Mijne staat ook 24/7 buiten. En ook ik woon in de hoekschewaard misshOrse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soraya10 schreef:Die van ons stonden dus in stallen in de loods bij mn ouders dus daar kwam je niet zo ff in. Het waren ruimen boxen en de paarden stonden al te hinniken aan het hek als het tijd was. Nu zal ik wel weer horen dat het gewoonte dieren zijn en ze dus niet beter weten, maar die van mn zus die kon niet eens te lang in de regen staan, want dan begon hij te rillen van de kou dus moest vaak een regendeken op, maar hij wou dan vaak niet eens naar buiten. Kon je hem weer binnen halen. Mijn pony daarin tegen wel, maar goed die wist s'avonds ook niet hoe snel ze de stal in moest. We reden lange afstandritten, veel buitenritten en af en toe een onderlinge wedstrijd. Ik geloof niet dat onze paarden wat te klagen hebben gehad.
Def schreef:EmmyJoycee schreef:Ik wou dat die van mij 24/7 buiten kon staan. Staat in de zomer dag en nacht, en in de winter 1 uurtje..
Maar dan denk ik: hoe kan dat?
Oscar schreef:Er zijn niet alleen eigenaren die het moeilijk vinden om een keuze te maken, er zijn ook paarden die niet kunnen kiezen
Ik heb een paard gehad dat altijd precies het omgekeerde wilde van wat ik hem voorstelde. Wilde ik hem op stal zetten dan wou ie naar buiten, zette ik hem buiten dan stond ie voor het hek te dralen omdat ie naar binnen wilde. Uiteindelijk hebben we dat opgelost door een omheinde doorgang te maken van stal naar wei zodat het hek open kon blijven staan en hij zelf z'n keuze kon maken. Zelfs toen bleef het nog een twijfelkont, hij verkaste zo ongeveer elk half uurPrima, als hij dat wil?
xNikitaaa schreef:Ja schuilmogelijkheid, maar hoeft wat mij betreft niet eens een overkapping/stalletje te zijn. Bomen zie ik liever, paarden staan niet graag opgesloten tussen drie muren.
ikke schreef:xNikitaaa schreef:Ik vind dat een paard 24/7 buiten hoort, ben blij zat dat steeds meer mensen dit in zien. En het is ook nog eens goedkoper!
Edit: mijn pony komt dus ook 24/7 buiten, als ik haar morgen ophaal.
Ik krijg daar extremistische gevoelens van.
Wanneer je de juiste omstandigheden kunt scheppen EN je paard is er blij mee, dan is 24/7 een prima optie.
Ik ken echter ook paarden die heel blij zijn om 's avonds rustig in hun stalletje te staan, hapje, drankje, rust. Waarom zou je zo'n paard gaan pesten met 24/7 buiten? Welke toegevoegde waarde heeft dat?
Het is veel belangrijker dat je goede omstandigheden schept voor je paard dan het heilige najagen van de hype die 24/7 buiten heet.
Wanneer je niet in staat bent om objectief naar je paard en diens behoeften te kijken en je best te doen om het paard datgene te bieden wat ie graag heeft, dan moet je jezelf eens heel goed afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent!
Esther_r20 schreef:Het moet vooral realistisch blijven.
Wat heeft een paard eraan om in een paddock te staan. Blub tot aan zijn knietjes en geen schuil gelegenheid. Dan denk ik, doek de stal maar.
Het is niet puur en alleen binnen of 24/7 buiten,
maar er spelen zoveel factoren mee dat hier geen eensluidend antwoord op te geven is.
unihorses schreef:Esther_r20 schreef:Het moet vooral realistisch blijven.
Wat heeft een paard eraan om in een paddock te staan. Blub tot aan zijn knietjes en geen schuil gelegenheid. Dan denk ik, doek de stal maar.
maar er spelen zoveel factoren mee dat hier geen eensluidend antwoord op te geven is.
tja, goede huisvesting moet je sowiso voor zorgen en een beetje goed heb je ook een droge schuilstal...
kunnen ze ook staan maar ook wandelen... je moet ene kijken wat er afgewandeld wordt in de winter.... met hun knietjes in de blub...
ik zie niet in hoe een paard buiten niet fijn zou vinden...
om redenen die je ZELF niet kan veranderen.
nu zijn er uitzonderingen zoals blinde paarden die het in het donker maar niks vinden maar verder...
is dat dan voor je eigen gemoedsrust om te zeggen dat ze het zo relaxt vind op stal?
Esther_r20 schreef:Het moet vooral realistisch blijven.
ikke schreef:Blijkbaar past het niet in jouw belevingswereld dat sommige paarden gewoon niks hebben met 24/7 buiten?
Ik HEB de omstandigheden dat ik mijn paarden 24/7 buiten zou kunnen bieden, in GOEDE omstandigheden, maar de ervaring heeft geleerd dat twee van mijn paarden dat fysiek en/of mentaal niet trekken, ook niet met hulpmiddelen zoals goede dekens. Wanneer je die paarden alsnog dwingt 24/7 buiten te wonen, dan ben je bezig je dier te kwellen; enkel met het excuus dat 24/7 de heilige waarheid is.
Dat het af kan hangen van voorkeuren of fysieke beperkingen van een individueel paard, dat is blijkbaar te moeilijk om te begrijpen?