Hoe zadel opbergen bij weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Hoe zadel opbergen bij weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:44

nounounou MarvanTom! er is meer dan alleen rijden hoor!
Als zij nou lekker wil tutten en kroelen is dat toch haar keus!

Ik kom ook niet alleen voor het rijden naar mijn paardje, en rij vaker niet dan wel.. NOU EN..

TS: ik heb toendertijd wel helaas zadel mee naar huis en terug genomen, alles wat er als mobiele oplossing zou zijn was ook in 1x te verplaatsen en achter in een busje te gooien voor dieven..

Je hebt van die zadeldragers die je met spullen onderin en al in de achterbak kan zetten. hoef je maar 1x te lopen ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:16

Diaz schreef:

Ik kom ook niet alleen voor het rijden naar mijn paardje, en rij vaker niet dan wel.. NOU EN..

TS: ik heb toendertijd wel helaas zadel mee naar huis en terug genomen, alles wat er als mobiele oplossing zou zijn was ook in 1x te verplaatsen en achter in een busje te gooien voor dieven..

Je hebt van die zadeldragers die je met spullen onderin en al in de achterbak kan zetten. hoef je maar 1x te lopen ;)

Lees eens goed: ze is te lui om zadels te dragen, laat staan rijden... :roll:
Paarden knuffen vindt ik ook leuk, maar daar heb ik ze niet voor gekocht...
Gemakzucht, luiheid; als het maar niet teveel moeite kost voor TS, dát lees ik en dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Ik en velen met mij zouden dolgraag willen rijden en het sjouwen voor lief nemen, maar kunnen dat fysiek niet.
Dan komt luiheid zoals TS zelf zegt nogal cru over.

Ander antwoord voor TS dan: koop een plastic hoes, verf het grasgroen, daar je zadels onder en klaar.
Zijn ze dan alsnog weg, is voor jou geen echt leed, toch?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:23

Een iets andere toon kan imo ook wel. Ik snap best dat je geen zin hebt om steeds heen en weer te slepen met een zadel als je twintig minuten moet lopen. Nou heb ik een westernzadel, dus da's niet helemaal eerlijk :D maar wellicht dat er betere alternatieven zijn. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:31

Graaf een kuil in de wij, zet daar iets van een kist op en zet er iets bovenop.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:36

eclair98 schreef:
Graaf een kuil in de wij, zet daar iets van een kist op en zet er iets bovenop.

Wat een crea oplossing! :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:40

Paard verhuizen? Heb je een schuilstal? Dan iets onder de voerbak ofzo maken in een hoek? Gewoon een kastje...
En in je studio geen ruimte voor een zadel? Hoe klein woon je dan wel niet? Alleen plaats in je auto? Dat is gewoon onmogelijk... (En nee, het staat minder leuk, dat snap ik... maar je zult toch iets er voor over moeten hebben.

Wat je in de wei kan maken, geen idee, vraag aan mensen in de buurt of je daar iets in de schuur mag leggen of weet ik veel wat, huur een garage daar in de buurt... Alleen in de wei lijkt me nooit veilig, ook al koop je iets dat afgesloten kan worden, hier heb je ook 2 deuren waardoor je heen moet... Aan de andere kant, op een andere stal hadden we niets op slot... Nooit iets weggeweest.... (maar dat was achter een huis...) Ken ook iemand waarbij op klaarlichte dag uit het huis spullen zijn gestolen want de deur stond open... Dat terwijl er zeker 20 mensen liepen te klussen :') Dus mjah.... Wanneer doe je het goed?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 18:44

Ik ben zadelpasser en woon in de stad.
Ik leg dan de zadels (soms wel 10 stuks) die ik nodig heb vast klaar, haal de auto, gooi alles er snel in en rij dan door.
Uitladen idem.

Maar hallo zeg, 20 min naar de auto lopen is wel erg irritant (ook zonder zadel).
Ga je dan altijd met de auto, of ook met de fiets bijv.
Kun je geen parkeerplaats huren?
Als je een brommer neemt kun je daar zo'n karretje achter hangen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 11:52

MarvanTom schreef:
Diaz schreef:

Lees eens goed: ze is te lui om zadels te dragen, laat staan rijden... :roll:
Paarden knuffen vindt ik ook leuk, maar daar heb ik ze niet voor gekocht...
Gemakzucht, luiheid; als het maar niet teveel moeite kost voor TS, dát lees ik en dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Ik en velen met mij zouden dolgraag willen rijden en het sjouwen voor lief nemen, maar kunnen dat fysiek niet.
Dan komt luiheid zoals TS zelf zegt nogal cru over.

Ander antwoord voor TS dan: koop een plastic hoes, verf het grasgroen, daar je zadels onder en klaar.
Zijn ze dan alsnog weg, is voor jou geen echt leed, toch?

Hahaha...

Dus omdat jij niet kan rijden, mag ik niet lui zijn?

Ik heb mijn paarden niet om erop te rijden.

Als ik nou niks anders in mijn leven had dan alleen die paarden, ja, dan zou ik deze moeite kunnen nemen. Maar ik heb er de tijd, energie en zin niet voor om én te rijden, én te verzorgen en dan ook nog eens te slepen die zadels. (ook western)
sjouw me al kapot met alle boodschappen, hooi, paardenvoer etc etc

Blijkbaar heb jij de hele dag de tijd voor je paarden, nou ik niet

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:06

Misschien kan je bij een boerderij in de buurt van het weiland je spullen opslaan.
Dat je tegen een vergoeding een deel van een schuurtje kan gebruiken?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 12:14

Er zijn geen boerderijen in de buurt alleen huizen, en wil niet meer mijn spullen bij anderen opslaan en dus afhankelijk zijn van anderen.
Beste optie lijkt mij een stal/berghok bijbouwen of keet neerzetten, tot nu toe.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:18

Hier ook iemand die het paard niet in eerste instantie heeft om te rijden :) Ik rijd af en toe, en heb daar een zadel voor. Ik woon in de stad (ook in een studio) en zou er niet aan moeten denken om dat zadel elke keer mee naar de wei te moeten slepen. Gelukkig hebben wij op de wei een keet, daar ligt 'ie in. Mijn singel en hoofdstel (waar een dure myler aan zit) neem ik voor de zekerheid wel steeds mee naar huis. Mijn zadel is het jatten nou niet echt waard, dat maakt ook wel dat ik 'm durf achter te laten.

Ik zou toch op zoek gaan naar een oplossing bij je wei. Als je steeds je zadel mee moet sleuren zou ik dat alleen maar een belemmering vinden waardoor je eerder zou besluiten om niet te rijden. Een schuur oid in de buurt zoeken lijkt me een goeie. En een keet is echt fantastisch hoor, je kunt erin schuilen en al je zooi (niet alleen zadel maar ook weidemateriaal en trailspul) kan erin. Echt handig! Dus ik zou als ik jou was toch kijken of je ergens niet zoiets kon vinden.
Edit: terwijl ik schrijf heb je zelf al weer gepost. Maar ik zet m'n reactie toch maar neer :)

@ Marvantom: vervelend voor je dat je niet kan rijden. Maar vind je het zelf een reden om iemand die minder vaak rijdt dan jij zelf zou willen voor lui uit te maken?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:42

Een oude trailer is mss een goedkoop idee

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:47

Moet je 'm wel inbraakproof maken. Of in de trailer alsnog een kluis voor het zadel zetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:51

Ik zou eerst gewoon eens de verzekering bellen.
Grote kans dat het beter verzekerd is in de auto dan in een keet.
Volgens mij is er iets met afstand tot woonhuis en wel/niet verzekerbaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:02

In een keet is niks verzekerd, zowiezo is niks op het weiland verzekerd als het niet aan je huis vastligt

Ik heb weiland 1 km van huis af maar krijg niks verzekerd, lijkt me sterk dat een caravan of keet of trailer met inhoud wel verzeker dis. je kan een aanhanger/ trailer wel apart verzekeren maar volgens mij is dat alleen de trailer/ aanhanger zelf verzekerd en niet als er een zadel inligt. Erg moeilijk is het ook niet om een trailer te openen,

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:11

En een auto ook niet. Je hebt zelfs van die kastjes waar me je auto's kunt openmaken. Dus dan maakt je gewoon het slot open waardoor er geen braakschade komt.
Maw dan lijkt het alsof je bent vergeten je deur op slot te doen. En als je deur niet op slot zit en er wordt iets uit je auto gehaald is het ook niet verzekerd.zou heel zonde zijn.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:09

Een trailer hoeft niet eens geopend te worden, je koppelt hem gewoon achter je auto en kijkt later naar wat er in zit.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:15

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:17

goed diep gat graven en een mooie kast erin met je zadel en je spullen, en een luikje erop maken die bedekt is met gras

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:22

fanta2 schreef:
goed diep gat graven en een mooie kast erin met je zadel en je spullen, en een luikje erop maken die bedekt is met gras

Ja. Hártstikke handig als je gauw even een ritje wil maken met dat zadel :D

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:29

was in een melige bui en dacht laat ik dat eens posten hi hi

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:33

Toen ik mijn paardje nog had mocht ik gebruik maken van de schuur van de eigenaren van het weiland. Het weiland lag omringd door drie huizen.

De schuur had geen deur, je kon er zo binnen lopen. Ik had mijn hooi erin opgeslagen en een kist met simpel vervangbare spullen (zweetdeken, borstels en een extra zadeldekje, longeerlijn, cap etc). Deze kist kon op slot (simpel fietsslot gehaald en bevestigd.

Alle andere spullen (voer, zadel, hoofdstel, cap, longeersingel etc) nam ik altijd mee op de fiets. Zadel voor op stuur, hoofdstel om mijn schouder en fietsen maar ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:33

Koper schreef:
fanta2 schreef:

Ja. Hártstikke handig als je gauw even een ritje wil maken met dat zadel :D

Een kist werkt wel, til je hem er zo uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:39

Een garagebox huren?

Bij het weiland laten zou ik niet doen, zo'n tuinkussenbox sla je zo kapot. Wil je zo iets doen dan moet je wel iets zeer onopvallends hebben. Heb je soms een trailer? Daar zou je wel je zadel in kunnen hangen evt. met een slot aan de voorstang vastmaken als je geen afsluitbare zadelkamer hebt.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:47

je hebt PB