Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kirrr schreef:Ik heb jaren een binnenbad gehad.
NienkeNiels schreef:Ja op die andere locatie is een binnenbak op ik gok 10 minuten stappen
little_king schreef:Dat is zo'n dooddoener wij zitten liever niet op kantoor.
Heb je er een hekel aan dan ga je werken in een bloemenzaak, of je studeert voor weet ik wat.
Je gaat in ieder geval iets doen wat je enigszins wel leuk lijkt de hele dag vol te houden.
Het leven van een sportpaard ziet er zo ook uit.
Ik heb mijn hele leven sportpaarden gereden en deze kwamen hele dagen in de wei. In de nacht op stal.
Maar hele dagen met andere samen buiten.
En aan sommige hing een pittig prijskaartje
Dus hoe het leven van een paard eruit ziet ligt aan het baasje, niet aan het paard.
Ik ben geen promotor voor 24/7 buiten.
Maar de hele dag op stal, ondanks wandelen of wat ook ben ik ook niet.
Een paard hoort ook vrijheid te hebben, contact te hebben met andere paarden en even een sprint te kunnen trekken.
little_king schreef:Ja en ook op stal. Dat was je nog vergeten.
Wat is er erg aan om dingen te combineren?
Ik begrijp je reactie echt niet hoor.
Als je prestaties van ze verlangt dan moeten ze ook maar hele dagen op stal?
Ik zeg juist als je prestaties van ze verlangt dan laat je ze ook even gewoon hun eigen "hobby" doen, namelijk grazen en kroelen bij anderen.
Zowel geestelijk als lichamelijk alleen maar een voordeel als je een paard in de sport inzet.
Dan kan de rest van de tijd hij voor ons plezier zich inzetten.
little_king schreef:Je kunt toch de gulden middenweg zoeken?
Dan blijft een paard zoveel mogelijk paard naast onze dingen die wij er van verlangen.
Anders is het alleen maar wat wij er van verlangen en het paard heeft dikke pech.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik een nat stuk land/wei/ paddock heb is dat niet nu nat, in de winter droog en in de lente weer nat.
Dan is dat vanaf nu nat tot ongeveer mei.
Ja als het vriest is het droog, maar ongelijk omdat je het niet hebt kunnen vlakken door het nat.
En als je een kwakkel winter krijgt vriest het zelfs amper.
Het gaat dus niet over een paar weken maar over maanden.
Kirrr schreef:Het heeft nu ook wel echt extreem veel geregend op heel korte tijd he..
Als paarden dag en nacht op een weide staan, wordt deze toch ook slijk en modder en diep?
Ze lopen ook alles kapot waardoor er volgend jaar ook geen gras groeit...
Ik probeer mijn paarden ook zo natuurlijk mogelijk te houden, maar als het een hele dag regent staan ze liever op stal dan in de regen.. Heb ze tot gisteren op 24/24 7/7 buiten gehad, maar nu staan ze ook gwn op stal en op goede dagen een hele dag buiten.
Hoeven en benen zijn veel te nat met dit weer. Een paar uur binnen is beter dan een hele dag in de modder.
Kunnen ze van hun modderstuk wel op stal? Of niet?
Ik heb jaren een binnenbad gehad en nu ook niet meer. Ik kan echt veel minder rijden. Als het een hele avond stortregent ga je echt niet rijden hoor. Dan ben je op 10 minuten doorweekt en paard werkt ook niet graag dan. Bij vorst is rijden ook moeilijk. Er komen plassen op de poste als het lang regent.
Je materiaal vind het ook niet fijn.
Je moet ook naar jezelf kijken.. Paarden houden moet ook wel fijn blijven he..
24/24 7/7 buiten zonder deken en ijzers is heel mooi voor de recreatieve (lees 1x per week het bos in).
Maar niet haalbaar voor paarden die intensief aan het werk zijn en mee moeten naar wedstrijden, trainingen, vaak zweten. Speciale ijzers hebben die verdwijnen in de modder. Een nat paard elke keer als je wil rijden gaat ook weeral niet.
Dus zelf afwegen.. Paard moet in mijn ogen aantal uur buiten kunnen in de winter, maar moet wel op een droog stuk kunnen gaan staan.
Plus dat de nieuwe stal op heel wat andere punten zou kunnen tegenvallen.. Dat weet je niet op voorhand natuurlijk.