Prijsindicatie stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Prijsindicatie stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:13

Maar zo anders is het niet.
Enige is dan de grotere boxen..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:21

Tja, heel eerlijk, ik zou er niet meer voor 150 euro voor betalen, inclusief hooi/stro. Roundpen gebruikt niet iedereen en een paar uurtjes in de losgooibak, het klinkt niet héél bijzonder. En ja, het is veel werk en nee, ik heb geen ervaring met het runnen van een pensionstal, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat mensen echt bereid gaan zijn meer dan dat gemiddelde van 155 euro te betalen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:22

Dreamflower schreef:
Maar ik zeg nergens dat het heel bijzonder is wat wij gaan doen, ik zeg wel dat het anders is als de andere stallen in de omgeving.

Zoals hiervoor ook al gezegd, alleen de grotere boxen dus. Maar dat vind ik geen reden om meer geld te vragen.

Dreamflower schreef:
En ik zeg nergens dat ik paarden 24/7 op stal ga houden, integendeel zelfs.

Inderdaad, dat zeg ik ook, als je goed leest. Maar je brengt je "oplossing voor het naar buiten gaan in de winter" als iets extra's, waardoor je meer geld kan vragen. En dat zie ik niet zo. Ik vind het heel logisch dat je -hoe dan ook- de mogelijkheid hebt om de paarden in de winter buiten te laten.

Dreamflower schreef:
Ik vind je onnodig scherp en onvriendelijk en daarbij suggereer je dingen. Daar laat ik het verder maar bij. Bedankt voor je bijdrage.

Ik ben niet scherp, als je dat hier al zo leest/opvat wens ik je veel succes met de (harde) wereld van pensiongasten waar je je in gaat storten. Ik zie gewoon de meerwaarde niet in van de dingen die jij als meerwaarde opgeeft. Die zijn voor mij (en voor heel veel andere mensen met paarden) vanzelfsprekend en die worden ook, zonder meerprijs, verwacht op een stalling. Als jij teveel gaat vragen krijg je geen pensiongasten. Heel simpel.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:31

Ik weet niet waar je zit maar 175 euro inclusief bodem vind ik echt maximaal.
Bij ons op de veluwe zijn dat wel een beetje de prijzen.
Zeker als jezelf nog moet mesten

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:33

Bedankt voor alle reacties.

Volgens mij komen mijn woorden verkeerd over of zo, gezien sommige reacties.

Ik wil niet perse veel geld ervoor vangen, ik wil gewoon weten wat mensen voor zoiets willen geven! Niet meer en niet minder!

Dus stel ik hier en daar een vraag, niet perse voor mezelf maar omdat ik stallen zie die ook andere dingen bieden, ook al is het maar 1 ding wat anders is, die daar ineens een grote smak geld bij op vragen, dus dan vraag ik mij af waarom en hoe etc.
Het gaat mij erom dat de prijs reëel is, en sommigen van jullie begrijpen dat en reageren daar normaal op, en dat is heel fijn daar heb ik wat aan!

Ik wil het rendabel houden voor zowel paardeneigenaar als mezelf, paarden zijn duur, paarden houden is duur!
Als pensionklant heb je geen onderhoudskosten en geen arbeidsuren (op het uitmesten na), als paardeneigenaar met de paarden aan huis of als pensioneigenaar heb je die wel, dus daarvan moet een groot deel toch wel 'vergoed' worden door een pensionklant.
Niemand wil een megadure stalling, maar het moet wel reëel blijven.
Ik zie ook stallingen die zo'n lage prijs vragen dat als ik ga rekenen ik het heel knap vind dat ze ermee rond komen, volgens mij moeten ze er geld op toeleggen.
Nogmaals, ik wil een reële prijs en het betaalbaar houden maar ook kostendekkend.

En dat ik zeg dat wij het anders doen ivm grotere boxen, het ís toch ook anders dan 3x3, maar het betekent niet dat ik bedoel dat wij helemaal geweldig zijn daarom en nu wel over de 200 euro kunnen gaan vragen.
Als ik dan kijk naar de reactie van Darkchrystal
Citaat:
Maar zo anders is het niet.
Enige is dan de grotere boxen..

Dat is toch al anders, ik zeg niet dat we een totaal ander concept hebben, maar we hebben wel wat anders dan de meeste stallen in de omgeving, daarmee wil ik ons niet ophemelen, maar feit is dat het anders is, en daar bedoel ik verder niks mee.

Daar heb je het gezeik weer met geschreven woorden, mensen vatten het anders op dan je bedoelt, en ik waarschijnlijk ook jullie woorden.

De losgooibak in de winter is alleen bij heel heel heel slecht weer, ze gaan de wei op zolang het geen grote glij of modderworstelpartij word. Een beetje kapot lopen is niet erg, omploegen wel. En ik zeg nergens dat ik de losgooibak helemaal exclusief vind en er nu wel 20 euro per maand bovenop kan doen. Ik zeg gewoon dat er een losgooibak is, net zoals ik de rest van de accommodatie omschrijf.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:49

GC, ik vind je ook scherp overkomen hoor :o maar met de inhoud van je post ben ik het wèl eens ;). Alleen zou ik voor een grotere box misschien wel bereid zijn meer te betalen (de mijne staan eigenlijk 24/7 buiten).

Oh en ik denk dat de situatie in Duitsland qua prijzen, helaas, niet te vergelijken is met Nederland.

Het argument wat ik voorbij heb horen komen over dat als je stal dichtbij een stad ligt dat je dan meer zou kunnen vragen heb ik overigens nooit begrepen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:55

Sees schreef:
Het argument wat ik voorbij heb horen komen over dat als je stal dichtbij een stad ligt dat je dan meer zou kunnen vragen heb ik overigens nooit begrepen?

In de stad wonen meer mensen die behoefte hebben aan pensionstalling, dus meer vraag.
En aangezien mensen de stal het liefst zo dichtbij mogelijk hebben... kun je meer vragen.

Zelf heb ik mijn paard wel verder weg staan, de prijs van mijn stal is zo'n 40 euro per maand minder dan een vergelijkbare stal hier om de hoek (=vlakbij de stad). Maar ja, ik verrijd natuurlijk wel benzine, die je niet verrijdt als je paard om de hoek staat.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:58

Wendy, ik vind het echt een kulargument eerste klas en een manier van pensionhouders om nóg meer geld afhandig te maken haha. Ik neem aan dat je altijd voor de beste stal gaat, of die nou op 30 minuten of op 5 minuten rijden is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:03

Sees schreef:
Wendy, ik vind het echt een kulargument eerste klas en een manier van pensionhouders om nóg meer geld afhandig te maken haha. Ik neem aan dat je altijd voor de beste stal gaat, of die nou op 30 minuten of op 5 minuten rijden is.

Haha, mijn ervaring is helaas echt anders :+ Ik vind jouw redenering helaas erg naief.
Mijn argument is simpele economie en zeker geen kul. Helaas.

Mensen verbazen zich er vaak over dat ik zo ver rijd voor een goede stal (17 km), er zijn toch immers ook stallen dichterbij? Ja, maar daar mankeert in mijn ogen altijd wat aan (zoals de stal waar ik in mijn vorige post op doelde, 2 uurtjes per dag in de paddock in de winter is écht te weinig, maar die stal staat wel vol en is flink gegroeid de afgelopen jaren).
Dus nee, mensen gaan niet automatisch voor de beste stal voor hun paard.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:05

Sees schreef:

Kan wel zijn maar dat is toch wel hoe het werkt. Dichtbij de stad is het nu eenmaal vaak duurder. Ik vind het ook belachelijk maar je doet er niet zoveel aan vrees ik :=

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:26

Wendy, naïef...? Nou nou dat is wel een erg stellig vooroordeel op basis van één post. Dan zou ik ook kunnen stellen dat al die paardeneigenaren die genoegen nemen met een 'slechte' stal omdat het voor hen dichterbij is gemakzuchtig zijn ;).

Kirsha, het werkt zo omdat we met z'n allen altijd alles maar accepteren ;).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:28

Helaas wel ja -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:39

Deze discussie wordt erg offtopic, maar goed. Het ontkennen van de realiteit vind ik naïef ja. Net zoals dat TS de veronderstelling lijkt te hebben dat pensionklanten mee willen betalen aan de mooie stallen of de omheining bijvoorbeeld (door middel van de maandelijkse kosten).
Juist als het gaat om iets zakelijks als een stalling is het verstandig om uit te gaan van realiteit, en niet van ideaalbeelden.
Ongeacht wat je zelf vindt van deze realiteit.

En trouwens: wat is de beste stal? Iedereen die het vraagt zal met een ander antwoord komen, denk ik.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:44

Ik zou niet op een stal zonder paddocks willen staan. Mijn pony heeft een winter 24/7 op het land gestaan, maar moest er half februari af omdat het volledige land een blubberzooi was, alles moest opnieuw ingezaaid worden. Wij hadden 5 hectare en daarop liepen er 6 (1 paard, 4 pony's en een veulen). Zelfs met heel veel land zijn er hier in Nederland niet erg veel dagen dat de paarden op het land kunnen. Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe vaak een paard in de winter op het land kan en wat er dan nog van je land overblijft. Het regent niet vaak wekenlang elke dag veel, maar de grond blijft nog lang nat.

Krijgen de paarden overdag als ze buiten staan hooi bijgevoerd? Je zei wel dat je voert in de losgooibak, dat zou voor mij opzich een pluspunt zijn maar hoe voer jij je hooi op zand? En op de wei?

Is je prijs incl of excl het mesten van paddock wei en stal?

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:50

Wendy schreef:
Deze discussie wordt erg offtopic, maar goed. Het ontkennen van de realiteit vind ik naïef ja. Net zoals dat TS de veronderstelling lijkt te hebben dat pensionklanten mee willen betalen aan de mooie stallen of de omheining bijvoorbeeld (door middel van de maandelijkse kosten).
Juist als het gaat om iets zakelijks als een stalling is het verstandig om uit te gaan van realiteit, en niet van ideaalbeelden.
Ongeacht wat je zelf vindt van deze realiteit.

En trouwens: wat is de beste stal? Iedereen die het vraagt zal met een ander antwoord komen, denk ik.

Ik heb goede omheining, niet perse superdeluxe omheining, er zijn ook stallen met houtje touwtje omheining, daar is de prijs ook lager omdat er anders echt geen mens op af komt als het er niet veilig en verzorgd uit ziet. Mooie stallen wil ik niet, ik wil veilige, open, lichte en luchtige stallen, geen koninklijke stallen of zo. De accommodatie die je bied bepaalt een deel van de prijs lijkt me.

En betreft je laatste opmerking, dat is zeker zo, want de een wil zijn paard 24/7 buiten en de ander wil zijn paard liever snachts op stal, zoveel mensen zoveel meningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:51

Ik kan je een vergelijking geven van twee stallen waarvan 1 in Friesland is op ongeveer 6 km van Drachten af. En in Groningen die behoorlijk landelijk gelegen is.

Stal 1 prijs 155,00 euro p/m incl.
3x ruwvoer op dag (ruwvoer van goede kwaliteit waardoor krachtvoer bijna niet noodzakelijk is).
Stro, voeren, binnen/buiten zetten, deken wisselen, ontwormen, inenting, zomerweidegang 8:00/9:00 tot 17:00/18:00, winterperiode 9:00 - 16:00 op maïsland zonder bijvoeren. Bij kreupelheid stappen met paard.
Verlichte buitenrijbak + verlichte paddock voor losgooi en longeren die gehele jaar door goed te gebruiken zijn.
Bosrijke en landelijke omgeving wat mooie uitrijmogelijkheden mogelijk maakt.
De boxen zijn ongeveer 3.5 x 4 meter voorzien van rubberen matten.
Excl. service uitmesten en kracht voer.

Stal 2 prijs 175,00 (box) 125,00 (groepshuisvesting) p/m incl.
2x ruwvoer op dag (hooi of kuil van goede kwaliteit).
Basis krachtvoer 1kg
Zaagsel + uitmesten, voeren, binnen/buiten zetten, zomerweidegang 24/7 of van 7:00 tot 20:00, winterweidegang 7:00 tot 18:00.
Verlichte buitenbak (best zwaar).
Bosrijke en landelijke omgeving wat mooie uitrijmogelijkheden mogelijk maakt.
De boxen zijn ongeveer 3 bij 4 meter.
Excl. krachtvoer meer dan 1kg, ontwormen, inenten, dekenwissel.

Persoonlijk zou ik met wat jij aanbiedt 140,- euro betalen. Als je uitmest service + bodembedekking aanbiedt dan zou ik bereid zijn om 175,- euro te betalen.

Ik ken hier ook een stal waar je 100,- euro aan box geld betaald maar dan moet je alles zelf doen. Alles zelf aan kopen dus ruwvoer, bodembedekking en krachtvoer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-13 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:54

Wat ik me afvraag is als de klanten strooisel besteld bij je. Hoe houd je bij van wie wat is. Zonder daarover strubbelingen erover te krijgen. Het is makkelijk gezegd als iemand een baal heeft gejat van een ander.

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:56

_Cindy schreef:
Ik zou niet op een stal zonder paddocks willen staan. Mijn pony heeft een winter 24/7 op het land gestaan, maar moest er half februari af omdat het volledige land een blubberzooi was, alles moest opnieuw ingezaaid worden. Wij hadden 5 hectare en daarop liepen er 6 (1 paard, 4 pony's en een veulen). Zelfs met heel veel land zijn er hier in Nederland niet erg veel dagen dat de paarden op het land kunnen. Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe vaak een paard in de winter op het land kan en wat er dan nog van je land overblijft. Het regent niet vaak wekenlang elke dag veel, maar de grond blijft nog lang nat.

Dat ben ik dus helemaal met je eens, en dat is dus een ideaalbeeld wat veelal niet vaak te verwezenlijken is in Nederland.
Op dit moment hebben we nog bestrate paddocks, we zouden ze natuurlijk in ere kunnen houden, we brainstormen nog even door over de juiste stalling.

_Cindy schreef:
Krijgen de paarden overdag als ze buiten staan hooi bijgevoerd? Je zei wel dat je voert in de losgooibak, dat zou voor mij opzich een pluspunt zijn maar hoe voer jij je hooi op zand? En op de wei?

Is je prijs incl of excl het mesten van paddock wei en stal?

Als er niet genoeg gras meer is krijgen ze hooi bijgevoerd in bakken op de wei en ook in een bak op het zand, liefst met iets van een grote rubberen mat er nog onder voor het knoeien, zodat ze geen zand erbij opslokken.
De buren hebben een paard gehad wat niet op zand kon staan, dat ging het eten dus daarom hebben we nu ook een paar bestrate paddocks.

Dan nog een andere vraag aan iedereen:
Een stalling zoals de mijne, waar ze dus over het algemeen 's nachts op stal staan, hoe zou je die het liefst willen zien?
Ruime loopstallen? groepsstallen? stallen met eigen uitloop of met algemene uitloop? Want we kunnen op dit moment nog alle kanten op en ik ben benieuwd wat jullie nou ideaal vinden. (nou niet beginnen over: ik wil mijn paard 24/7 buiten, want dat is niet de vraag ;-) )

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:57

PBA_ schreef:
Wat ik me afvraag is als de klanten strooisel besteld bij je. Hoe houd je bij van wie wat is. Zonder daarover strubbelingen erover te krijgen. Het is makkelijk gezegd als iemand een baal heeft gejat van een ander.

Van een stal een stuk verderop kregen we de tip om lijsten aan te leggen die de klant zelf invult en dan maandelijks afrekent, de balen worden dan wekelijks bij de betreffend stal geleverd.

Hooi is overigens onbeperkt tenzij het paard dat niet kan hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:58

Stallen met eigen uitloop is ook ideaal. Mits je de mogelijkheid heb om die uitloop af te sluiten mocht het glad worden. Wij hadden het op onze corige stal ook, alleen was de 'afsluiting' een stroomdraadje. Niet ideaal zegmaar :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:59

Dreamflower schreef:
Dan nog een andere vraag aan iedereen:
Een stalling zoals de mijne, waar ze dus over het algemeen 's nachts op stal staan, hoe zou je die het liefst willen zien?
Ruime loopstallen? groepsstallen? stallen met eigen uitloop of met algemene uitloop? Want we kunnen op dit moment nog alle kanten op en ik ben benieuwd wat jullie nou ideaal vinden. (nou niet beginnen over: ik wil mijn paard 24/7 buiten, want dat is niet de vraag ;-) )

Dat vind ik een lastige. Ik ben zelf voor uitloop zodat ze zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Dan zou ik zeggen, met algemene uitloop. Bij een eigen uitloop staan ze toch weer min of meer alleen. Maarja, hoe kun je individuele stallen realiseren met een algemene uitloop? Dan zou je weer een soort 'groepsbox' moeten hebben en dan wordt het al snel weer een soort 'schuilstal-idee'.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:01

Misschien door tussen de uitloopstalletje houten omheiningen te zetten, met de mogelijkheid tot contact?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:02

Eigen uitloop zou ik prettig vinden, of een groepsstalling met ruim voldoende ruimte zodat ze elkaar niet in de weg lopen.
Gezamenlijke uitloop lijkt me niks, tenzij je dat combineert met de groepsstalling..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:03

Ja, daarom dus. Een eigen stal met algemene uitloop lijkt me niet echt te doen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:10

Wat ik zelf een beetje nadeel vind is dat de bodembedekking er niet bij zit. Dat kan ook een nadeel zijn voor jouw zelf. Als mensen ergens anders een partij kunnen krijgen die goedkoper is als bij jouw kun je dat dan ook apart opslaan? Lijkt me wel handig dat het mogelijk is.
Verder zou ik sowieso voor jezelf een lijst maken wat het jouw gaat kosten per paard. Ik persoonlijk zou niet meer dan 150 willen geven. Als je daarbij nog het stro optelt dat toch ook gauw 1 pak per 2 dagen is ook zo 50 euro per maand dan zit je dus al op 200 euro en dat vind ik al best prijzig voor wat je er verder voor terug krijgt.
Maar gezien stallen in je omgeving meer vragen is het misschien best te doen om er toch wat bovenop te doen.