Mestboy handig voor in de wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Mestboy handig voor in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 04:26

ik heb alleen het harkje niet meer wat erbij zat, was een onding en braak ook doormidden heb nu een normale hark, scheelt ook dat ik niet meer hoef te bunnen
je krijgt er vanzelf handigheid in
Vroeger deed ik het met een schep maar dit gaat vele malen beter

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:40

xNikitaaa schreef:
Als je écht iets goeds wilt, dan inderdaad de mestkever :j.

Mestkever? Die heb ik hier genoeg, maar dan in de vorm van beestjes... :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:23

KarinvdM schreef:
xNikitaaa schreef:
Als je écht iets goeds wilt, dan inderdaad de mestkever :j.

Mestkever? Die heb ik hier genoeg, maar dan in de vorm van beestjes... :D

Zoek maar eens op Bokt ;).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:26

Ik heb ook een tijdje een mestboy gebruikt met het uitmesten van de weide/paddock en ik vond het heel fijn werken. Je neemt veel minder zand mee en ook de kleine restjes zijn makkelijker op te ruimen. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:18

O nee, dat ding lijkt me helemaal niet handig. Hij is veel groter dan de mestboy, die gooi ik na elke drol zo in de kruiwagen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:09

Ik gebruik al 8 jaar de mestboy bij mij op de wei, ideaal!

Alleen lastig als de verse mest uit elkaar geregend is, maar kom, je kan niet alles hebben in het leven :+

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:38

Even een vraagje tussendoor dan. Hoe lang doen jullie er eigenlijk over om met een mestboy het weiland uit te mesten?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:45

Dat is nogal afhankelijk van hoeveel paarden er lopen, hoe groot je weiland is en natuurlijk wanneer er voor het laatst is uitgemest. Dus daar is geen zinnig antwoord op te geven. :D

Ik deed er in de paddock paradise wel een ruim uur over, met 6 paarden. De mest werd elke dag opgeruimd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:51

Ik heb er eentje van EJ, gebruik hem altijd om het weiland uit te mesten, kruiwagen mee en gaan! :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:01

Veel fijner dan een mestvork vind ik! :)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:13

Femek2902 schreef:
Ik vind die dingen echt niet handig!! Die riek is niet fijn en gaan alle kleine drollen door en hij houdt niet fijn vast. Ook dat bakje is onhandig, je moet echt een vage bocht maken met je hand als je hem wilt legen. Ook zijn beide dingen veel te laag en moet je dus constant krom staan om de drollen op te kunnen scheppen.

Ik gebruik zelf altijd zon mestvork. Even oefenen, maar veel makkelijker en je hoeft niet krom te staan(lange steel eraan) en je gooit zo de drollen in de kruiwagen. Met zo'n mestvork heb ik met maximaal een kwartier de wei gemest.. (staat 1 fries paard in die bijna een kruiwagen vol schijt op een dag..)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... OcV9HmO7XD

Precies dit :j Ik doe de wei sinds kort met een ander meisje en ik gebruik een mestvork en zij een mestboy. De kruiwagen die ik gebruik is bijna 2x groter en na een half uur scheppen hebben we allebei de wagen vol. Daarnaast blijven er bij haar nog kleine stukjes liggen (vooral in het hoge gras of net bij een klein kuiltje) en dan kan ik dat de volgende keer alsnog weg halen..

Ik heb 1x de mestboy geprobeerd en ik had dezelfde ervaring als Femke + dat het een stuk zwaarder was.

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:23

IJzeren GRASHARK met de mestboybak en kruiwagen! Binnen 10 minuten kruiwagen vol!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:29

Ik gebruik een zaagselriek, vind het ideaal, een mestboy vind ik onhandig. als mijn man helpt gebruikt hij de mestboy. hij vind de riek onhandig! Dus ja smaken verschillen!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:23

Ik vind een mestboy wel fijn, maar wij gebruiken hem vooral voor in de bak de drollen weg te scheppen. Als er weinig in de wei/stal ligt neem ik m ook mee, wordt t veel pak ik liever een kruiwagen met riek.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:56

Ik ben ook niet zo'n fan van de mest boy. Zoals Femek2902 al beschreef vind ik het ook zwaarder en onhandiger dan met kruiwagen en mestvork. Misschien dat de mest boy meer iets is voor de snelle drollen in de stal of tijdens het zadelen (al moet ik toegeven dat ik daarvoor ook gewoon de kruiwagen en mestvork pak... :o )

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:25

Mestvork in de wei vind ik juist heel irritant, ik blijf steeds met de tanden in het gras haken. Ik gebruik een mestboy met een kinderharkje in de wei, een sneeuwschuiver in mijn (verharde) paddock en evt voor de stal leeg te scheppen.