Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dreamflower schreef:Maar ik zeg nergens dat het heel bijzonder is wat wij gaan doen, ik zeg wel dat het anders is als de andere stallen in de omgeving.
Dreamflower schreef:En ik zeg nergens dat ik paarden 24/7 op stal ga houden, integendeel zelfs.
Dreamflower schreef:Ik vind je onnodig scherp en onvriendelijk en daarbij suggereer je dingen. Daar laat ik het verder maar bij. Bedankt voor je bijdrage.
Citaat:Maar zo anders is het niet.
Enige is dan de grotere boxen..
Sees schreef:Het argument wat ik voorbij heb horen komen over dat als je stal dichtbij een stad ligt dat je dan meer zou kunnen vragen heb ik overigens nooit begrepen?
Sees schreef:Wendy, ik vind het echt een kulargument eerste klas en een manier van pensionhouders om nóg meer geld afhandig te maken haha. Ik neem aan dat je altijd voor de beste stal gaat, of die nou op 30 minuten of op 5 minuten rijden is.
Sees schreef:Wendy, ik vind het echt een kulargument eerste klas en een manier van pensionhouders om nóg meer geld afhandig te maken haha. Ik neem aan dat je altijd voor de beste stal gaat, of die nou op 30 minuten of op 5 minuten rijden is.
Wendy schreef:Deze discussie wordt erg offtopic, maar goed. Het ontkennen van de realiteit vind ik naïef ja. Net zoals dat TS de veronderstelling lijkt te hebben dat pensionklanten mee willen betalen aan de mooie stallen of de omheining bijvoorbeeld (door middel van de maandelijkse kosten).
Juist als het gaat om iets zakelijks als een stalling is het verstandig om uit te gaan van realiteit, en niet van ideaalbeelden.
Ongeacht wat je zelf vindt van deze realiteit.
En trouwens: wat is de beste stal? Iedereen die het vraagt zal met een ander antwoord komen, denk ik.
_Cindy schreef:Ik zou niet op een stal zonder paddocks willen staan. Mijn pony heeft een winter 24/7 op het land gestaan, maar moest er half februari af omdat het volledige land een blubberzooi was, alles moest opnieuw ingezaaid worden. Wij hadden 5 hectare en daarop liepen er 6 (1 paard, 4 pony's en een veulen). Zelfs met heel veel land zijn er hier in Nederland niet erg veel dagen dat de paarden op het land kunnen. Ik denk dat veel mensen zich vergissen in hoe vaak een paard in de winter op het land kan en wat er dan nog van je land overblijft. Het regent niet vaak wekenlang elke dag veel, maar de grond blijft nog lang nat.
_Cindy schreef:Krijgen de paarden overdag als ze buiten staan hooi bijgevoerd? Je zei wel dat je voert in de losgooibak, dat zou voor mij opzich een pluspunt zijn maar hoe voer jij je hooi op zand? En op de wei?
Is je prijs incl of excl het mesten van paddock wei en stal?
PBA_ schreef:Wat ik me afvraag is als de klanten strooisel besteld bij je. Hoe houd je bij van wie wat is. Zonder daarover strubbelingen erover te krijgen. Het is makkelijk gezegd als iemand een baal heeft gejat van een ander.
Dreamflower schreef:Dan nog een andere vraag aan iedereen:
Een stalling zoals de mijne, waar ze dus over het algemeen 's nachts op stal staan, hoe zou je die het liefst willen zien?
Ruime loopstallen? groepsstallen? stallen met eigen uitloop of met algemene uitloop? Want we kunnen op dit moment nog alle kanten op en ik ben benieuwd wat jullie nou ideaal vinden. (nou niet beginnen over: ik wil mijn paard 24/7 buiten, want dat is niet de vraag)