn stal niet zo schoon is dat je van de vloer kan eten :')

kun je dan het hooi niet beter bij de waterbak leggen, die van mij deed dat ook en zelfs met hooinet :Y) en afentoe iets te letterlijk met hooinet en al die ik bij de waterbak terug vond, had hij er zo hard aangetrokken dat ie de klip van de haak trok (was een open haak aan de bovenkant)

Ja dat doe ik al ;p maar dat maakt m niet uit! sleur je t toch weer terug naar de deur, om het vervolgens weer naar je drinkbak te zeulen! Das veel leuker baaass! :+

MHS

Re: hooiruif, hooinet, hooitas of slowfeeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:12

wij verkopen idd de SMHN slowfeeder hooinetten.
gebruik ze zelf ook, zowel binnen op stal als buiten.
bevalt nog steeds erg goed, vind ze makkelijk te vullen en zijn ook nog steeds heel (terwijl er toch zo'n 15-20 verschillende paarden uit eten van haflinger tot mini veulens).

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:34

tjarda_auke1 schreef:
Hallo, sinds kort heb ik mijn friesjin een containerstal staan op.een dikke laag vlas maar als.ik haar holi savomds op.een berg in de hoek doe heeft ze.de volgende.dag haar stal omgetoverd in een ravage, hierdoor verspil ik veel hooi maar ook vlas, dus ik wou het hooi nu van de grond af hebben. Ik heb een hooinet maar dat is een ouderwetse met grote mazenen dit zou gevaarlijk zijn. Wat raden jullie aan?

Wij gebruiken hier al jaren slowfeeders (geen hooinetten), dit omdat onze paarden de hooinetten binnen no time kapot hadden, de slowfeeders die we nu in gebruik hebben bevallen super!
Voor foto´s en meer informatie kijk maar eens op onze website www.stal-lindehof.de onder de link verkoop.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:17

Wij gebruiken ook slowfeeders gekocht bij Stal Lindehof. Schrik wel een btje van de gestegen prijzen! Wij hebben indertijd ongeveer € 85,- voor onze betaald....... Maar het is wel een heel prettig systeem om ruwvoer mee te voeren. Geeft weinig rommel en verlies van ruwvoer en de paarden redden zich er prima mee.

tjarda_auke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 16:16

Wel mooi alleen niet erg handig denk ik voor in een box

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:22

Ik heb verschillende slowfeeders in de stal hangen met een permanente bevestiging.

Vind ik makkelijker met vullen...schop ze eerst de stal uit :P

Afbeelding

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:51

criollo_yess schreef:
Wij gebruiken ook slowfeeders gekocht bij Stal Lindehof. Schrik wel een btje van de gestegen prijzen! Wij hebben indertijd ongeveer € 85,- voor onze betaald....... Maar het is wel een heel prettig systeem om ruwvoer mee te voeren. Geeft weinig rommel en verlies van ruwvoer en de paarden redden zich er prima mee.

Mooi om te horen dat je het systeem prettig vind om te voeren! (wij ook nog steeds na 5 jaar). Inderdaad in die tijd van jou waren de kosten €95,- maar helaas zijn de materialen goed gestegen en daarom dus duurder nu vanaf €120,-

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:53

tjarda_auke1 schreef:
Wel mooi alleen niet erg handig denk ik voor in een box

Wij hebben ze ook voor in de box (kleiner) die je aan de muur kunt bevestigen. Wij hebben ze nu ongeveer 3 mnd in gebruik om te kijken hoe het bevalt (tot nu toe nog goed).

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:24

Ik gebruik sinds kort de slowfeeder netten van EppleJeck omdat mijn paarden ook veel hooi verknoeide. Nu wordt er geen sprietje meer verspild. Ik heb de grootste maat, past echt veel in.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:34

Ook hier een smeerkees die het hooi door de hele stal smeert en het vervolgens niet meer eet.
En als je dan onbeperkt wil voeren heb je een probleem.
Ik voer al bijna 2 jaar met een slowfeedernet van EJ.
Super fijn.
De grote doe ik heel vol en daar doet ze praktisch een hele dag mee.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:39

Ah, begrijp waarom ze nu dan meer kosten. Wij hebben wel de koordjes vervangen voor roestvrijstalen kettinkjes, want de koordjes braken al na een paar weken gebruik. Maar ik raad de slowfeeders aan iedereen aan. Het voordeel van die bakken is ook dat je ze makkelijk kunt verplaatsen, bijvoorbeeld als de grond eromheen stukgelopen is, mits je genoeg ruimte hebt natuurlijk.

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:11

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:23

Ook hier de slowfeeders van EJ. Ik heb de kleinste maat, die rekken uiteindelijk zo op dat ze net zo groot worden als de grote. Ik heb ze nu een jaar in gebruik en er zijn er 2 denk ik met wat gaten erin van de 12. Mijn paarden geef ik 3 x per dag hooi .