Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSlvna schreef:Ceriadwen schreef:Als het paard liever niet op de weide staat, dan is dat toch OK? Waarom het dier plagen met op de wei moeten?
Nee kom op we laten hem lekker 21 uur per dag stil staan, zal zijn gewrichten en spieren zeker goed doen
twinducklin schreef:Deed ze dit bij haar vorige eigenaar ook?
Ik weet dat mijn merrie op stal waar ze in/ uit worden gezet op verschillende tijdstippen ook graag naar binnen wilt. Dan staat ze zodra ze iemand ziet te hinniken en loopt langs draad af. Als ze 24/7 buiten staat vind ze het echter prima en wil ze niet eens altijd eruit. Ik vermoed dat het bij haar ook te maken heeft met eten en bang zijn alleen te blijven, alleen op stal is ze namelijk ook erg onrustig, hoe is dat met jouw paard?
Ceriadwen schreef:Je kan ook gewoon het paard niet jouw wensen opleggen.
Musique schreef:Kon ze maar praten, dan zou het snel opgelost zijnNee serieus, ik zou ook met de handen in het haar zitten hoor! Waar ik als eerste aan denk, en dat is hier ook al gemeld, is een paddock maken aan haar stal, dan kan ze naar buiten wanneer ze wil. Maar omdat dit niet mogelijk is, zou ik haar gewoon haar zin geven (omdat je net hebt geschreven dat ze bij de vorige eigenaren ook niet graag buiten stond) waar ik dus mee bedoel om haar toch elke dag even buiten te zetten, maar niet te lang. Als je merkt dat ze het gehad heeft zou ik haar binnen halen. Ik zou haar niet altijd binnen laten staan want het is toch belangrijk dat ze haar benen even kan smijten. Jee, wat is dit moeilijk als je erover nadenkt
Soms proberen ze ook wel eens om zo'n paard op een stuk land te zetten met een schuilstal en gewoon te laten doen. Na een dag of twee is het paard dan uitgeput en stopt 'ie er mee. Maar dat vind ik niet zo'n vriendelijke manier..