Het leven van mijn paard gaat drastisch veranderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:09

Hoe maak je dan een paard zindelijk die altijd overal schijt en er vervolgens ook nog eens al ze drollen uit elkaar schopt :P Want ik kan bv. vandaag heel netjes de stal achter laten en morgen is het weer rotzooi! :Y) -O-

Ik denk dat het wel mee valt. Meestal als ze met soortgenootjes staan dan is het 24 uur per dag buiten zijn vaak niet zo'n probleem. Ze helpen elkaar wel.

Daks

Re: Het leven van mijn paard gaat drastisch veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 19:07

Ik heb er wel erg veel zin in. Lekker met een maatje en met aanhoudend slecht weer een nacht op stal.
Althans dat is nu de planning. Ik zie wel hoe die gaat aarden. Ik weet wel dat hij goed is in zijn deur slopen als hij te lang binnen staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:15

Leuk dat je bij ons komt :) Het is even wennen, zeker in de winter! Ik vind het soms nog best veel werk... Ik voer mijne uit netten, en dan is alle netten vullen en klaar zetten voor de volgende dag nog best veel werk en het water vullen vind ik een rotwerk :P Maar verdre is het heerlijk voor de paarden.
Verkijk je niet op het 24/7; het lijkt ideaal, maar is het niet altijd. Ik had ook mijn idee; mijn paard blijft 24/7 buiten, hele jaar. De drainage is goed, maar als het langdurig regent gaan ook de paddocks nattigheid vertonen als het maar blijft doorzeiken. Is het droog is dat vaak gelijk wel weg (behalve dan met vriezen dat het de grond niet in kan...). Ik heb mijne binnen als de grond te nat/hard wordt om te liggen, dan komt ze snachts op stal. Maar sowieso altijd van 8:30 tot vaak de laatste voerbeurt 22:00 uur buiten. Heerlijk :) Wereld van verschil met wat je nu hebt!
Leuk dat hij met een maatje komt te staan. Ook wel fijn :)

loulou12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:09

heey ik weet niet of je ee verzorgster zoekt maar als je er een zoekt ik zou graag willen helpe ik sta altijd voor je klaar geef me het adresje maar door en ik kom langs groetjes roos p.s voor meerdere info stuur maar een berichtje terug

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 20:25

Loulou ik ben niet op zoek naar een verzorgster. Daarbij denk ik niet dat mijn paard geschikt is.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:27

Als je geluk hebt, wordt je paard vanzelf schoner qua mesten.
Mijn merrie scheet op een soortgelijke stal ook alles echt onder, en liep dan naar haar paddock. En terug naar binnen buiten binnen buiten, enzoverder, en dat de hele dag lang :+ Je wilt het resultaat daarvan gewoon niet zien haha, ik moest echt dagelijks de hele stal leeghalen en terug vullen...

Gelukkig irriteerde het haar ook na een tijdje haha, en leerde ze vanzelf in de hoeken poepen en plassen. Ze is altijd zo blijven ijsberen, maar de laatste maanden dat ik daar stond, kon ik dagelijks gewoon drollen rapen en natte plekken verwijderen, en eens per 2 weken de stal helemaal leeghalen. Ik strooide dagelijks de stal wel op met wat er in lag, maakte ook echt hopen zodat ze reserve had, en dat ging goed zo :)

Nu staat ze 24/7 buiten, met een ruime stal op de wei (2 paarden), en poept ze meestal gewoon buiten. Soms staat ze binnen, maar meestal staat ze buiten; de laatste dagen staat ze altijd buiten als ik toekom (en da's uitzonderlijk deze week elke dag op een ander tijdstip) en staat haar vriendje binnen; terwijl ze vorige week dan weer altijd toevallig binnen stond.

Ik heb wel moeten experimenten met vlas e.d. Koolzaadstro bleek echt het beste te zijn, maar tegen we aan die optie waren, was ze al een stuk properder.
En oooh, mijn arme paard, gulzig beest haha. Of ze hing over de balk om bij de buren te stelen, of er onder om gras van het pad te eten; waardoor ze een deel manen had afgeschuurd, en een stuk van haar borst had kapot gedaan...

Maar paardjelief bloeide helemaal open van zoveel vrijheid, en ik geniet wel van het buitenwerk, dus is iedereen gewoon blij haha. Hopelijk bij jullie straks ook! Veel plezier alvast :D